COVID-19 pandemisinde uzaktan eğitimin ebelik bölümü akademisyenlerinin duygusal emek ile tükenmişlik düzeylerine etkisinin incelenmesi

dc.contributor.author Çağan, Emine Serap
dc.contributor.author İçke, Sibel
dc.contributor.other 09.02. Department of Midwifery/ Ebelik Bölümü
dc.contributor.other 9. Faculty of Health Sciences / Sağlık Bilimleri Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-12-14T09:11:47Z
dc.date.available 2023-12-14T09:11:47Z
dc.date.issued 2023
dc.description.abstract Amaç: COVID-19 pandemisi dünya genelinde neredeyse tüm okul ve üniversitelerin kapanmasına neden olmuş, özellikle ebelik gibi uygulamalı bölümleri büyük ölçüde etkilemiştir. Bu dönemde en çok etkilenen gruplardan biri de akademisyenlerdir. Bu çalışma ile COVID-19 pandemisinde uzaktan eğitimin ebelik bölümü akademisyenlerinin duygusal emek ile tükenmişlik düzeylerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırma kesitsel türdedir. Araştırma Ekim–Kasım 2021 tarihleri arasında Google forms üzerinden online veri toplama yöntemi ile gerçekleştirilmiş, akademisyenlere whatsApp grubu üzerinden ulaşılmıştır. Çalışmaya katılmayı kabul eden, online araştırma anket formunu eksiksiz dolduran 73 ebelik bölüm akademisyenleri araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Bulgular: Akademisyenlerin duygusal emek ölçeği puanı 60,60±9,63, COVID-19 tükenmişlik ölçeği puanı ise 29,17±8,83’dır. Çocuk sahibi olma durumu, mesleki deneyim süresi, kronik hastalık varlığı, COVID-19 geçirme durumu, uzaktan eğitimden memnuniyet durumu, öğrencilerin canlı derse katılım memnuniyeti gibi değişkenler ile ölçek puan ortalamaları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark olmadığı saptanmışken, akademisyenlerin yaş grubu, pandemi döneminde ders işleyişinin verimliği konusunda düşünceleri ile COVID-19 tükenmişlik düzeyi puan ortalaması arasında istatistiksel açıdan anlamlı fark olduğu saptanmıştır. Sonuç: Çalışma sonucunda COVID-19 pandemisinde ebelik akademisyenlerin duygusal emek düzeylerinin yüksek olduğu, COVID-19 tükenmişlik düzeylerinin orta düzey olduğu saptanmıştır. COVID-19 pandemisinde akademisyenin duygusal emek ve tükenmişliğine odaklanan çalışma sayısı çok azdır. Elde ettiğimiz mevcut bulguların doğruluğu için daha çok çalışmaya ihtiyaç duyulmaktadır. en_US
dc.description.abstract Objective: The COVID-19 pandemic has caused the closure of almost all schools and universities around the world, especially affecting applied departments such as midwifery. ne of the most affected groups during this period is academics. In this study, it was aimed to examine the effect of distance education on the emotional labor and burnout levels of midwifery academicians in the COVID-19 pandemic. Method: The research is cross sectional. The research was carried out by online data collection method on Google forms between October and November 2021, academics were reached via the WhatsApp group. The sample of the study consisted of 73 midwifery department academics who accepted to participate in the study and filled out the online research questionnaire completely. Results: The emotional labor scale score of the academicians was 60,60±9,63, and the COVID-19 burnout scale score was 29,17±8,83. While it was determined that there was no statistically significant difference between variables such as having a child, professional experience, presence of chronic disease, having COVID-19, satisfaction with distance education, students’ satisfaction with participation in live lessons, and the mean score of the scale, the age group of the academicians during the pandemic period. It was determined that there was a statistically significant difference between their thoughts on the efficiency of their coursework and the mean score of the COVID-19 burnout level. Conclusion: As a result of the study, it was determined that the emotional labor levels of midwifery academicians were high in the COVID-19 pandemic, and the COVID-19 burnout levels were moderate. The number of studies focusing on the emotional labor and burnout of academicians in the COVID-19 pandemic is very few. More studies are needed for the accuracy of our current findings. en_US
dc.identifier.citation Çağan, E.S. & İçke, S. (2023). Covid-19 pandemisinde uzaktan eğitimin ebelik bölümü akademisyenlerinin duygusal emek ile tükenmişlik düzeylerine etkisinin incelenmesi. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 10(1), 19-27 en_US
dc.identifier.doi 10.52880/sagakaderg.1159666
dc.identifier.issn 2148-7472
dc.identifier.uri https://doi.org/10.52880/sagakaderg.1159666
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4682
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dergi Park en_US
dc.relation.ispartof Sağlık Akademisyenleri Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject COVID-19 Pandemisi en_US
dc.subject Ebelik en_US
dc.subject Akademisyen en_US
dc.subject Duygusal emek en_US
dc.subject Tükenmişlik en_US
dc.subject COVID-19 Pandemic en_US
dc.subject Midwifery en_US
dc.subject Academician en_US
dc.subject Emotional labor en_US
dc.subject Burnout en_US
dc.title COVID-19 pandemisinde uzaktan eğitimin ebelik bölümü akademisyenlerinin duygusal emek ile tükenmişlik düzeylerine etkisinin incelenmesi en_US
dc.title.alternative Investigation of the effect of distance education on the emotional labor and burnout levels of the academicians of the department of midwifery in the COVID-19 pandemic en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000-0002-9580-3505
gdc.author.institutional İçke, Sibel
gdc.author.institutional İçke, Sibel
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department MAÜ, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ebelik Bölümü en_US
gdc.description.endpage 27 en_US
gdc.description.issue 1 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 19 en_US
gdc.description.volume 10 en_US
gdc.openalex.fwci 0.413
relation.isAuthorOfPublication d56b2f37-0721-41e7-91d3-838a14505819
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery d56b2f37-0721-41e7-91d3-838a14505819
relation.isOrgUnitOfPublication b6765cfc-da7f-42f2-91ed-1e4da13e21cc
relation.isOrgUnitOfPublication 632fabc5-6bb5-43ef-8a92-8f603b8b9d34
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery b6765cfc-da7f-42f2-91ed-1e4da13e21cc

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
10.52880-sagakaderg.1159666-2586686.pdf
Size:
404.94 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Makale dosyası

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: