Okul Müdürlerinin Hizmetkâr Liderlik Davranışları ile Okuldaki Yenileşme İklimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
dc.contributor.author | Karadaş, Halil | |
dc.contributor.author | Taşdemir, Ayşegül | |
dc.contributor.author | Özdemir, Ercan | |
dc.contributor.other | Department of Child Development / Çocuk Gelişimi Bölümü | |
dc.date.accessioned | 2025-06-19T13:47:22Z | |
dc.date.available | 2025-06-19T13:47:22Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.department | Artuklu University | en_US |
dc.department-temp | Mardin Artuklu Üniversitesi,İnönü Üniversitesi,T.C. Milli Eğitim Bakanlığı | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı öğretmenlerin okul müdürlerinin okullarda yenileşme iklimi ve hizmetkâr liderlik davranışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca öğretmenlerin algı düzeyleri cinsiyetleri, mesleki kıdemleri ve çalıştıkları okul türleri, yaş, eğitim durumu ve medeni durumlarına göre anlamlı farklılık olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. İlişkisel tarama modeli ile tasarlanmış bu çalışmanın evrenini 2023-2024 eğitim ve öğretim yılı Şanlıurfa ili Ceylanpınar ilçesinde görev yapan 445 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, Polatcan (2019) tarafından geliştirilen “Okullarda Yenileşme İklimi Ölçeği” ve Ekinci (2015) tarafından geliştirilen “Hizmetkâr Liderlik Davranışları Ölçeği” kullanılmıştır. Yapılan çalışmada okullarda yenileşme iklimiyle hizmetkârlık liderlik davranışlarının öğretmenlerin demografik bilgileriyle arasındaki bağın çözümlenmesi amacıyla SPSS paket program kullanılarak ölçek sonuçları analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda Okullarda Yenileşme İklimi Ölçeği ile çalışma grubunun cinsiyetleri, mesleki kıdemleri ve çalıştıkları okul türleri arasında genel manada anlamlı bir farklılık olduğu, yaşlarıyla arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı, eğitim durumlarıyla arasında anlamlı bir farklılığın olduğu ancak medeni durumla aralarında ne farklı farksız bir anlam olduğu tespit edilmiştir. Hizmetkar Liderlik Davranışı ve Okuldaki yenileşme iklimi arasında orta düzeyde bir korelasyon olduğu tespit edilmiştir. | en_US |
dc.identifier.doi | 10.53444/deubefd.1507816 | |
dc.identifier.endpage | 366 | en_US |
dc.identifier.issn | 1302-5147 | |
dc.identifier.issn | 2602-2850 | |
dc.identifier.issue | 63 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | |
dc.identifier.startpage | 349 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1307857 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.53444/deubefd.1507816 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1307857/okul-mudurlerinin-hizmetkar-liderlik-davranislari-ile-okuldaki-yenilesme-iklimi-arasindaki-iliskinin-incelenmesi | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12514/8976 | |
dc.identifier.wosquality | N/A | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Buca Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Okul Müdürlerinin Hizmetkâr Liderlik Davranışları ile Okuldaki Yenileşme İklimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | 88bd70b1-6f74-4a43-acc9-6b6060dbf2d2 | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 88bd70b1-6f74-4a43-acc9-6b6060dbf2d2 | |
relation.isOrgUnitOfPublication | 454259aa-3d3a-41d2-9809-8efab7c80126 | |
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | 454259aa-3d3a-41d2-9809-8efab7c80126 |