MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Mürsel Gündoğdu’nun Kalbin Şehrinde Romanının Joseph Campbell’ın Monomit Kuramı Bağlamında İncelenmesi

dc.contributor.authorGündüz, Mehmet Emin
dc.date.accessioned2025-02-15T19:43:37Z
dc.date.available2025-02-15T19:43:37Z
dc.date.issued2024
dc.departmentArtuklu Universityen_US
dc.department-tempMARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractMürsel Gündoğdu’nun Kalbin Şehrinde romanı, Joseph Campbell’ın “Monomit” kuramı bağlamında incelenmiştir. Campbell, “Kahramanın Sonsuz Yolculuğu” adlı eserinde, tüm mitlerdeki kahramanların ortak noktalarını açıklayan “Monomit” teorisini sunar. Bu teori, kahramanın yolculuğunu üç temel aşamada açıklar: Yola Çıkış, Erginlenme ve Dönüş. Araştırmanın amacı, “Kalbin Şehrinde” romanındaki başkahraman Gazali’nin bu üç aşamayı ne ölçüde gerçekleştirdiğini belirlemektir. Nitel bir araştırma olan bu çalışma, doküman analizi yöntemiyle yürütülmüştür. Romanın analizi sonucunda, Gazali’nin Campbell’ın “Monomit” kuramına uygun şekilde hareket ettiği büyük ölçüde tespit edilmiştir. Gazali, içsel bir çağrıyla yola çıkmış, ruhsal ve fiziksel sınavlardan geçerek kendini dönüştürmüş ve nihayetinde bilgi ve bilgelikle geri dönmüştür. Bu süreçte, Gazali’nin yaşadığı deneyimler ve içsel yolculuk, Campbell’ın kuramındaki aşamaları doğrular niteliktedir. Gazali’nin yolculuğu, kültürel ve bireysel bir dönüşümü temsil etmektedir. Roman, kahramanın içsel çatışmalarını, manevi arayışını ve sonunda kendini gerçekleştirme sürecini detaylandırmaktadır. Campbell’ın “Monomit” kuramının evrenselliği, Gazali’nin yolculuğunda bir kez daha doğrulanmaktadır. Farklı kültürlerin kahramanlarının benzer aşamalardan geçerek aynı temel döngüyü takip ettikleri görülmektedir. Bu çalışma, kültürel hikâyelerin ortak noktalarının bilimsel bir temele dayandırılabileceğini göstermekte ve edebi analizlerde kullanılabilecek önemli bir model sunmaktadır. Campbell’ın “Monomit” kuramı, edebiyat, sinema ve diğer sanat dallarında kahraman anlatılarının analizinde evrensel bir araç olarak kullanılabilir.en_US
dc.identifier.citationcount0
dc.identifier.doi10.26517/ytea.571
dc.identifier.endpage20en_US
dc.identifier.issn1308-8203
dc.identifier.issn2548-0472
dc.identifier.issue32en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.trdizinid1283476
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26517/ytea.571
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1283476/mursel-gundogdunun-kalbin-sehrinde-romaninin-joseph-campbellin-monomit-kurami-baglaminda-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/6563
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.institutionauthorGündüz, Mehmet Emin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofYeni Türk Edebiyatı Araştırmalarıen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMürsel Gündoğdu’nun Kalbin Şehrinde Romanının Joseph Campbell’ın Monomit Kuramı Bağlamında İncelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files