MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Matematik Bilgisinin Fen Bilimleri Öğretimine Etkisi: Öğretmen Perspektifinden Bir Değerlendirme

dc.contributor.author İş, Engin
dc.contributor.other Department of Child Development / Çocuk Gelişimi Bölümü
dc.date.accessioned 2025-06-19T13:47:20Z
dc.date.available 2025-06-19T13:47:20Z
dc.date.issued 2024
dc.department Artuklu University en_US
dc.department-temp Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Bu çalışmada, ortaokul düzeyindeki öğrencilerin matematik alanındaki yetersizliklerinin fen bilimleri öğretimine etkileri, öğretmenlerin bakış açısıyla değerlendirilmiş ve bu yetersizliklerin nedenleri ile çözüm önerileri araştırılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan örnek olay yaklaşımı kullanılarak, farklı okullarda görev yapan 17 fen bilimleri öğretmeniyle çalışılmıştır. Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla toplanmış ve içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Bulgular bölümünde, öğretmenlerin öğrencilerin matematik alanındaki eksiklikler nedeniyle fen bilimleri konularını öğretmede, müfredatı tamamlamada ve öğrencilerin derse ilgisini çekmede zorlandıkları tespit edilmiştir. Öğretmenler, öğrencilerin matematik bilgisinin fen bilimleri derslerinin işlenmesi, sınıf içi disiplin sağlanması, öğrencilerin motivasyonlarının artırılması ve akademik başarı gibi alanlarda olumsuz etkilediğini belirtmişlerdir. Sonuç olarak, öğretmenlerin önerileri doğrultusunda, müfredatın basitleştirilmesi, konu tekrarlarının sık sık yapılması, sınıf dışı etkinliklerin artırılması ve matematik öğretmenleriyle iş birliğinin sağlanması gibi adımların atılması tavsiye edilmektedir. en_US
dc.identifier.doi 10.56423/fbod.1481291
dc.identifier.endpage 317 en_US
dc.identifier.issn 2148-2160
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 295 en_US
dc.identifier.trdizinid 1292500
dc.identifier.uri https://doi.org/10.56423/fbod.1481291
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1292500/matematik-bilgisinin-fen-bilimleri-ogretimine-etkisi-ogretmen-perspektifinden-bir-degerlendirme
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/8971
dc.identifier.volume 12 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.institutionauthor İş, Engin
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Matematik Bilgisinin Fen Bilimleri Öğretimine Etkisi: Öğretmen Perspektifinden Bir Değerlendirme en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 2436a5dc-cf7e-4c23-9ecd-e19c5e3ce285
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 2436a5dc-cf7e-4c23-9ecd-e19c5e3ce285
relation.isOrgUnitOfPublication 454259aa-3d3a-41d2-9809-8efab7c80126
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 454259aa-3d3a-41d2-9809-8efab7c80126

Files