MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Oyun Temelli Hazırlanan Etkinliklerin Öğrencilerin Matematik Başarılarına ve Öğrendiklerini Hatırda Tutmaya Etkisinin İncelenmesi

dc.contributor.author İnan, Cemil
dc.contributor.author Erkuş, Serdar
dc.contributor.author İnan, Cemil
dc.contributor.other Department of Management / İşletme Bölümü
dc.date.accessioned 2023-12-30T21:37:01Z
dc.date.available 2023-12-30T21:37:01Z
dc.date.issued 2021
dc.department MAÜ, Fakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü en_US
dc.description.abstract Yapılan bu araştırma, öğrenilen kavramların pekiştirilmesi için hazırlanan etkinliklerin öğrencilerin matematik başarılarına ve öğrendiklerini hatırda tutmaya etkisini incelenmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ön test – son test deney - kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2020-2021 eğitimöğretim yılında bir ilinin merkez ilçesinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bir ortaokulun sekizinci sınıflarında öğrenim gören 50 (25 deney ve 25 kontrol) öğrenci oluşturmaktadır. Matematik dersinde, deney grubunda normal müfredat programı ile birlikte Bell (1993) tarafından geliştirilen “Karşıya Geçme Oyunu” adlı etkinlik uygulanmıştır. Kontrol grubuna ise müfredatta belirtilen program uygulanmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen başarı testinden elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 24.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiş ve testin güvenirlik katsayısı Kuder-Richardson-20 (KR-20) 0.795 bulunmuştur. Verilerin analizinde; tanımlayıcı istatistikler ve bağımsız t- testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğrenilen kavramların pekiştirilmesi amacıyla hazırlanan etkinliklerin öğrencilerin matematik başarılarını olumlu yönde artırdığı ve aynı zamanda da öğrencilerin öğrendiklerini hatırda tutmalarını sağladığı söylenebilir. en_US
dc.description.citation İnan, C. & Erkuş, S. (2021). The impact of game-based activities on mathematical achievements and permanent learning of students. The Journal of International Education Science, 8 (29), 121-137. en_US
dc.identifier.doi 10.29228/INESJOURNAL.52538
dc.identifier.endpage 137 en_US
dc.identifier.issue 29 en_US
dc.identifier.startpage 121 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/5349
dc.identifier.volume 8 en_US
dc.institutionauthor İnan, Cemil
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Karbey Yayıncılık Eğitim ve Danışmanlık Hiz. San. Tic. Ltd. Şti. Kesit Yayınları en_US
dc.relation.ispartof Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject başarı en_US
dc.subject etkinlik en_US
dc.subject kavram en_US
dc.subject Matematik en_US
dc.subject hatırlama en_US
dc.title Oyun Temelli Hazırlanan Etkinliklerin Öğrencilerin Matematik Başarılarına ve Öğrendiklerini Hatırda Tutmaya Etkisinin İncelenmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 6a5f3af1-3385-4315-b52c-1a88745a1ef7
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 6a5f3af1-3385-4315-b52c-1a88745a1ef7
relation.isOrgUnitOfPublication 6734bfde-68ad-4d0b-9652-37a492c2eff0
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6734bfde-68ad-4d0b-9652-37a492c2eff0

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: