İbnü'l-Arabî'nin ontolojik düşüncelerinin resim sanatına yansımaları

dc.contributor.advisor Cengiz, Yunus
dc.contributor.author Ekinci, Şuheda
dc.contributor.author Cengiz, Yunus
dc.contributor.other 02.06. Department of Philosophy / Felsefe Bölümü
dc.contributor.other 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:03:03Z
dc.date.available 2023-09-02T12:03:03Z
dc.date.issued 2019
dc.description.abstract İslâm mutasavvıfı İbnü'l-Arabî'nin metafiziğe dair belirlemelerini açıklarken kullandığı sembolik kavramlar, birçok resim sanatçısı tarafından resme yansıtılmış ve bu semboller bir sanat dili oluşturmuştur. İbnü'l-Arabî düşüncelerini açıklarken belli sembollere başvurmuş ve bu durum birçok resim sanatçısının bu semboller vasıtasıyla evrene ve Tanrı'ya dair düşüncelerini ifadelendirdiği bir vasıta olabilmiştir. Çalışmamız giriş ve iki bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde mistisizmin özelde resim sanatı olmak üzere sanat üzerindeki etkileri kısmi de olsa incelenmiş, çalışmamızın metodolojisi belirtilmiş ve İbnü'l-Arabî'nin ontolojik düşüncelerini açıklarken başvurduğu sembolik kavramlar açıklanmıştır. Birinci bölümde İslâm Tasavvufunun resim sanatına etkileri ele alınmıştır. Her ne kadar İslâm dininde tasvir yasağı gibi bir problem güncelliğini koruyor olsa da, tasavvufun varlığı ele alış biçimi ve varlığı ifadelendirme arzusu bu tasvir problemini büyük oranda delebilmiştir. İkinci bölümde ise İbnü'l-Arabî felsefesinin tasavvuftaki yeri ele alınmıştır. İbnü'l-Arabî'nin varlık modelini oluştururken kullanmış olduğu Ayna, harf, su, nur sembolleri ve genel anlamda varlığı Vahdet-i vücûd çerçevesinde ele alış biçimi Jason Seife, Khaled Saai, Erol Akyavaş, Anila Quayyum Ağa, Soheila Esfahani, Monir Shahroudy Farmanfarmaia, Dana Awartani, Maimouna Gurresi, Dieogo De Moya gibi resim sanatının modern soyutlama biçimlerini kullanan resim sanatçılarına ilham kaynağı olabilmiştir. en_US
dc.description.abstract Symbolic term which Islâmic sûfî Ibn al-'Arabî used while explaining his descriptions about metaphysic have been reflected to the paintings by many artist and these symbols have compesed an art language Ibn al-'Arabî appealed certain symbols while explaining his own thoughts and this could became o means in which a lot of artists have articulate their thoughts about God and univers whit the help of these symbols. Our work consist of entrance and two parts ın intrance part the effect of mystizm on art especially in drawing has been analyzed partially, the methodology of our work has been lndicadet and symbolic explaining his ontological thoughts have been clarified. In the first pant, the effects of Islamic philosophy which is Islamic mysticism has been dealed. Although a problem like the theme of description in İslâmic religion keeps to continue to the be current, the handling and articulation of creature by mysticism has stawed in that proble to a large extent. In the second part the place of Ibn al-'Arabî in mysticism has been handled. The symbols of mirror, letter, water, light which Ibn al-'Arabî used while forming creature model and his style of explaing the creature within the frame of Vahdet-i vücûd became an inspiration to the artist who used modern abstraction of drawing such us Jason Seife, Khaled Saai, Erol Akyavaş, Anila Quayyum Ağa, Soheila Esfahani, Monir Shahroudy Farmanfarmaia, Dana Awartani, Maimouna Gurresi, Dieogo De Moya. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=_F5QEpayDXGqGZlp9XiFtPFzrQ3FSHvuFGMFT5PQuzAY3-iWQ3UN9FvEsRrEKbfJ
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3700
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Felsefe en_US
dc.subject Philosophy en_US
dc.subject Güzel Sanatlar en_US
dc.subject Fine Arts en_US
dc.subject Sanat Tarihi en_US
dc.subject Art History en_US
dc.subject Dini semboller en_US
dc.subject Religious symbols en_US
dc.subject Mutasavvıf en_US
dc.subject Theosofistical en_US
dc.subject Ontoloji en_US
dc.subject Ontology en_US
dc.subject Resim sanatı en_US
dc.subject Painting art en_US
dc.subject İbn Arabi en_US
dc.subject İbn Arabi en_US
dc.subject İslamiyet en_US
dc.subject Islam en_US
dc.title İbnü'l-Arabî'nin ontolojik düşüncelerinin resim sanatına yansımaları en_US
dc.title.alternative Reflections of Ibn Al-'Arabî's ontological thoughts on painting en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Ekinci, Şuheda
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Felsefe Ana Bilim Dalı en_US
gdc.description.endpage 114 en_US
gdc.description.publicationcategory Tez en_US
gdc.description.startpage 1 en_US
gdc.identifier.yoktezid 636503 en_US
relation.isAuthorOfPublication f2e27bf4-0cdd-4d97-9e66-2e6aea21ee8a
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery f2e27bf4-0cdd-4d97-9e66-2e6aea21ee8a
relation.isOrgUnitOfPublication fe8d5df1-f233-40c6-ae6c-3f3f0ee13770
relation.isOrgUnitOfPublication 53031234-d01f-45d0-9ce1-acef5d93d46e
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery fe8d5df1-f233-40c6-ae6c-3f3f0ee13770

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
636503.pdf
Size:
2.51 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text