MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Quality of Education From a Social Justice and Capabilities Perspective: The Case of Turkey

No Thumbnail Available

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Sage Journals

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Bilimleri Bölümü, eğitim ve öğretim hizmetleri bağlamında lisansüstü eğitim programları yoluyla bilim uzmanlığı derecesi sunmakta, uzmanlık adayları bu dereceye tezli, tezsiz, birinci öğretim ve ikinci öğretim gibi çeşitli öğretim seçeneklerini kullanarak erişebilmektedirler. Bölümümüz ayrıca çok sayıda lisans mezununu Pedagojik Formasyon Sertifika Programı dahilinde eğiterek mezunlara ‘öğretmen adayı’ yetkisi, bilgisi ve becerisi kazandırmıştır. Bölümümüzün zengin kadrosu, söz konusu sertifikasyona dair Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurumu tarafından yakın gelecekte öngörülmesi beklenen yeni öğretmen adayı yetiştirme yöntemlerini uygulayabilecek niteliğe sahiptir. Eğitim Bilimleri Bölümümüz, bugüne kadar gerçekleştirdiği çok sayıda bilimsel ve akademik çalışma yoluyla bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda eğitim süreçlerinin niteliğinin artırılmasına katkıda bulunmuştur. Avrupa Birliği, Millî Eğitim Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı gibi paydaşlar ile personel eğitimi, beceri kazandırma eğitimi, okullarda katılım ve niteliğin artırılması gibi başlıklarda proje faaliyetleri yürütülmüş, ulusal ve uluslararası kapsamda çok sayıda bilimsel eser üretilmiş ve eğitim sorunlarının araştırılması ve bu sorunlara çözüm bulunması adına çok sayıda bilimsel toplantıya katılım sağlanmıştır. Bölümümüzün güçlü akademik yapısı, söz konusu çalışmaların gelecekte nitelik düzeyi daha da artırılarak gerçekleşeceği yönünde önemli bir fırsat tanımaktadır. Bölümümüzde eğitim görmek isteyen öğrencileri ve bölümümüz ile işbirliği kurmak isteyen tüm paydaşları nitelikli, kurumsal, saygın, akademik ve bilimsel süreçlerin önemli bir paydaşı olmaya davet ediyoruz.
Organizational Unit
Department of Economics / İktisat Bölümü
Ekonomi, hızla gelişen bir bilim dalıdır. Küreselleşme süreci, hızlanan teknolojik ilerleme ve artan uluslararası rekabet, ekonomik sorunları anlamanın ve çözmenin önemini istikrarlı bir şekilde artırmaktadır. Genel olarak, iktisatın ve iktisatçıların rolü, çeşitli sosyal ve ekonomik politikaların nasıl tasarlanacağı ve uygulanacağı da dahil olmak üzere genişliyor. Mardin Artuklu Üniversitesi İktisat Bölümü'nün misyonu, hem öğretim hem de araştırma yoluyla, toplumumuzun şimdi ve gelecekte karşılaşacağı küresel, ulusal ve yerel ekonomik sorunların daha iyi anlaşılmasını sağlamaktır. Mardin Artuklu Üniversite İktisat Bölümünde lisans ve lisansüstü programlar yürütülmektedir. İktisat Bölümü lisans programının amacı, iktisat teorisi ve uygulamalı istatistiksel yöntemlere sağlam bir teorik temel sağlamaktır. Lisans programlarımızın temel hedefleri: - Öğrencilerimize yaşam boyu öğrenmenin temelini oluşturmak için uygun analitik becerileri sağlamak; - Öğrencilerimizin politika okuryazarı olmalarını ve böylece vatandaş olarak daha bilgili olmalarını sağlamak; - Öğrencileri iş dünyasına tanıtmak, sınıfta öğretimi pekiştirmek ve kariyer hedeflerinin geliştirilmesine ve ilerletilmesine yardımcı olmak için işbirlikli eğitim de dahil olmak üzere deneyimsel öğrenmenin kullanımını teşvik etmek; - Öğrencilerimizi uygulamalı ekonomistler olarak başarılı kariyerlere hazırlamak; ve - Lisans öğrencilerimizi ekonomi, hukuk ve işletme alanlarında lisansüstü eğitime hazırlamak. Lisanüstü programlar tezli ve tezsiz yüksek lisans ve doktora programlarını kapsamaktadır. Lisanüstü programların genel amacı ise, makroekonomi, mikroekonomi ve ekonometri alanındaki temel konuların anlaşılmasını derinleştirmek için tasarlanmıştır.

Journal Issue

Events

Abstract

We explore how a social justice and capabilities perspective serves as a conceptualtool to understand the quality of education (QoE) in Turkey so that policy can bedeveloped to make the education system inclusive of all learners, provide relevanteducation, and allow stakeholders’democratic participation. We provide a critical dis-cussion about the Turkish education system and continue with a critical analysis of thethree interrelated dimensions of QoE from a social justice and capabilities perspective;that is, inclusive education, relevance, and democracy. Finally, we make recommenda-tions to improve QoE in Turkey by strengthening social justice and developing appro-priate capabilities in education

Description

Keywords

quality of education, social justice, capabilities, inclusion, democracy, Turkey

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

International Journal of Educational Reform

Volume

0

Issue

0

Start Page

End Page