The Importance of Tourist Photos in Tourism Marketing

Loading...
Thumbnail Image

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Journal of Turkish Tourism Research

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Department
11.02. Department of Tourism Guidance / Turizm Rehberliği Bölümü
Öğrencilere belirli bir bölgenin veya ülkenin kültürel ve tarihi mirasını tanıma fırsatı sunduğundan, öğrencilerin tarihi yapıları, müzeleri, sanat eserlerini, gelenekleri ve diğer kültürel öğeleri daha iyi anlayan bireyler yetiştirmek. Öğrencilere turizm sektörü, turizm rehberliği veya seyahat işletmeciliği alanında başarılı bir kariyer yapabilmeleri için turizm endüstrisinin işleyişi, Türkiye’nin tarihi, kültürü ve coğrafyası, sürdürülebilirlik, etik ve diğer önemli konular hakkında beceri ve bilgiyi kazanmalarını sağlayacak nitelikte turist rehberleri yetiştirmek. Bu amaç doğrultusunda iyi derecede İngilizce ve orta düzeyde ikinci bir yabancı dili bilen; Türkiye’nin doğal, tarihi ve kültürel çekicilikleri hakkında bilgi sahibi; insan ilişkilerinde iyi iletişim becerilerinde yetenekli; olay ve olguları yorumlarken analitik düşünebilen; sorun çözme, yönetim ve organizasyon bilgisi ve yeteneği gelişmiş; hoşgörü, nezaket, saygı, dürüstlük gibi temel sosyal değerlere sahip; liderlik ve temsil yeteneği olan; nitelikli turist rehberleri ve yönetici adayları yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

Journal Issue

Abstract

Tourist photographs have an important role in the marketing of tourism establishments as well as touristic destinations. The photos (both taken by tourists and presented in travel brochures or photographs on the internet pages) that the tourist has seen about destination, have shaped the destination image in the mind. Tourist photographs are at the forefront of the issues that have been extensively studied in the international Tourism literature. However, there is almost no work on tourist photographs in the national level. In this study, a review of the tourist photographs and the review of the significance of these photographs in terms of tourism marketing has been presented. At the end of the study, a number of suggestions were made. At the beginning of these paper comes the examination photograph taking of tourists. There should be studies focusing on whether photograph taking motivations of tourists differ according to individual and cultural characteristics.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Harman, S. and Tan, E. (2018). The Importance of Tourist Photos in Tourism Marketing, Journal of Turkish Tourism Research, Vol.2, Issue.3, pp.1-9.

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

2

Issue

3

Start Page

1

End Page

9
Page Views

5

checked on Oct 31, 2025

Downloads

129

checked on Oct 31, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

SDG data is not available