İmam Hatip Liselerinde Görev Yapan Öğretmenlerin Din Eğitimi ve Değerler Eğitimi Arasındaki İlişki ile İlgili Görüşleri (Mardin Örneği)

dc.contributor.advisor Bala, Sabahattin
dc.contributor.author Aşlamacier, Abdurrahman
dc.contributor.other 05.02. Department of Philosophy and Religious Sciences / Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other 05. Faculty of Islamic Sciences / İslami İlimleri Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2025-03-15T19:56:46Z
dc.date.available 2025-03-15T19:56:46Z
dc.date.issued 2024
dc.description.abstract Bu çalışmada Türkiye'de Din Eğitimi ve Değerler Eğitimi arasındaki ilişkinin öğretmen görüşleri üzerinden açığa çıkarılması amaçlanmıştır. Modern eğitim anlayışları ile birlikte ayrı alanlar olarak nitelenen din eğitimi ve değerler eğitimi arasındaki ilişkiye dair var olan algıların açığa çıkarılmasını hedeflenmiştir. Çalışma, alana dair bir tartışmayı gündeme taşıması yönüyle önem arz etmektedir. Araştırmada literatür tarama, görüşme ve gözlem teknikleri kullanılmıştır. Bu çerçevede Mardin il merkezinde görev yapan İHL öğretmenlerinden örneklem alınmıştır. Bu araştırmanın örneklemi, 2023-2024 arasında Mardin Artuklu ilçesinde faaliyet gösteren dört (4) İmam Hatip Lisesi ve bu liselerde bulunan on altı (16) öğretmenlerden oluşturmaktadır. Çalışma grubunun oluşturulmasında 'amaçlı örnekleme' başvurulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre katılımcı öğretmenlerin aldıkları eğitimin kapsam ve çeşitlilikleri bağlamında değerler eğitimi, dini eğitim ve din eğitiminden farkındalık düzeyinin yüksek olduğu gözlemlenmiştir.
dc.description.abstract This study aims to reveal the relationship between Religious Education and Values Education in Turkey through teachers' views. It is aimed to reveal the existing perceptions about the relationship between religious education and values education, which are characterized as separate fields with modern educational approaches. The study is important in terms of bringing a discussion about the field to the agenda. Literature review, interview and observation techniques were used in the study. In this framework, a sample of IHL teachers working in the city center of Mardin was taken. The sample of this research consists of four (4) Imam Hatip High Schools operating in Mardin Artuklu district between 2023-2024 and sixteen (16) teachers in these high schools. 'Purposive sampling' was used to form the study group. According to the results of the research, it was observed that the participant teachers had a high level of awareness of values education, religious education and religious education in the context of the scope and diversity of the education they received. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UjlM15wKZGQW6TLC0pvCt_kHal5Sq9VWV4BmIb3pEEv3Cxege9PGagbJ2d1m3zfE
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/6845
dc.language.iso tr
dc.subject Din
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Değerler Eğitimi
dc.subject Religion en_US
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Values Education en_US
dc.title İmam Hatip Liselerinde Görev Yapan Öğretmenlerin Din Eğitimi ve Değerler Eğitimi Arasındaki İlişki ile İlgili Görüşleri (Mardin Örneği)
dc.title The Opinions of Teachers Working in Imam Hatip High Schools About Religious Education and Values Education (Mardin Sample) en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Bala, Sabahattin
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
gdc.description.endpage 114
gdc.identifier.yoktezid 894683
relation.isAuthorOfPublication b64fe032-1d7f-4c4b-be72-44edf44ea40b
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery b64fe032-1d7f-4c4b-be72-44edf44ea40b
relation.isOrgUnitOfPublication d1e8f985-2830-43a5-91d6-0e053e80b6ce
relation.isOrgUnitOfPublication 9f1a4257-4ed1-43b6-be28-188b97f1ba9d
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery d1e8f985-2830-43a5-91d6-0e053e80b6ce

Files