Browsing by Author "Ceylan, Yasemin"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Review Glamping İşletmelerinde Sınıflandırma Sistemlerinin İncelenmesi ve Türkiye için Öneriler(2023) Ceylan, Yasemin; Serçek, Gülseren Özaltaş; 11.03. Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü; 11. Faculty of Tourism / Turizm Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu ÜniversitesiSon yılların yeni trendi olarak görülen, doğada lüks ve konforu bir arada sunarak hem modern hem pastoral bir tatil deneyimi sunan glamping turizmi, tüm dünyada ve Türkiye’de hızla yaygınlaşmaya ve popüler hale gelmeye başlamıştır. Türkiye’de temel hizmetler sunan glamping işletmelerinden ultra lüks hizmetler sunan işletmelere kadar geniş bir aralıkta hizmet veren ve dolayısıyla geniş bir fiyat aralığında olan glamping işletmeleri için herhangi bir kalite standardı ve sınıflandırma sistemi bulunmamaktadır. Bu çalışmada, Türkiye için glamping işletmeleri özelinde bir kalite güvence standardı ve bir sınıflandırma sistemi oluşturulmasına ilişkin öneriler sunulması amaçlanmıştır. Bu amaçla Birleşik Krallık’taki glamping dernek/birliklerinin glamping ile ilgili oluşturdukları kalite güvence standartları ve sınıflandırma sistemleri derinlemesine incelenerek Türkiye için bir süreç tablosu oluşturulmuş ve öneriler sunulmuştur.Doctoral Thesis Glamping seyahat motivasyonunun deneyim ve davranışsal niyete etkisi: Glamper turistler üzerine bir araştırma(Mardin Artuklu Üniversitesi, 2023) Ceylan, Yasemin; Serçek, Gülseren Özaltaş; 11.03. Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü; 11. Faculty of Tourism / Turizm Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu ÜniversitesiBu tez çalışmasında, Muğla ilindeki glamping işletmelerinde konaklayan glamper turistlerin, demografik özelliklerinin belirlenmesi ve seyahat motivasyonlarının deneyim ve davranışsal niyet üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Muğla'daki glamper turistlerin katıldığı, verilerin anket formu aracılığı ile toplandığı bir alan araştırması gerçekleştirilmiştir. 697 yerli ve yabancı glamper turistin katılmış olduğu araştırmadan elde edilen veriler; ankete katılanların yarısından fazlası evli, kadın ve yerli turistlerden oluştuğunu göstermektedir. Ankete katılanların büyük çoğunluğu genç yetişkin, yüksek gelir grubunda olan ve eğitim düzeyi yüksek bireylerden oluşmaktadır. Araştırmaya katılan glamper turistler daha çok dinlenme ve eğlence amacıyla ve genellikle aile ile, çift olarak, ya da arkadaşları ile seyahat etmektedir. Konaklama süreleri ise genellikle bir hafta ya da 3-5 gün aralığındadır. Ankete katılanların yarısından fazlası daha önce bir glamping işletmesinde konaklamamıştır. Ayrıca COVID-19 salgınının katılımcıların büyük çoğunluğunun glamping işletmelerini tercih etmelerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Tez çalışmasında seyahat motivasyonu ve deneyimin demografik değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğinin tespit edilmesi için T testi ve ANOVA testleri yapılmıştır. Analizler sonucunda glamper turistlerin seyahat motivasyonlarının medeni durum, yaş, gelir düzeyi, eğitim durumu ve uyruğa göre anlamlı farklılık gösterdiği ancak cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Glamper turistlerin deneyimlerinin ise medeni durum ve uyruğa göre anlamlı farlılık gösterdiği ancak, yaş, cinsiyet, gelir düzeyi ve eğitim durumuna göre anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Çalışmada, glamper turistlerin seyahat motivasyonunun deneyim ve davranışsal niyet üzerindeki etkisi basit ve çoklu regresyon analizleriyle incelenmiştir. Analiz sonucunda seyahat motivasyonunun hem deneyim hem de davranışsal niyet üzerinde anlamlı ve pozitif yönde bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca deneyimin de davranışsal niyet üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Çalışma kapsamında, seyahat motivasyonunun alt boyutlarından hangilerinin deneyim ve davranışsal niyeti etkilediği incelenmiştir. Analiz sonuçlarına göre; doğa temelli motivasyon ve lüks temelli motivasyonun katılımcıların deneyimini anlamlı bir şekilde etkilediği ancak, sosyalleşme motivasyonun deneyimi anlamlı bir şekilde etkilemediği tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra, doğa temelli ve sosyalleşme temelli motivasyonun katılımcıların davranışsal niyetini anlamlı bir şekilde etkilediği ancak, lüks temelli motivasyonun davranışsal niyeti etkilemediği tespit edilmiştir. Deneyimin alt boyutlarından hangilerinin katılımcıların davranışsal niyetlerini etkilediği incelendiğinde; hedonizm, katılım, yenilenme ve yenilik boyutlarının davranışsal niyeti anlamlı bir şekilde etkilediği ancak anlam ve bilgi boyutu ile yerel kültür boyutunun davranışsal niyeti anlamlı bir şekilde etkilemediği tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarından elde edilen bilgiler ışığında uygulamaya ve alan yazına yönelik öneriler sunulmuştur.Article Yunanistan ve Türkiye’de Glamping İşletmeleri ile İlgili Yasal Düzenlemelerin Karşılaştırılması(2023) Ceylan, Yasemin; Özaltaş Serçek, Gülseren; Ceylan, Emrullah; 11.03. Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü; 11. Faculty of Tourism / Turizm Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu ÜniversitesiGünümüzde doğa temelli turizm çeşitlerine olan ilginin artmasıyla, doğada lüks ve konforu eşsiz bir harmoniyle bir arada sunan glamping turizmine olan ilgi artmaya başlamıştır. Glamping, farklı türden ve konsepten oluşan, lüks Kızıl dereli çadırı, Otağ, Safari çadırı gibi kalıcı olmayan yapıları, ağaç evler, cam evler, hobit evleri, kulübeler, barakalar, bungalovlar, kabinler, ıgloolar, eko-kapsüller, gibi yarı kalıcı yapıları ve lüks karavanlar, çingene arabaları, gibi mobil evleri kapsayan ve çeşitli etkinlikler ve fiziksel aktiviteler sunan bir konaklama türüdür. Son yılların yeni trendi olan glamping turizmi ile ilgili dünya genelinde yasal düzenlemeleri olan az sayıda ülke bulunmaktadır. Yunanistan, glamping ile ilgili birtakım düzenlemeler yaparak bunu yasalaştıran öncü ülkeler arasında yer almaktadır. Araştırma kapsamında Yunanistan Turizm Bakanlığı tarafından glamping ile ilgili yasal düzenleme ile Türkiye’de Kültür ve Turizm Bakanlığı tarağından yürürlüğe konulan “Lüks Çadır Tesisleri Nitelikler Yönetmeliği” karşılaştırılarak benzerlik ve farklılıkların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Yunanistan Turizm Bakanlığı tarafından hazırlanan ve yürürlüğe konulan glamping ile ilgili yasal düzenleme ve “Lüks Çadır Tesisleri Nitelikler Yönetmeliği” derinlemesine incelenmiş ve birtakım öneriler sunulmuştur.
