MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

MANTIKSAL BİR SORUN OLARAK KÖTÜLÜK

dc.contributor.authorEyüp Aktürk
dc.date.accessioned14.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-16T20:45:41Z
dc.date.available14.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-16T20:45:41Z
dc.date.issued2015
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.department-tempMardin Artuklu Üniversitesien_US
dc.description.abstractTeistik düşünceye göre Tanrı her-şeyi-bilen her-şeye-gücü-yeten ve iyilik sahibi olan aşkın bir varlıktır. Fakat ateistik düşünceye göre her-şeyi-bilen, her-şeye-gücü-yeten ve iyilik sahibi olan bir Tanrı'nın varlığı ile kötülüğün varlığı arasında bir tutarsızlık (çelişki) vardır. Çünkü söz konusu sıfatlara sahip bir Tanrı kötülüğün meydana gelmesine müsaade etmemelidir. Böylece, '(i)Tanrı mutlak kudret sahibidir ve mutlak anlamda iyidir' ile '(ii) kötülük vardır' önermeleri arasında mantıksal bir tutarsızlık olduğu için bu önermelerin bir arada doğru olması düşünülemez. Peki, bu iki önerme arasında mantıksal bir tutarsızlık var mıdır? Denilebilir ki mantıksal bir tutarsızlıktan söz edilebilmek için önermeler arasında zorunlu bir çelişkinin olması gerekir. Nitekim mutlak anlamda iyi olan bir Tanrı'nın bazı kötülüklere izin vermesini mümkün kılan ahlaki gerekçeler olabilir. Eğer bir takım ahlaki gerekçelerden hareketle kötülüğe izin verilecekse o zaman 'kötülük' ile 'mutlak kudret' arasında bir tutarsızlık olamaz. Böylece 'kötülüğün varlığı Tanrı'nın varlığını mantıksal olarak imkânsız kılabilecek kanıtsal bir değere sahip değildir' düşüncesi bu çalışmanın temelini oluşturmaktadıren_US
dc.description.abstractAccording to theistic approaches God is the transcendent being that has omniscience, omnipotence and the whole goodness. However, according to atheistic approaches, there is an inconsistency (contradiction) between the existence of God who has omniscience, omnipotence and the whole goodness and the existence of evil. Because the God who has these attributes should not allow evil to occur. For that reason, since there is a logical inconsistency between the propositions that (i) “God has omnipotence and the whole goodness” and (ii) “there is an evil”, these two propositions can not simultaneously be true. So, is there a logical inconsistency between these two proposiitons? It can be said that in order to mention a logical inconsistency, there must be a compulsory contradiction between the propositions. Indeed, there might be some moral grounds that make it possible for a wholly good God to allow some evil. If the evil is allowed due to a set of moral reasons, then there can not be an inconsistency between 'omnipotence' and 'evil’. Thus, the idea that “the existence of evil does not have an evidential value that can make the existence of God logically impossible” forms the basis for this studyen_US
dc.identifier.endpage50en_US
dc.identifier.issn1301-6229
dc.identifier.issue62en_US
dc.identifier.startpage35en_US
dc.identifier.trdizinid262716
dc.identifier.urihttps://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZeU56RTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/1489
dc.identifier.volume0en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizinen_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEKEV AKADEMİ DERGİSİen_US
dc.relation.publicationcategoryDergien_US]
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleMANTIKSAL BİR SORUN OLARAK KÖTÜLÜKen_US
dc.title.alternativeEvil as a Logcal Problemen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files