MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

İmam Hatip Liselerinde Görev Yapan Öğretmenlerin Din Eğitimi ve Değerler Eğitimi Arasındaki İlişki ile İlgili Görüşleri (Mardin Örneği)

dc.contributor.advisorBala, Sabahattin
dc.contributor.authorBala, Sabahattin
dc.date.accessioned2025-03-15T19:56:46Z
dc.date.available2025-03-15T19:56:46Z
dc.date.issued2024
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışmada Türkiye'de Din Eğitimi ve Değerler Eğitimi arasındaki ilişkinin öğretmen görüşleri üzerinden açığa çıkarılması amaçlanmıştır. Modern eğitim anlayışları ile birlikte ayrı alanlar olarak nitelenen din eğitimi ve değerler eğitimi arasındaki ilişkiye dair var olan algıların açığa çıkarılmasını hedeflenmiştir. Çalışma, alana dair bir tartışmayı gündeme taşıması yönüyle önem arz etmektedir. Araştırmada literatür tarama, görüşme ve gözlem teknikleri kullanılmıştır. Bu çerçevede Mardin il merkezinde görev yapan İHL öğretmenlerinden örneklem alınmıştır. Bu araştırmanın örneklemi, 2023-2024 arasında Mardin Artuklu ilçesinde faaliyet gösteren dört (4) İmam Hatip Lisesi ve bu liselerde bulunan on altı (16) öğretmenlerden oluşturmaktadır. Çalışma grubunun oluşturulmasında 'amaçlı örnekleme' başvurulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre katılımcı öğretmenlerin aldıkları eğitimin kapsam ve çeşitlilikleri bağlamında değerler eğitimi, dini eğitim ve din eğitiminden farkındalık düzeyinin yüksek olduğu gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractThis study aims to reveal the relationship between Religious Education and Values Education in Turkey through teachers' views. It is aimed to reveal the existing perceptions about the relationship between religious education and values education, which are characterized as separate fields with modern educational approaches. The study is important in terms of bringing a discussion about the field to the agenda. Literature review, interview and observation techniques were used in the study. In this framework, a sample of IHL teachers working in the city center of Mardin was taken. The sample of this research consists of four (4) Imam Hatip High Schools operating in Mardin Artuklu district between 2023-2024 and sixteen (16) teachers in these high schools. 'Purposive sampling' was used to form the study group. According to the results of the research, it was observed that the participant teachers had a high level of awareness of values education, religious education and religious education in the context of the scope and diversity of the education they received.en_US
dc.identifier.endpage114
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UjlM15wKZGQW6TLC0pvCt_kHal5Sq9VWV4BmIb3pEEv3Cxege9PGagbJ2d1m3zfE
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/6845
dc.identifier.yoktezid894683
dc.language.isotr
dc.subjectDin
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectDeğerler Eğitimi
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectValues Educationen_US
dc.titleİmam Hatip Liselerinde Görev Yapan Öğretmenlerin Din Eğitimi ve Değerler Eğitimi Arasındaki İlişki ile İlgili Görüşleri (Mardin Örneği)
dc.titleThe Opinions of Teachers Working in Imam Hatip High Schools About Religious Education and Values Education (Mardin Sample)en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationb64fe032-1d7f-4c4b-be72-44edf44ea40b
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryb64fe032-1d7f-4c4b-be72-44edf44ea40b

Files