MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Educational Problems of Immigrant Students

Thumbnail Image

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Shanlax Journals

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Child Development / Çocuk Gelişimi Bölümü
Çocuk Gelişimi Bölümü; 0-18 yaşlar arasındaki normal gelişim gösteren, engeli olan, korunmaya muhtaç, çalışan, mülteci, suça itilmiş çocuklar ile hastanede yatan çocukların zihinsel, dil, motor, sosyal, duygusal gelişimlerini ve öz bakım becerilerini değerlendirebilen, tüm gelişim ve beceri alanlarını destekleme konusunda çocuğa, aileye, eğitimciye ve topluma hizmet sunan Çocuk Gelişimci yetiştirmektedir. Bu programdan mezun olanlar çeşitli özel ve kamu kurumlarında Çocuk Gelişimcisi olarak görev yapmaktadırlar. Toplumun temelini oluşturan çocukların farklı alanlardaki gelişimlerini ortaya koymak ve her yönden desteklemek, ailelere ve eğitimcilere bu konuda rehberlik etmek, uygun eğitim programlarının oluşturulabilmesi açısından gerekli yönlendirmeleri yapmak ve toplumu bilinçlendirmek gibi önemli görevleri üstlenen Çocuk Gelişimciler; her yönden sağlıklı, başarılı bireylerden oluşan, çağdaş ve bilinçli bir toplum için önemli rol oynamaktadırlar. Aileye ve çocuğa ilişkin sorunların giderek artması ve çeşitlenmesi, Çocuk Gelişimi alanının önemini giderek daha fazla ortaya koymaktadır.

Journal Issue

Events

Abstract

The purpose of this study is to identify the problems that immigrant students experience during their education. Mardin where Syrian immigrants live in intense numbers was chosen as the study group of this study. In this context, the study group of this research consists of immigrant students who recieve their education in public schools in Midyat, Mardin and teachers who witness the problems of these students’ problems closely. The data related to this study were obtained from 35 participants who participated in this study willingly in 2021-2022 school year. 20 of the participants were students and the other 15 of the participants were teachers. The problems analyzed within this study were put forth by using case study design from qualitative research methodologies. The data of the research were acquired by means of a semi-structured interview form developed by the researcher. In the interviews carried out with the participants, the data were collected by voice recording, interviewing in person and making notes of participants’ dialogues by phone. The findings of the research were put forth by getting themes and categories, which is done by analyzing the data of the research by means of content analysis method. In the light of acquired findings and results, various suggestions were proposed in relation with the academical and social problems that immigrant students experience.

Description

Keywords

Immigrant Students, Educational Problems, Teachers, Academic Problem, Social Problems

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Shanlax International Journal of Education

Volume

10

Issue

1

Start Page

64

End Page

78