MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Uygulamada Yaşadıkları Etik Sorunlar ve Klinik Öz-düzenlemeli Öğrenme Düzeyleri: Kesitsel Bir Çalışma

dc.contributor.authorUtli, Hediye
dc.contributor.authorBütün, Ahmet
dc.contributor.authorBütün, Ahmet
dc.date.accessioned2025-02-15T19:42:42Z
dc.date.available2025-02-15T19:42:42Z
dc.date.issued2023
dc.departmentArtuklu Universityen_US
dc.department-tempMARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ,BATMAN ÜNİVERSİTESİ,MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractKoronavirüs hastal ığı-2019 [coronavirus disease-2019 (COVID-19)] pandemisi sırasında hemşirelik uygulamaları için gerekli olan klinik e ğitim büyük ölçüde ertelenmi ştir. Bu çal ışmanın amacı, pandemi sürecinde hemşirelik öğrencilerinin klinik uygulamada yaşa- dıkları etik sorunlar ve klinik öz-düzenlemeli ö ğrenme düzeylerinin yordayıcılarını belirlemektir. Kesitsel tipteki bu araştırmanın örnekle- mini, Türkiye’nin do ğusunda yer alan 2 üniversitenin 3 ve 4. s ınıfla- rında ö ğrenim gören 306 hem şirelik ö ğrencisi olu şturdu. Veriler, Öğrenci Tanıtım Formu, Hemşirelikte Klinik Öğretimde Etik Sorunlar Ölçeği ve Klinik Hemşirelik Uygulamalarına Yönelik Öz Düzenlemeli Öğrenme Ölçeği ile toplandı. Verilerin analizinde bağımsız gruplarda t-testi, tek yönlü ANOVA F testi, Pearson korelasyon testi ve çoklu regresyon kullanıldı. Hemşirelikte Klinik Öğretimde Etik Sorunlar Öl- çeği toplam puan ortalamas ı ile Klinik Hemşirelik Uygulamaları İçin Öz-Düzenli Öğrenme Ölçeği toplam puan ortalamas ı arasında pozitif yönde ve orta düzeyde anlaml ı bir ili şki oldu ğu belirlendi (r=509, p<0,001). Bir regresyon modeli, 4 yordayıcının (klinik eğitimcisi, sağ- lık profesyonelleri, öğrenme stratejileri ve öz-düzenlemeli öğrenme dü- zeyleri) klinik uygulamada etik sorunlar ı saptama yeteneklerindeki varyansın %28’ini aç ıkladığını göstermiştir (R=0,516, adjusted R2=0,284, F=13,255, p<0,001). Bu araştırmada, sağlık profesyonelleri ve öz-düzenlemeli öğrenme düzeylerinin, klinik uygulamada öğrenci- lerin etik sorunlar ı saptama becerilerini olumlu yönde etkiledi ği sap- tandı. Klinik eğitimci düzeyinin ise klinik uygulamada öğrencilerin etik sorunları saptama becerilerini olumsuz yönde etkilediği saptandı.en_US
dc.identifier.citationcount0
dc.identifier.doi10.5336/mdethic.2022-93976
dc.identifier.endpage105en_US
dc.identifier.issn1303-4332
dc.identifier.issn2146-8982
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage98en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5336/mdethic.2022-93976
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/6495
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofTürkiye Klinikleri Tıp Etiği-Hukuku Tarihi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectTıbbi Etiken_US
dc.subjectSağlık Politikaları Ve Hizmetlerien_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.titleHemşirelik Öğrencilerinin Klinik Uygulamada Yaşadıkları Etik Sorunlar ve Klinik Öz-düzenlemeli Öğrenme Düzeyleri: Kesitsel Bir Çalışmaen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationd7fe3455-4e3a-4394-a85a-59bedb712cd5
relation.isAuthorOfPublication2a66ded1-c179-4cc2-94ca-b507dddbd64a
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryd7fe3455-4e3a-4394-a85a-59bedb712cd5

Files