Ortaokul öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile dil öğrenme stratejisi arasındaki ilişkisinin değerlendirilmesi

dc.contributor.advisor Akın, Mehmet Ali
dc.contributor.author Öden, Merve Sercanoğlu
dc.contributor.other 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:02:54Z
dc.date.available 2023-09-02T12:02:54Z
dc.date.issued 2022
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin duygusal zekâ düzeylerini ve dil öğrenme stratejilerini belirlemek; öğrencilerin duygusal zekâ düzeyleri ile yabancı dil öğrenme stratejileri arasındaki ilişkinin değerlendirmektir. Araştırmada, katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek için "Bilgi Formu" duygusal zekâ düzeylerini belirlemek için "Duygusal Zekâ Ölçeği" ve yabancı dil öğrenme stratejilerini belirlemek için "Dil Öğrenme Stratejileri Envanteri" kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ili Ümraniye ilçesi sınırları içindeki ortaokulda bulunan 408 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise kolay örnekleme yoluyla rastgele belirlenen 408 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırma betimsel ve ilişkisel bir araştırma olarak tasarlanmıştır. Verilerin analizi için SPSS programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda alınan verilere göre öğrencilerin duygusal zekâ düzeyleri ortalama bir seviyededir (X=92,49). Dil öğrenme stratejileri ölçeğinden alınan verilere göre öğrencilerin dil öğrenme stratejilerini kullanım seviyesi orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir (X=3,10). En çok tercih edilen dil öğrenme stratejisi ise üst bilişsel stratejilerdir. Öğrencilerin duygusal zekâ düzeyleri ve dil öğrenme stratejileri durumu arasındaki ilişki değerlendirildiğinde pozitif yönlü ve istatistiki olarak anlamlı bir ilişkinin mevcut olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Duygusal zekâ düzeyleri ve dil öğrenme stratejileri kullanımlarının demografik bilgilere göre farklılık durumu incelenmiştir. Araştırmanın sonuçları ilgili literatür konularıyla tartışılmıştır. en_US
dc.description.abstract The aim of this research is to determine the emotional intelligence levels and language learning strategies of secondary school students; To evaluate the relationship between students' emotional intelligence levels and foreign language learning strategies. In the research, the "Information Form" was used to determine the demographic characteristics of the participants, the "Emotional Intelligence Scale" to determine the emotional intelligence levels, and the "Language Learning Strategies Inventory" to determine the foreign language learning strategies. The universe of the research consists of 408 students in the secondary school within the borders of Ümraniye district of Istanbul. The sample of the study consists of 408 students randomly determined by easy sampling. This research was designed as a descriptive and relational research. SPSS program was used for data analysis. According to the data obtained as a result of the research, the emotional intelligence levels of the students are at an average level (X=92.49). According to the data obtained from the language learning strategies scale, the level of use of language learning strategies by the students was moderate (X=3.10). The most preferred language learning strategy is metacognitive strategies. When the relationship between students' emotional intelligence levels and language learning strategies status was evaluated, it was found that there was a positive and statistically significant relationship. Emotional intelligence levels and the use of language learning strategies according to demographic information were examined. The results of the research were discussed with the relevant literature topics. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUYZx-0KiJ0ygN5lcMVbT6ZFHYToX2qDr_Jvo3Od_SpJi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3645
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Duygusal Zekâ en_US
dc.subject Ortaokul en_US
dc.subject Yabancı Dil Öğrenme Stratejileri en_US
dc.subject Emotional Intelligence en_US
dc.subject Language Learning Strategies en_US
dc.subject Secondary School en_US
dc.subject Eğitim ve Öğretim en_US
dc.subject Education and Training en_US
dc.title Ortaokul öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile dil öğrenme stratejisi arasındaki ilişkisinin değerlendirilmesi en_US
dc.title.alternative Evaluation of the relationship between secondary school students' emotional intelligence levels and language learning strategies en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Öden, Merve Sercanoğlu
gdc.author.institutional Akın, Mehmet Ali
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı en_US
gdc.description.endpage 112 en_US
gdc.description.publicationcategory Tez en_US
gdc.description.startpage 1 en_US
gdc.identifier.yoktezid 777334 en_US
relation.isAuthorOfPublication 74fef44d-b416-4224-94f7-8d6e7fa7e308
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 74fef44d-b416-4224-94f7-8d6e7fa7e308
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication 53031234-d01f-45d0-9ce1-acef5d93d46e
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
777334.pdf
Size:
1.57 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text