MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Çoklu Zekâ KuramUluslararası Eğitim Bilimleri Dergisiına Dayalı Hazırlanan Çalışma Yapraklarının Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi

dc.contributor.author İnan, Cemil
dc.contributor.author Erkuş, Serdar
dc.contributor.author İnan, Cemil
dc.contributor.other Department of Management / İşletme Bölümü
dc.date.accessioned 2023-12-29T06:14:52Z
dc.date.available 2023-12-29T06:14:52Z
dc.date.issued 2022
dc.department MAÜ, Fakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü en_US
dc.description.abstract Bu araştırma çoklu zekâ kuramına dayalı hazırlanan matematik çalışma yapraklarının ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ve matematiğe yönelik tutumları üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılında Bingöl il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bir ortaokulda öğrenim gören 67 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma yarı deneysel bir çalışma olup, kontrol gruplu ön test - son test modeline dayanmaktadır. Araştırmanın verilerinin toplanması amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen matematik başarı testi ve İnan (2007) tarafından geliştirilen matematik tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde; tanımlayıcı istatistikler, bağımlı ve bağımsız t-testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin ön test puanlarının birbirine yakın olduğu ve anlamlı bir farklılığın oluşmadığı görülmüştür. Ancak uygulama sonrasında öğrencilerin son test puanlarına bakıldığında, deney grubu öğrencileri lehine anlamlı bir farklılığın oluştuğu görülmüştür. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarından elde edilen bulgulara göre ise, hem uygulama öncesi hem de uygulama sonrası iki grup arasında anlamlı bir farklılığın oluşmadığı görülmüştür. Bu sonuçlara göre, Çoklu zekâ kuramına dayalı hazırlanan çalışma yapraklarının öğrencilerin matematik başarılarını artırdığı ancak matematiğe yönelik tutumlarına etki etmediği söylenebilir en_US
dc.description.citation İnan, C. ve Erkuş, S. (2022). Çoklu zekâ kuramına dayalı hazırlanan çalışma yapraklarının ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 9 (30), 111-154. en_US
dc.identifier.doi 10.29228/INESJOURNAL.54743
dc.identifier.endpage 154 en_US
dc.identifier.issue 30 en_US
dc.identifier.startpage 111 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/5341
dc.identifier.volume 9 en_US
dc.institutionauthor İnan, Cemil
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Karbey Yayıncılık Eğitim ve Danışmanlık Hiz. San. Tic. Ltd. Şti. Kesit Yayınları en_US
dc.relation.ispartof Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Çoklu zekâ kuramı en_US
dc.subject çalışma yaprakları en_US
dc.subject başarı en_US
dc.subject tutum en_US
dc.title Çoklu Zekâ KuramUluslararası Eğitim Bilimleri Dergisiına Dayalı Hazırlanan Çalışma Yapraklarının Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 6a5f3af1-3385-4315-b52c-1a88745a1ef7
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 6a5f3af1-3385-4315-b52c-1a88745a1ef7
relation.isOrgUnitOfPublication 6734bfde-68ad-4d0b-9652-37a492c2eff0
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6734bfde-68ad-4d0b-9652-37a492c2eff0

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
9517ef38-453b-45c6-9999-a36d0758c1bd.pdf
Size:
1.59 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: