EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN GELİŞTİRİLMESİNDE ÖĞRETMENLER KURULU KARARLARININ ETKİSİ

dc.contributor.author Özdaş, Faysal
dc.contributor.author Özdaş, Faysal
dc.contributor.author Ekinci, Abdurrahman
dc.contributor.author Ekinci, Abdurrahman
dc.contributor.author Öter, Ömer Murat
dc.contributor.author Öter, Ömer Murat
dc.contributor.other 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2021-05-28T11:21:07Z
dc.date.available 2021-05-28T11:21:07Z
dc.date.issued 2018
dc.description.abstract Öğretmenler kurulu toplantıları, okulların işleyişinde önemli bir yere sahiptir. Öğretmenler kurulu toplantılarında, okulla ilgili bütün iş ve işlemlerin planlaması, okulun geliştirilmesi, okuldaki sorunların tespiti ve bu sorunların çözümüne yönelik kararlar alınmaktadır. Bu amaçla okulların işleyişinde önemli bir yere sahip olan öğretmenler kurulu kararlarını incelemek önem arz etmektedir. Araştırmanın amacı, öğretmenler kurulunda eğitim ve öğretim ile ilgili alınan kararları tespit etmek, öğretmen ve yönetici görüşlerine göre bu kararların okuldaki eğitim ve öğretimin geliştirilmesine etkilerini değerlendirmektir. Bu amaçla ilköğretim okullarının öğretmenler kurulu karar defterleri incelenmiş, ayrıca öğretmenler kurulu kararlarına ilişkin 8 okul müdürü ve 8 öğretmenin görüşüne başvurulmuştur. Araştırmada belgesel tarama yöntemi ve odak grup görüşmesi tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, Mardin ilindeki toplam sekiz ilköğretim okuluna ait 2010-2012 yılları arasındaki öğretmenler kurulu karar defterlerinden elde edilmiştir. Öğretmenler kurulu kararlarında alınan kararlar temalara ayrılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik tekniklerinden frekans ve yüzde alma teknikleri kullanılmıştır. Öğretmenler kurulunda, eğitim ve öğretim çalışmalarının geliştirilmesine yönelik kararların, alınan diğer kararlara göre daha az olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenler kurulunda alınan kararlara ilişkin okul müdürleri ve öğretmenlerle görüşmede genel olarak; okullarda özellikle okul idaresinin takip etmesi gereken çok sayıda kurul ve komisyonun olduğu, resmi yazışmaların fazla olduğu, toplantılarda daha çok bu konulara yer verildiği görüşleri ortaya çıkmıştır. en_US
dc.description.abstract Teachers’ committee meetings have an important place in the functioning of schools. In teachers’ committee meetings, decisions regarding the planning of all tasks and processes related to the school, the development of the school, the determination of the problems in the school and the resolution of these problems are taken. For this purpose it is important to examine the decisions of the teachers’ committee meetings, which has an important place in the functioning of the schools. The purpose of the research is to examine the decisions taken in the teachers’ committee meetings, to determine the decisions taken regarding education and training, and also to evaluate these decisions according to the opinions of teachers and administrators. For this purpose, minute book of the teachers’ committee meetings of the elementary schools were examined and the opinions of 8 school principals and 8 teachers on the decisions of the teachers' board were consulted. Documentary screening method and focus group interview technique were used in the research. The data of the study were obtained from the minute books of teachers’ committee meetings 2010-2012 from a total of eight primary schools in the province of Mardin. Decisions taken in teachers’ committee meetings decisions are divided into theme. In the analysis of the data, frequency and percentage sampling techniques were used from descriptive statistical techniques. Four school principals and seven teachers were interviewed via focus group about the decisions taken in the survey. In the teachers’ committee meetings, it was determined that decisions on the development of educational activities were less than those of other decisions taken. In general, in teachers’ committee meetings with school principals and teachers regarding the decisions taken; it has been argued that there are a large number of boards and commissions to be followed by schools especially by school administrations, that there is a lot of official correspondence, and that these topics are included more in the meetings. en_US
dc.identifier.citation ÖZDAŞ F,EKİNCİ A,ÖTER Ö. M (2018). EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN GELİŞTİRİLMESİNDE ÖĞRETMENLER KURULU KARARLARININ ETKİSİ. Turkish Studies (Elektronik), 13(11), 1041 - 1058. en_US
dc.identifier.issn 1308-2140
dc.identifier.issn 1308-2140
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBd05ESXlNZz09/egitim-ve-ogretimin-gelistirilmesinde-ogretmenler-kurulu-kararlarinin-etkisi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/2438
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Turkish Studies en_US
dc.relation.ispartof Turkish Studies en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Öğretmenler kurulu, Öğretmenler kurulu kararları, ilköğretim okulları en_US
dc.subject Teachers’ committee meetings, teachers committee decisions, primary schools en_US
dc.title EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN GELİŞTİRİLMESİNDE ÖĞRETMENLER KURULU KARARLARININ ETKİSİ en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000-0002-2261-9504
gdc.author.id 0000-0002-1545-1379
gdc.author.id 0000-0002-3721-3259
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department MAÜ, Fakülteler, Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü en_US
gdc.description.endpage 1058 en_US
gdc.description.issue 11 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 1041 en_US
gdc.description.volume 13 en_US
gdc.identifier.trdizinid 300422
relation.isAuthorOfPublication 30015aaf-a841-4455-a96f-1d2650e4fecc
relation.isAuthorOfPublication 7fb8dea6-fcb6-44e6-a231-e0bd89153fe2
relation.isAuthorOfPublication e3acfb00-d0e1-4c57-b1f4-d3fe3e5ca75b
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 30015aaf-a841-4455-a96f-1d2650e4fecc
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication 53031234-d01f-45d0-9ce1-acef5d93d46e
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
36c66e8a-6963-43cf-beb5-f190c2d580a9.pdf
Size:
9.38 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Makale Dosyası

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: