1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Gürelli, Kutlu"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 4 of 4
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Çağdaş sanatta travma temsili
    (Mardin Artuklu Üniversitesi, 2021) Kaya, Elif; Gürelli, Kutlu; 03.02. Department of Painting / Resim Bölümü; 03. Faculty of Fine Arts / Güzel Sanatlar Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Çağdaş Sanatta Travma Temsili adlı bu tez çalışmasında, yeryüzündeki bireylerin bir başkasının da varlığından haberdar olduğu süreçten itibaren, toplumsal algı, grup algısı, ötekiler algısı oluştuğu söylenebilir.. Herhangi bir kitlenin çeşitli sebeplerle maruz kaldığı ya da maruz bırakıldığı güç savaşlarını, güçlü olanın zayıf olanı kontrol etmeye hatta yok etmeye çalıştığı bir boyuta dönüşmesini sanata ve sanatçıya olan etkileri incelenmektedir. Bu çalışmada son çeyrek yüzyıldan şu ana kadar ki evrilen sanat anlayışını, çağdaş sanatta temsil sorunu ile ortaya çıkan sorulara cevap aranmaktadır. Ayrıca toplumsal ve bireysel travmalarla ilgili alan analizlerinden oluşmaktadır.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Görme duyusu üzerine açılımlar
    (Mardin Artuklu Üniversitesi, 2021) Altintaş, Zeynep Öztap; Gürelli, Kutlu; 03.02. Department of Painting / Resim Bölümü; 03. Faculty of Fine Arts / Güzel Sanatlar Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Görme Duyusu Üzerine Açılımlar başlıklı tez çalışması, görme problemi odaklı çalışma sürecini oluşturmaktadır. Görme probleminin gördüğünü dönüştürme durumunun nedenlerini, bellekte biriken görüntüler ve algı olgusu üzerinden incelemektedir. Görsel belleklerimizde yer alan görüntüler algılama biçimimizi etkiler. Görmeye zorlayan gözün algılama sürecinin hareketliliği, görmede tanışıklığa işaret etmektedir. Görme, algı, görüntüler, bellek, bilgi kavramları görme problemi kapsamında ilişkilenmektedir. Çalışma, görme probleminin açtığı konular etrafında ilişkilenen kavramlarla ve eylemsel boyutuyla, sanatsal pratiğini oluşturarak tamamlanmaktadır.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Sanatın İcadından Yapay Zekâya Kontrol Mekanizması Olarak Temsiller
    (2024) Gürelli, Kutlu; 03.02. Department of Painting / Resim Bölümü; 03. Faculty of Fine Arts / Güzel Sanatlar Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Sanatın ayrı bir kategori olarak ortaya çıkışı, kapsadıklarını maddi ve kavramsal anlamda nitelerken geçmişte geçerli dünyevi ölçekten bağımsızlaşması olarak tarif edilebilir. Bu yolla sanat kategorisi, kavramsal ve biçimsel bakımdan temsili bir yapı ve soyutlama olarak inşa edilir. Bu yeni temsili(leştirici) yapı, finansal araçların ortaya çıkmasında da tekrar eder. Dünyevi olandan olmayana, kaba zanaatlardan ince (fine) sanatlara geçişin benzeri, İkinci Dünya Savaşı sonrası pazarlama alanında da tekrarlandı. Çalışma, zanaat/sanat ayrımından bahsedilen on altıncı yüzyıldan dijital teknolojiler ve yapay zekânın belirginleştiği günümüze takip edilebilir bu temsili yapıları tanımlamak ve insan yaşamına eklenme biçimleri arasında bir örüntü bulmak üzere ilişkilendirmeyi amaçlar. Sanatın icadı olarak niteleyebileceğimiz kültürel dönüşümden, içinde bulunduğumuz neoliberal, geç-kapitalist dönemin finansal-bürokratik düzeneklerinden endüstriyel komplekslerin işleyişine uzanan tespitler yardımıyla, güncel teknolojinin yaşamı kuşatma ve yeniden üretme biçimleri hakkında bir değerlendirmeye varılmaktadır.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Sanatta Mekânın Dijitalleşmesi
    (2024) Akyüz, Dilan; Gürelli, Kutlu; 03.02. Department of Painting / Resim Bölümü; 03. Faculty of Fine Arts / Güzel Sanatlar Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Sanat, tarihsel süreçte ortaya çıktığı dönemi yansıtan bir kayıt niteliği taşır. Sanatta mekân, kavramı da bu kaydı tutan temsillerden bir tanesidir. Bu tez çalışması sanatta, mekânın sosyolojik, bilimsel ve teknolojik etkileriyle görüntüler üzerinden mekânı dijitalleşmeye götüren yolda geçirdiği değişimleri ele almak amacıyla hazırlanmıştır. Mekân, teknoloji ve sanat insanlık var olduğundan bu yana her dönemde yeni oluşumlarla etkileşim içine girmişlerdir. Bu bağlamda araştırmada teknoloji ve bilimselliğin mekân ve sanatı dijitalleşmeye götüren etkileri üzerinde durulacaktır. Teknoloji, sanat ve mekânın tarihsel süreci incelenmiş; konu bağlamında literatür taraması yapılmış, eserler üzerinden görüntü ve mekânın geçirdiği değişimler incelenmiştir. Teknolojinin sağladığı yeni bilgiler ışığında sanat alanı da kendisini dönüştürmektedir. İçinde yaşadığımız çağ sayılar, kodlama ve çeşitli yazılımlarla iç içe geçen bir dünyadır. Teknoloji ile temellenen dijitalleşme, resim sanatının temel araçları olan boya, fırça, tuval gibi fiziki malzemeler; dijital çizim kalemi, tablet, bilgisayar gibi yeni teknolojik araçlarla değiştirmiştir. Ayrıca yazılım ve kodlar aracılığıyla fiziki mekân dışında sanal mekânlar yaratmıştır. Böylece teknolojinin getirdiği dijitalleşme izleyici-eser, insan-mekân ilişkilerini yeniden biçimlendirmiş.