Çocuk Gelişimi Bölümü Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12514/226
Browse
Browsing Çocuk Gelişimi Bölümü Koleksiyonu by Author "Çoşkun, Başak"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article Okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının öğretmenlerin öznel iyi oluş ve iş doyumları üzerindeki etkisi(Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 2022) Karadaş, Halil; Katıtaş, Sevda; Çoşkun, BaşakBu araştırmada okul yöneticilerinin sergiledikleri etik liderlik davranışlarının öğretmenlerin öznel iyi oluşu ve iş doyumu üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, Mardin ili kamu okullarında görev yapan ve basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile belirlenen 545 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri “Etik Liderlik Ölçeği”, “Öğretmen Öznel İyi Oluş Ölçeği” ve “İş Doyumu Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde betimleyici istatiksel analizler, Pearson Korelasyon Analizi ve Basit Doğrusal Regresyon Analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin etik liderlik davranışları sergileme düzeyleri ile öğretmenlerin öznel iyi oluş ve iş doyum düzeyleri yüksek çıkmıştır. Eğitim örgütlerinde okul yöneticilerinin etik liderlik davranışları ile öğretmenlerin öznel iyi oluşları ve iş doyumları arasında olumlu yönde ve anlamlı bir ilişkinin olduğu bulunmuştur. Ayrıca etik liderliğin öğretmenlerin öznel iyi oluşlarının ve iş doyumlarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları ilgili literatür ışığında tartışılmış ve sonrasında araştırmacılar ve uygulayıcılar için öneriler geliştirilmiştir.Article Safety Problems at Schools According to School Administrators’ Opinions(Biruni University (Faculty of Education), 2023) Karadaş, Halil; Çoşkun, Başak; Katıtaş, SevdaThe aim of this study was to define safety problems at schools according to school administrators’ opinions. In the study, a case study design from qualitative research methods was employed. The participants of the study were composed of 25 school administrators working in public schools (kindergarten, primary school, secondary school, and high school) in Mardin province. The study group was determined according to the purposeful sampling method maximum variation technique. The saturation criterion was used to decide on the number of participants in the group. In the research, a semi-structured interview form was used to investigate the opinions of the administrators about the safety problems at schools. Descriptive analysis and content analysis were used in the analysis of the data. The findings showed that the school administrators faced safety problems originating from schools, students, and parents. Besides, it was found that these problems had negative effects on psychological, and academic outcomes and relationships with third parties. However, these problems could be solved with structural improvements, psycho-social support, and legal regulations. Finally, recommendations for researchers and practitioners were made based on the results of the study to minimize the safety problems at schools.