Browsing by Author "Ali, Emel Hac"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Elektronik Pazarlamanın Turizm Hizmetlerinin Tanıtımına Etkisi(2025) Ali, Emel Hac; Şahin, HalitBu araştırma, dijital içerik, arama motoru optimizasyonu, sosyal medya pazarlaması ve müşteri deneyimi gibi dijital araçların turizm hizmetleriyle etkileşimi artırmadaki rolünü analiz ederek, e-pazarlamanın Mardin şehrinde turizm hizmetlerinin tanıtımı üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın sonuçları, e-pazarlamanın bölgede turizm hizmetlerinin tanıtımını artırmada olumlu ve güçlü bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir. Bu faktörlerin etkisini ölçmek için istatistiksel analiz yöntemleri kullanılmış ve çevrimiçi pazarlamanın turistleri çekmeye ve Mardin'de sağlanan turizm hizmetleriyle etkileşime girmeye motive etmeye katkıda bulunan en önemli faktörlerden biri olduğu bulunmuştur . Ek olarak, e-pazarlamanın etkinliğinin, modern dijital araçların kullanımına ve potansiyel turistlerle iletişimi geliştirmek ve turistik yerlerin farkındalığını artırmak için entegre dağıtımına büyük ölçüde dayandığı bulundu. En önemli araç, Mardin'deki turizmle ilgili içeriğin arama sonuçlarında daha görünür olmasına katkıda bulunan ve böylece dünyanın dört bir yanından turistlerin ilgisini çeken arama motoru optimizasyonu (SEO) idi . Çalışma ayrıca, sosyal medya pazarlamasının, turizm pazarlamacıları tarafından müşterilerle sürdürülebilir ilişkiler kurmak için kullanılan önemli bir araç haline geldiğini, çünkü bu araçların turizm deneyimlerini sergilemek ve bölgenin imajını geliştirmek için yenilikçi etkileşimli fırsatlar sağladığını gösterdi. Son olarak, müşterilerin çevrimiçi deneyiminin, turizm hizmetlerine ilişkin izlenimlerini şekillendirmede önemli bir rol oynadığı ve daha hızlı ve daha güvenli seyahat kararları alma yeteneklerini artırdığı bulund. Anahtar kelimeler: E -pazarlama - Turizm tanıtımı - Arama motorları - Sosyal medya - Müşteri deneyimi – Mardin