1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Akkuş Uçar, Mine"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 2 of 2
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Düzenli Egzersizin Menstruasyon Semptomları Üzerine Etkisinin Araştırılması
    (2024) Akkuş Uçar, Mine; 13.03. Department of Physical Education and Sports / Beden Eğitimi ve Spor Bölümü; 13. School of Physical Education and Sports / Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Pek çok kadın üreme çağı boyunca mensturasyon semptomlarından muzdarip durumdadır. Menstruasyon semptomlarının sebepleri henüz tam olarak açıklanabilmiş değildir. Bundan dolayı bu semptomların net bir tıbbi tedavisi bulunmamaktadır. Menstruasyon semptomlar her ne kadar hayatı tehdit edici jinekolojik bir durum olmasa da kadınlara fiziksel, psikolojik ve sosyal sorunlar yarattığı açıktır. Düzenli egzersiz, sonuçları net olarak ortaya konmamış olmasına karşın bu semptomların önlenmesi ve tedavi edilmesi sırasında kullanılmasını bir alternatif olarak sunulmaktadır. Bu araştırma düzenli egzersizin mensturasyon semptomları üzerine etkisinin araştırılması amacı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma kesitsel niteliktedir. Çalışma grubunu Mardin Artuklu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’ndan 292 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, kişisel bilgi formu, Menstruasyon Semptom Ölçeği (MSÖ) ve Visüel Analog Skalası (VAS) kullanılarak toplanmıştır.İstatistik değerlendirmede, Verilerin analizinde; ortalama, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve bağımsız gruplarda t-testi kullanılmıştır. Sonuç olarak yapılan düzenli egzersizin menstruasyon semptomlarını ve ağrılarını azalttığı, BKI’nin ise menstruasyon semptomlarını etkilemediği tespit edilmiştir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Oyun Dersinde Karşılaştıkları Problemler
    (2025) Akkuş Uçar, Mine; Uçar, Mine Akkuş; 13.03. Department of Physical Education and Sports / Beden Eğitimi ve Spor Bölümü; 13. School of Physical Education and Sports / Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun derslerinde karşılaştıkları problemleri incelemektir. Çalışmaya, 2023-2024 eğitim öğretim yılında Mardin Artuklu’da bulunan Millî Eğitim Bakanlığı bağlı 39 ilköğretim okulunda çalışan 141’i kadın 121’i erkek olan toplam 262 sınıf öğretmeni dahil edilmiştir. Öğretmenlere, iki bölümden oluşan ve toplamda 27 adet soru içeren soru sorulmuştur. Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde yüzde (%) ve ortalamaları, tanımlayıcı istatistikler frekans (f), ANOVA analizi, bağımsız gruplar t testi yapılarak anlamlılık düzeyi p ˂0,05 olarak kabul edilmiştir. Yapılan bu araştırmada elde edilen bulgulara göre, önemseme problemleri alt boyutu için ortalama değerlerden en yüksek puan aldığı tespit edilmiştir (3,59±0,50). Uygulama problemleri ise (3,48±0,39) değerle önemseme problemlerinden sonra katılımın en yüksek olduğu alt boyut olarak bulunmuştur. Fiziksel problemler (2,68±0,81) ve formasyon problemleri (2,94±0,55) alt boyutlarının ise birbirine yakın olduğu görülmektedir. Fiziksel problemlerine ilişkin ortalama değerlerin (2,68±0,81) en düşük puan alan alt boyut değeri olduğu görülmüştür. Bu durum da bu alt boyuta ilişkin katılımın en az puan alan değer olduğu tespit edilmiştir. Bu araştırmanın sonucunda sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersinde karşılaştıkları problemlerin başında önemseme problemlerinin yer aldığı tespit edilmiştir.