MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Değerlendirilmesi

dc.authorid 0000-0002-4732-9503
dc.authorid 0000-0002-3546-9656
dc.contributor.author Utli, Hediye
dc.contributor.author Doğru, Birgül Vural
dc.contributor.other Department of Health and Nursing Services / Sağlık ve Bakım Hizmetleri Bölümü
dc.date.accessioned 2021-06-01T07:25:16Z
dc.date.available 2021-06-01T07:25:16Z
dc.date.issued 2018
dc.department MAÜ, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü en_US
dc.description.abstract Bu çalışma hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik özelliklerinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 23 Kasım 2017- 24 Ocak 2018 tarihleri arasında yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini bir üniversitenin Sağlık Yüksekokulu hemşirelik ve ebelik bölümünde öğrenim gören ve araştırmaya katılmayı kabul eden 256 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında sosyo-demografik özellikleri belirlemek için öğrencilere Anket Formu ve yenilikçilik düzeylerini tespit etmek için hemşireliğe uyarlanmış “Bireysel Yenilikçilik Ölçeği” (BYÖ) kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ortalama, yüzde, sayı ve Mann-Whitney U testi ile Kruskal-Wallis testi uygulanmıştır. Öğrencilerin %73,4’ü kadın, %26,6’sı erkektir. BYÖ toplam puan ortalaması 59,11±8,29’dur. Öğrencilerin cinsiyetine göre bireysel yenilikçilik ölçeği toplam puan ortalamaları arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu saptanmıştır (p<0,05). Öğrencilerin okudukları bölüme göre bireysel yenilikçilik ölçeği alt boyut ve toplam puan ortalamaları arasındaki farkın anlamlı olduğu bulunurken (p<0,05), sınıf, yaşadığı yer ve medeni duruma göre bireysel yenilikçilik ölçeği alt boyut ve toplam puan ortalamaları arasındaki farkın anlamlı olmadığı belirlenmiştir. (p>0,05). Araştırmaya alınan öğrencilerin yenilikçilik düzeyi gelenekselci olup erkek öğrencilerin kadın öğrencilere göre daha gelenekselci ve kuşkucu oldukları saptanmıştır. Hemşirelerin ebelere göre daha gelenekselci oldukları tespit edilmiştir. Bu farklılığın da hemşirelik bölümünde erkek öğrencilerin bulunmasından kaynaklandığı düşünülmektedir. en_US
dc.description.abstract This study was performed to evaluate individual innovative characteristics of nursing and midwifery students. The study was conducted between November 23, 2017 and January 24, 2018. The study sample consisted of 256 students attending the nursing and midwifery departments of a health college and agreed to participate in the study. The Sociodemographic Characteristics Questionnaire was used to determine the socio-demographic characteristics of the participants and the "Individual Innovation Scale" (IIS) adapted to nursing was used to determine their innovation levels. Mean values, percentages, numbers, the Mann-Whitney U test and Kruskal-Wallis test were used in the analysis of the data. Of the participants, 73.4% were female and 26.6% were male. Their mean score for the IIS was 59.11 ± 8.29. There was a statistically significant difference between their IIS scores according to gender (p <0.05). While there was a statistically significant difference between the mean scores the participants obtained from the overall IIS and the mean scores they obtained from its subscales (p <0.05), the variables such as year at school, place of residence and marital status did not lead to any difference between the mean scores the participants obtained from the overall IIS and its subscales (p> 0.05). The participating students displayed traditional innovative behaviors. Male students were more traditional and skeptical than female students. Nurses were more traditional than midwives, probably to be due to the fact that there were male students in the nursing department. en_US
dc.description.citation UTLİ H,DOĞRU B. V (2018). Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(3), 23 - 32. en_US
dc.identifier.endpage 32 en_US
dc.identifier.issue 3 en_US
dc.identifier.startpage 23 en_US
dc.identifier.trdizinid 315386
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/2447
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFMU16ZzJOZz09/hemsirelik-ve-ebelik-ogrencilerinin-bireysel-yenilikcilik-ozelliklerinin-degerlendirilmesi
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/gumussagbil/issue/39501/409531
dc.identifier.volume 7 en_US
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi en_US
dc.relation.ispartof Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Yenilik, Hemşire, Öğrenci en_US
dc.subject Innovation, Nurse, Student en_US
dc.title Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Değerlendirilmesi en_US
dc.title.alternative Evaluation of Individual Innovative Characteristics of Nursing and Midwifery Students en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication d7fe3455-4e3a-4394-a85a-59bedb712cd5
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery d7fe3455-4e3a-4394-a85a-59bedb712cd5
relation.isOrgUnitOfPublication f5f65fbe-3de9-41a9-ac9f-b5b66fe82ad9
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery f5f65fbe-3de9-41a9-ac9f-b5b66fe82ad9

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
df83959c-c283-4463-b95f-1e4d01b5e0fc.pdf
Size:
341.43 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Makale Dosyası

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: