MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Şahin, Halit

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Job Title
Dr. Öğr. Üyesi
Email Address
Main Affiliation
Department of Management / İşletme Bölümü
Status
Current Staff
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

4

Articles

0

Citation Count

0

Supervised Theses

4

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Master Thesis
    İnsan Sermayesinin Verimliliğini Artırmak ve Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin Yönetimine Etkisi (Gaziantep'teki Suriyeli Mültecilerin Projeleri Üzerinde Analitik Bir Çalışma)
    (2024) Şahin, Halit; Şahin, Halit
    Bu kapsamlı bilimsel çalışma, Gaziantep şehrinde gıda hizmetleri alanında uzmanlaşmış küçük ve orta ölçekli işletmelerin yönetiminin geliştirilmesi üzerinde beşeri sermaye verimliliğinin etkisini analiz etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma, bu sektördeki 317 bireysel girişimci ve işçi de dahil olmak üzere geniş bir katılımcı örneklemini içeriyordu. Sonuçlar, olumlu hipotezleri açıkça doğrulayarak, insan sermayesi verimliliğinin bu projelerin geliştirilmesini ve yerel ve küresel pazardaki başarılarını teşvik etmedeki önemli rolünü doğruladı. Bu verimlilik sadece kendisi ile sınırlı kalmayıp finansal destek, modern teknolojilerin kullanımı ve işçilerin eğitimi gibi destekleyici faktörleri de içerecek şekilde genişlemiştir, çünkü bu faktörlerin insan sermayesi verimliliğinin pazardaki, özellikle gıda hizmetleri alanındaki projelerin başarısı ve sürdürülebilirliği üzerindeki etkisinin artırılmasına önemli ölçüde katkıda bulunduğu gösterilmiştir.
  • Master Thesis
    Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Girişimci Pazarlamadaki Etkisi(Türkiye'deki Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler Üzerinde Örneklem Çalışması)
    (2024) Şahin, Halit; Şahin, Halit
    Bu bilimsel çalışma, müşteri ilişkilerini ve bunların girişimci pazarlama üzerindeki etkilerini yönetmek için yapılmıştır, çünkü bu çalışma, Mardin'deki küçük ve orta ölçekli işletmelerden oluşan ve 303 katılımcı olduğu tahmin edilen bir örneklemi hedeflemiştir ve anketlerin istatistiksel analizine dayanmaktadır. Sonuçlar, hipotezlerin doğrulandığını ve küçük ve orta ölçekli işletmelerin sürdürülebilirliği için müşterileri çekmek ve elde tutmak, güven oluşturmak ve memnuniyetlerini sağlamak için bir dizi tavsiyeye ulaşıldığını gösterdi. Anahtar Kelimeler: Müşteri İlişkileri Yönetimi, Girişimci Pazarlama, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler, Türkiye.
  • Master Thesis
    العلاقات الأردنية الإسرائيلية وأثرها في حل الصراع الفلسطيني الإسرائيلي (1994-2022)
    (2024) Şahin, Halit; Şahin, Halit
    Ürdün-İsrail ilişkileri, Ürdün ile İsrail arasındaki barış anlaşmasının imzalandığı 1994 yılından bu yana önemli ölçüde gelişti. Anlaşma, iki taraf arasındaki ilişkileri geliştirmeyi ve ekonomik ve güvenlik işbirliğini geliştirmeyi amaçlıyordu. Son yirmi yılda Ürdün-İsrail ilişkileri çeşitli gelişmelere tanık oldu. Bu gelişmeler arasında güvenlik işbirliği, ticaret alışverişi ve kültürel işbirliği yer almaktadır. Bu gelişmenin Filistin-İsrail çatışmasını çözme çabaları üzerindeki etkisiyle ilgili olarak, Ürdün-İsrail ilişkileri, Filistin-İsrail çatışmasını çözmeye yönelik uluslararası çabaların güçlendirilmesinde önemli bir rol oynamıştır. Ürdün ve İsrail arasındaki ilişkiler, barış süreçlerinde ve müzakerelerde nitelikli işbirliğine tanık oldu ve Ürdün, Filistinliler ve İsrailliler arasındaki barış görüşmelerine katıldı. Bununla birlikte, Ürdün-İsrail ilişkileri her zaman pürüzsüz olmadı, son yıllarda, özellikle de 2021'de Kudüs ve Gazze'de yaşanan ve Filistinliler ile İsrailliler arasındaki gerginliğin artmasına neden olan son olaylardan sonra bazı kaymalara ve gerginliklere tanık oldu. Bu çalışma, Ürdün-İsrail ilişkilerini ve bunların Filistin-İsrail çatışmasının çözümüne etkilerini ve Ürdün politikasının Orta Doğu barış sürecinin ilerlemesini etkileyip etkilemediğini inceleyecektir
