MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Husserl'de psikolojizm eleştirisi

dc.contributor.authorHatip Türker
dc.date.accessioned14.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-16T20:45:47Z
dc.date.available14.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-16T20:45:47Z
dc.date.issued2011
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.department-tempMardin Artuklu Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu makale görüngübilimin gelişiminde belirleyici bir rolü olan Husserl'in psikolojizm eleştirisini ayrıntılı olarak, tüm yönleriyle ortaya koymakta ve analiz etmektedir. Burada onun felsefe tarihine ilişkin gerekçelendirilmemiş sözleri eleştirilirken, pskolojistlerle alakalı olarak belirlediği üç önyargıyı analiz etmekte ve son iki önyargının temelde birinci önyargıya indirgenebileceğini savunmaktadır. Husserl'in savunduğu mantık anlayışının temelde Platoncu olduğunu belirtmekte, ancak onun deneyimi bilgiden dışlamadığını ve deney-bilgi ilişkisinde Kant'tan farklı düşünmediğinin altını çizmektedir. Husserl, zihnimizin doğa yasalarını önsel olarak kurma imkanı olmadığını belirterek, mutlak bilginin asla deneysel alanda elde edilemeyeceğini, fakat saf mantığın yasalanyla mathesis pura'nın yasalarını içeren saf kavramsal bilginin alanında elde edileceğini savunur.en_US
dc.description.abstractThis essay aims to elucidate Husserl's criticism of psychologism in detail, while Husserl's unjustified remarks on the history of philosophy is criticized. The essay analyzes the three basic prejudices which are pointed out by Husserl and defends the reducibility of the last two prejudices to the first one. It expresses that Huserl's conception of logic is platonic, but it underlines that Husserl does not exclude experience from knowledge, and that he agrees with Kant saying that all knowledge begins with experience. Husserl says that causal laws cannot be known apriori or established by our insight. Therefore, absolute knowledge cannot be achieved from empirical area. We can get absolute knowledge only from the area of pure conceptual knowledge.en_US
dc.description.provenanceSubmitted by Ideal DSpace (dspace@artuklu.edu.tr) on 14.07.201910:49:13en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-07-16T20:45:47Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2011en
dc.identifier.endpage94en_US
dc.identifier.issn1303-4251
dc.identifier.issue16en_US
dc.identifier.startpage75en_US
dc.identifier.urihttps://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFNE1qZzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/1571
dc.identifier.volume0en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizinen_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDergien_US]
dc.subjectFelsefeen_US
dc.titleHusserl'de psikolojizm eleştirisien_US
dc.title.alternativeThe critique of psychologism in husserlen_US
dc.typeOtheren_US
dspace.entity.typePublication

Files