MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Alagöz, Hümeyra

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Job Title
Öğr. Gör.
Email Address
Main Affiliation
Department of Foreign Languages / Yabancı Diller Bölümü
Status
Former Staff
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

1

Articles

0

Citation Count

0

Supervised Theses

1

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Master Thesis
    Öğretmenlerin Algılarına Göre Hizmetkâr Liderlik ile Örgütsel Bağlılık ve Örgütsel Güven Arasındaki İlişkinin Analizi
    (2024) Alagöz, Hümeyra; Akın, Mehmet Ali; Akın, Mehmet Ali
    Bu araştırma, öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin hizmetkâr liderlik, örgütsel güven ve örgütsel bağlılık düzeyleri ile bu değişkenler arasındaki ilişkiyi analiz etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma nicel araştırma yaklaşımı kullanılarak yapılan betimsel ve ilişkisel bir araştırmadır. Araştırmanın evreni 2023-2024 öğretim yılında Mardin İlinin Merkez Artuklu İlçesindeki kamu okullarında görev yapan 2993 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise kolay ulaşılabilir örnekleme tekniğiyle seçilen 413 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma verileri kişisel bilgi formu, Hizmetkâr Liderlik Davranışları Ölçeği, Örgütsel Bağlılık Ölçeği ve Örgütsel Güven Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Veriler araştırmacının bizzat okullara giderek öğretmenlere ölçekleri uygulaması ile ölçeklerin Google forma dönüştürülmesi şekliyle online olarak toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS 27 programıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın kuramsal çerçeve bölümünde liderlik türlerinden ve hizmetkâr liderliğin ayırt edici özelliklerinden bahsedilmiş, ardından örgütsel bağlılık detaylarıyla ele alınmıştır. Ayrıca araştırmanın bir diğer değişkeni olan örgütsel güven de boyutlarıyla ele alınarak detaylandırılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre elde edilen bulguların incelendiği bölümde ise literatürün büyük ölçüde desteklendiği gözlenmiştir. Görev yapılan okul türü değişkenine göre ilkokul öğretmenlerinin genel olarak daha yüksek hizmetkâr liderlik, örgütsel güven ve örgütsel bağlılık düzeylerine sahip olduğu belirlenmiştir. Diğer taraftan okul büyüklüğünün öğretmenlerin liderlik ve örgütsel bağlılık düzeyleri üzerinde daha etkili bir faktör olabileceği bulgulanmıştır. Hizmetkâr liderlik, örgütsel bağlılık ve örgütsel güven düzeyleri arasında anlamlı ve pozitif bir ilişkinin olduğu, bu üç değişkenin de birbirini önemli ölçüde desteklediği görülmüştür. Cinsiyet, kıdem yılı, öğrenim durumu, okulun bulunduğu bölgenin sosyo-ekonomik yapısı, medeni durum ve yaş değişkenlerine göre öğretmen algıları arasında hizmetkâr liderlik, örgütsel güven ve örgütsel bağlılık düzeylerinde anlamlı fark bulunmamıştır. Anahtar Kelimeler: Hizmetkâr liderlik, Örgütsel bağlılık, Örgütsel güven