Okul Müdürlerinin Yönetim Tarzları İle Müdür Öğretmen İlişkilerinde Güven

dc.contributor.author Karadaş, Halil
dc.contributor.author Karadaş, Halil
dc.contributor.author Özer, Niyazi
dc.contributor.other 18.02. Department of Child Development / Çocuk Gelişimi Bölümü
dc.contributor.other 18. Vocational Higher School of Midyat/ Midyat Meslek Yüksekokulu
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-12-28T08:43:26Z
dc.date.available 2023-12-28T08:43:26Z
dc.date.issued 2021
dc.description.abstract Bu araştırmada, öğretmenlerin görüşlerine dayalı olarak okul müdürlerinin yönetim tarzları ile müdüre güven düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca bu iki değişkenin bağımsız değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığına bakılmıştır. Araştırmaya Mardin ili Midyat ilçe merkezindeki okullarda görev yapan toplam 530 öğretmen katılmıştır. Araştırmada “Okul Müdürünün Yönetim Tarzı Ölçeği” ve “Müdüre Güven Ölçeği” kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerin okul müdürünün yönetim tarzı ve müdüre güven algı düzeylerinin görev yapılan eğitim kademesi, cinsiyet ve farklı bir okulda çalışma isteği değişkenlerine göre anlamlı şekilde farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Okul müdürünün yönetim tarzının müdüre duyulan güven düzeyini anlamlı şekilde yordayıp yordamadığını belirlemek amacıyla yapılan regresyon analizine göre, okul müdürünün yönetim tarzının müdüre duyulan güvene ilişkin toplam varyansın %64’ünü açıkladığı belirlenmiştir. Diğer yandan algılanan yönetim tarzı ile müdüre güven arasındaki ilişkilerin belirlenmesi için yapılan analizler sonucunda, işbirlikli yönetim tarzı ile müdüre güven arasında pozitif yönde, otokratik, ilgisiz ve karşı koyucu yönetim tarzı ile müdüre güven arasında negatif yönde bir ilişki olduğu belirlenmiştir. en_US
dc.description.abstract In this study, it was aimed to determine the management styles of school principals and their level of trust in the principal based on the opinions of the teachers. In addition, it was examined whether these two variables differ according to the independent variables. 530 teachers who were working in the schools in the Midyat district center of Mardin province participated in the research. "School Principal’s Management Style Scale" and "Trust to School Principal Scale" were used in the research. As a result of the analysis, it was determined that the teachers' perception of the management style of the school principal and trust to school principal differ significantly according to the education stage, gender and the desire to work in a different school. As a result of the regression analysis conducted to determine whether the management style of the school principal significantly predicted the trust level, it was determined that the management style of the school principal explained for 64% of the total variance related to trust to principal. On the other hand, it was determined that there was a positive relationship between the cooperative management style and the trust in the manager, and a negative relationship between the autocratic, irrelevant and counterintuitive management style and the trust in the manager. en_US
dc.identifier.citation Özer, N. ve Karadaş, H. (2021). Okul Müdürlerinin Yönetim Tarzları İle Müdür Öğretmen İlişkilerinde Güven. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(34), 1095-1123. https://doi.org/10.26466/opus.767321 en_US
dc.identifier.doi 10.26466/opus.767321
dc.identifier.issn 2791-9862
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/5278
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher İdeal Kent Yayınları en_US
dc.relation.ispartof OPUS Toplum Araştırmaları Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Okul yönetimi en_US
dc.subject Yönetim tarzı en_US
dc.subject Müdüre güven en_US
dc.subject Öğretmenler en_US
dc.subject School management en_US
dc.subject Management style en_US
dc.subject Trust in manager en_US
dc.subject Teachers en_US
dc.title Okul Müdürlerinin Yönetim Tarzları İle Müdür Öğretmen İlişkilerinde Güven en_US
dc.title.alternative The Management Styles of The School Principals And The Trust Levels of The School Principals Based on The Teachers’ Opinions en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000-0003-0855-3702
gdc.author.id 0000-0001-7745-6645
gdc.author.institutional Karadaş, Halil
gdc.author.wosid AEU-6040-2022
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department MAÜ, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü en_US
gdc.description.endpage 153 en_US
gdc.description.issue 34 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 127 en_US
gdc.description.volume 17 en_US
gdc.openalex.fwci 5.094
relation.isAuthorOfPublication 88bd70b1-6f74-4a43-acc9-6b6060dbf2d2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 88bd70b1-6f74-4a43-acc9-6b6060dbf2d2
relation.isOrgUnitOfPublication 454259aa-3d3a-41d2-9809-8efab7c80126
relation.isOrgUnitOfPublication 40ad0271-fe36-439f-8e80-c581ab5f293c
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 454259aa-3d3a-41d2-9809-8efab7c80126

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
10.26466-opus.767321-1195731.pdf
Size:
623.8 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin/Full Text

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: