Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Uygulamada Yaşadıkları Etik Sorunlar ve Klinik Öz-düzenlemeli Öğrenme Düzeyleri: Kesitsel Bir Çalışma
dc.contributor.author | Utli, Hediye | |
dc.contributor.author | Bütün, Ahmet | |
dc.contributor.author | Bütün, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2025-02-15T19:42:42Z | |
dc.date.available | 2025-02-15T19:42:42Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.department | Artuklu University | en_US |
dc.department-temp | MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ,BATMAN ÜNİVERSİTESİ,MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ | en_US |
dc.description.abstract | Koronavirüs hastal ığı-2019 [coronavirus disease-2019 (COVID-19)] pandemisi sırasında hemşirelik uygulamaları için gerekli olan klinik e ğitim büyük ölçüde ertelenmi ştir. Bu çal ışmanın amacı, pandemi sürecinde hemşirelik öğrencilerinin klinik uygulamada yaşa- dıkları etik sorunlar ve klinik öz-düzenlemeli ö ğrenme düzeylerinin yordayıcılarını belirlemektir. Kesitsel tipteki bu araştırmanın örnekle- mini, Türkiye’nin do ğusunda yer alan 2 üniversitenin 3 ve 4. s ınıfla- rında ö ğrenim gören 306 hem şirelik ö ğrencisi olu şturdu. Veriler, Öğrenci Tanıtım Formu, Hemşirelikte Klinik Öğretimde Etik Sorunlar Ölçeği ve Klinik Hemşirelik Uygulamalarına Yönelik Öz Düzenlemeli Öğrenme Ölçeği ile toplandı. Verilerin analizinde bağımsız gruplarda t-testi, tek yönlü ANOVA F testi, Pearson korelasyon testi ve çoklu regresyon kullanıldı. Hemşirelikte Klinik Öğretimde Etik Sorunlar Öl- çeği toplam puan ortalamas ı ile Klinik Hemşirelik Uygulamaları İçin Öz-Düzenli Öğrenme Ölçeği toplam puan ortalamas ı arasında pozitif yönde ve orta düzeyde anlaml ı bir ili şki oldu ğu belirlendi (r=509, p<0,001). Bir regresyon modeli, 4 yordayıcının (klinik eğitimcisi, sağ- lık profesyonelleri, öğrenme stratejileri ve öz-düzenlemeli öğrenme dü- zeyleri) klinik uygulamada etik sorunlar ı saptama yeteneklerindeki varyansın %28’ini aç ıkladığını göstermiştir (R=0,516, adjusted R2=0,284, F=13,255, p<0,001). Bu araştırmada, sağlık profesyonelleri ve öz-düzenlemeli öğrenme düzeylerinin, klinik uygulamada öğrenci- lerin etik sorunlar ı saptama becerilerini olumlu yönde etkiledi ği sap- tandı. Klinik eğitimci düzeyinin ise klinik uygulamada öğrencilerin etik sorunları saptama becerilerini olumsuz yönde etkilediği saptandı. | en_US |
dc.identifier.citationcount | 0 | |
dc.identifier.doi | 10.5336/mdethic.2022-93976 | |
dc.identifier.endpage | 105 | en_US |
dc.identifier.issn | 1303-4332 | |
dc.identifier.issn | 2146-8982 | |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | |
dc.identifier.startpage | 98 | en_US |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.5336/mdethic.2022-93976 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12514/6495 | |
dc.identifier.volume | 31 | en_US |
dc.identifier.wosquality | N/A | |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.relation.ispartof | Türkiye Klinikleri Tıp Etiği-Hukuku Tarihi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Tıbbi Etik | en_US |
dc.subject | Sağlık Politikaları Ve Hizmetleri | en_US |
dc.subject | Hemşirelik | en_US |
dc.title | Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Uygulamada Yaşadıkları Etik Sorunlar ve Klinik Öz-düzenlemeli Öğrenme Düzeyleri: Kesitsel Bir Çalışma | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | d7fe3455-4e3a-4394-a85a-59bedb712cd5 | |
relation.isAuthorOfPublication | 2a66ded1-c179-4cc2-94ca-b507dddbd64a | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | d7fe3455-4e3a-4394-a85a-59bedb712cd5 |