MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
(Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2019) İnan, Cemil, Erkuş, Serdar; İnan, Cemil
Bu araştırmanın amacı, 3-6 yaş arası çocukların temel
matematiksel kavram gelişimlerini incelemektir. Araştırmanın
evrenini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır il merkezinde bulunan ve okul öncesi eğitimi almakta olan 3-6 yaş
aralığındaki çocuklar oluşturmaktadır.
Araştırmanın örneklemini ise evren içinde maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi
ile seçilen 114 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada çocukların temel
matematiksel kavram gelişim düzeylerini belirlemek için görüşme tekniği
kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin yüzde ve frekans analizi
yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre bire bir eşleştirme, karşılaştırma
ve uzaysal-mekânsal algı kavramaları üç yaşından; sınıflandırma ve geometrik
şekiller kavramları dört yaşından; sıralama ve örüntü kavramları beş yaşından;
ölçme kavramı ise altı yaşından itibaren çocuklarda gelişme gösterdiği
görülmüştür.