  • Master Thesis
    Tedarik Zinciri Yönetimi Uygulamaları ve Bunların Türkiye'deki Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin Rekabet Avantajı Üzerindeki Etkisi
    (2024) Şahin, Halit; Şahin, Halit
    Türkiye'deki Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde (KOBİ) kapasite kullanımı, firmaların etkinliği, esnekliği ve rekabet gücüne önemli bir etkiye sahiptir. Buna karşılık, kapasite yeterince kullanılmadığında, bu durum yerel ve bölgesel pazarlarda sunulan ürünlerin rekabet gücünü olumsuz etkilemektedir. Bu sorunu ele almak için, Türkiye'deki rekabetçi KOBİ'lerin teşvik edilmesi gerekmektedir. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı, tedarik zinciri yönetimi (TZ) uygulamalarının, örneğin tedarikçilerle stratejik ortaklıklar, müşteri ilişkileri yönetimi, bilgi paylaşımı ve kalitesi, israfı olmayan sistemler, risk ve getiri paylaşımı, KOBİ'lerin tedarik zinciri çevikliği (TZÇ) ve rekabet avantajı (CA) üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışma, ilgili literatürde kapsamlı bir inceleme yapmış ve teorik bir çerçeve ve model geliştirmiştir. Sonuç olarak, bu çalışma TZ uygulamalarını, Türkiye'deki KOBİ'ler için rekabet avantajı sağlayabilecek değerli kaynaklar olarak görmektedir. Çalışmada nicel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Değişkenleri ölçmek amacıyla alan yazın taranarak bir anket hazırlanmıştır. Çalışmadaki değişkenler arasındaki ilişkileri analiz etmek için uygun istatistiksel yöntemler ve çoklu doğrusal regresyon teknikleri kullanılarak bağımsız değişkenlerin bağımlı değişken üzerindeki etkisi belirlenmiştir. Anket, Türkiye'nin farklı bölgelerindeki KOBİ sahiplerine ve çalışanlarına uygulanmış, 437 KOBİ yöneticisi ve sahibinden geri dönüş alınmıştır. Anketin geçerlilik ve güvenirliği hesaplanmış olup verilerin analizi için SPSS istatistik paket programı kullanılmıştır. Bulgular, tedarikçilerle stratejik ortaklıklar, müşteri ilişkileri yönetimi, bilgi paylaşımı ve kalitesi, israfı olmayan sistemler, risk ve getiri paylaşımı gibi TZ uygulamalarının hem TZÇ'yi hem de RA'yı önemli ölçüde yordadığını göstermiştir. Ayrıca, TZÇ'nin CA üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu bulunmuştur. Ek olarak, bulgular TZÇ'nin TZ uygulamaları ile CA arasındaki ilişkide aracılık ettiğini doğrulamıştır. Sonuç olarak, TZ uygulamaları, doğrudan ve dolaylı olarak CA oluşturmaya katkıda bulunan TZÇ'yi oluşturmada merkezi bir rol oynamaktadır. Bu çalışma, rekabet avantajı elde etmek için KOBİ yöneticilerine ve iş sahiplerine etkili bir TZ yönetimi stratejileri uygulamalarını önermektedir. Çalışmayla elde edilen sonuçlardan hareketle, Türkiye'deki KOBİ'lerin bu uygulamaları benimsenmesini teşvik edici politikalar geliştirilmelidir. Çalışma bir açıdan TZ uygulamalarına katkı sunarken, diğer açıdan CA ve genel firma başarısı arasındaki ilişkiyi anlamak için kavramsal bir çerçeve sunmaktadır. Anahtar Kelimeler: Tedarik Zinciri Yönetimi, Tedarik Zinciri Yönetimi Uygulamaları, Rekabet Avantajı, Türkiye.