MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Okul Müdürlerinin Hizmetkâr Liderlik Davranışları ile Okuldaki Yenileşme İklimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

dc.contributor.author Karadaş, Halil
dc.contributor.author Taşdemir, Ayşegül
dc.contributor.author Özdemir, Ercan
dc.contributor.other Department of Child Development / Çocuk Gelişimi Bölümü
dc.date.accessioned 2025-06-19T13:47:22Z
dc.date.available 2025-06-19T13:47:22Z
dc.date.issued 2025
dc.department Artuklu University en_US
dc.department-temp Mardin Artuklu Üniversitesi,İnönü Üniversitesi,T.C. Milli Eğitim Bakanlığı en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın temel amacı öğretmenlerin okul müdürlerinin okullarda yenileşme iklimi ve hizmetkâr liderlik davranışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca öğretmenlerin algı düzeyleri cinsiyetleri, mesleki kıdemleri ve çalıştıkları okul türleri, yaş, eğitim durumu ve medeni durumlarına göre anlamlı farklılık olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. İlişkisel tarama modeli ile tasarlanmış bu çalışmanın evrenini 2023-2024 eğitim ve öğretim yılı Şanlıurfa ili Ceylanpınar ilçesinde görev yapan 445 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, Polatcan (2019) tarafından geliştirilen “Okullarda Yenileşme İklimi Ölçeği” ve Ekinci (2015) tarafından geliştirilen “Hizmetkâr Liderlik Davranışları Ölçeği” kullanılmıştır. Yapılan çalışmada okullarda yenileşme iklimiyle hizmetkârlık liderlik davranışlarının öğretmenlerin demografik bilgileriyle arasındaki bağın çözümlenmesi amacıyla SPSS paket program kullanılarak ölçek sonuçları analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda Okullarda Yenileşme İklimi Ölçeği ile çalışma grubunun cinsiyetleri, mesleki kıdemleri ve çalıştıkları okul türleri arasında genel manada anlamlı bir farklılık olduğu, yaşlarıyla arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı, eğitim durumlarıyla arasında anlamlı bir farklılığın olduğu ancak medeni durumla aralarında ne farklı farksız bir anlam olduğu tespit edilmiştir. Hizmetkar Liderlik Davranışı ve Okuldaki yenileşme iklimi arasında orta düzeyde bir korelasyon olduğu tespit edilmiştir. en_US
dc.identifier.doi 10.53444/deubefd.1507816
dc.identifier.endpage 366 en_US
dc.identifier.issn 1302-5147
dc.identifier.issn 2602-2850
dc.identifier.issue 63 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 349 en_US
dc.identifier.trdizinid 1307857
dc.identifier.uri https://doi.org/10.53444/deubefd.1507816
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1307857/okul-mudurlerinin-hizmetkar-liderlik-davranislari-ile-okuldaki-yenilesme-iklimi-arasindaki-iliskinin-incelenmesi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/8976
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Buca Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Okul Müdürlerinin Hizmetkâr Liderlik Davranışları ile Okuldaki Yenileşme İklimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 88bd70b1-6f74-4a43-acc9-6b6060dbf2d2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 88bd70b1-6f74-4a43-acc9-6b6060dbf2d2
relation.isOrgUnitOfPublication 454259aa-3d3a-41d2-9809-8efab7c80126
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 454259aa-3d3a-41d2-9809-8efab7c80126

Files