Browsing by Author "Barutcu, Osman"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article Analysis Of The Relationship Between School Principals' Emotional Intelligence Levels And Teachers' Happiness At School(2025) Akın, Mehmet Ali; Barutcu, OsmanBu araştırmanın amacı okul müdürlerinin duygusal zekâ düzeylerini belirlemek; öğretmenlerin okuldaki mutluluk düzeylerini ölçerek okul müdürlerinin duygusal zekâ düzeyleri ile öğretmenlerin okuldaki mutlulukları arasındaki ilişkiyi analiz etmektir. Araştırmada katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek için “Bilgi Formu”, algılarını belirlemek için ise “Duygusal Zekâ Ölçeği” ve “Örgütsel Mutluluk Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Mardin İli Kızıltepe İlçesi sınırları içerisinde resmî ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan 216 okul müdürü ve 2653 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 372 öğretmen ve bu öğretmenlerin görev yaptığı 97 okul müdürü oluşturmuştur. Elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız örneklemler t-testi, tek yönlü varyans analizi ve korelasyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre okul müdürlerinin duygusal zekâ düzeylerinin kendi algılarına göre oldukça yüksek olduğu tespit edilmiştir. Okul müdürlerinin duygusal zekâ düzeyleri arasında cinsiyet, yaş ve yöneticilik tecrübesine göre anlamlı farklılık bulunurken; eğitim düzeyi, meslekî kıdem ve okul düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğretmenlerin örgütsel mutluluk düzeyleri yüksek bulunmuştur. Öğretmenlerin mutluluk düzeyleri cinsiyet, yaş, meslekî kıdem, eğitim düzeyi ve okul düzeyine göre anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Ayrıca okul müdürlerinin duygusal zekâ düzeyleri ile öğretmenlerin okuldaki mutlulukları arasında da pozitif ve orta düzeyde bir ilişki bulunmuştur.Master Thesis Okul müdürlerinin duygusal zekâ düzeyleri ile öğretmenlerin okuldaki mutlulukları arasındaki ilişkinin analizi(Mardin Artuklu Üniversitesi, 2022) Akın, Mehmet Ali; Akın, Mehmet Ali; 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü; 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu ÜniversitesiBu araştırmanın amacı okul müdürlerinin duygusal zekâ düzeylerini tespit etmek; öğretmenlerin okuldaki mutluluk düzeylerini ölçerek, okul müdürlerinin duygusal zekâ düzeyleriyle öğretmenlerin okuldaki mutlulukları arasındaki ilişkiyi analiz etmektir. Araştırmada, katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek için "Bilgi Formu", algılarını belirlemek için ise "Duygusal Zekâ Ölçeği" ile "Örgütsel Mutluluk Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Mardin İli Kızıltepe İlçesi sınırları içindeki resmi ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan 216 okul müdürü ve 2653 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 372 öğretmen ile bu öğretmenlerin birlikte çalıştığı 97 okul müdüründen oluşturulmuştur. Elde edilen verilerin analizi için betimsel istatistikler, bağımsız örneklemler t testi, tek yönlü varyans, korelasyon ve regresyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, okul müdürlerinin duygusal zekâ düzeyi kendi algılarına göre çok yüksek bulunmuştur. Okul müdürlerinin duygusal zekâ düzeyleri arasında cinsiyet, yaş ve yöneticilik deneyimi değişkenlerine göre anlamlı fark bulunurken; eğitim düzeyi, mesleki kıdem ve okul kademesi değişkenlerine göre anlamlı fark bulunmamıştır. Öğretmenlerin örgütsel mutluluk düzeyleri yüksek bulunmuştur. Öğretmenlerin mutluluk düzeyleri arasında cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, eğitim düzeyi ve okul kademesine göre anlamlı fark bulunmamıştır. Bunlara ek olarak, okul müdürlerinin duygusal zekâ düzeyleri ile öğretmenlerin okuldaki mutlulukları arasında pozitif yönlü ve orta düzeyde bir ilişki bulunmuştur.