MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Okulların Değerlere Göre Yönetilme Durumlarına İlişkin Yönetici ve Öğretmen Algılarının Analizi (Kızıltepe Örneği)

Loading...
Thumbnail Image

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Events

Abstract

Çalışmanın amacı: Bu araştırmanın amacı, okulların değerlere göre yönetilme durumlarına ilişkin yönetici ve öğretmen algılarının cinsiyet, yaş, kıdem, okul kademesi, okul türü, okul bölgesi ve görev türü değişkenleri açısından analizini yapmaktır. Materyal ve Yöntem: Araştırma karma yöntem kullanılarak yapılmıştır. Araştırma evreni, 2021-2022 eğitim öğretim yılında Mardin ilinin Kızıltepe ilçesindeki resmi ve özel ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 3338 yönetici ve öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın nicel boyutunun örneklemi, basit seçkisiz örnekleme tekniğiyle belirlenen 340 katılımcıdan oluşurken; nitel boyutun çalışma grubu ise maksimum çeşitlilik tekniğiyle seçilen 10 yönetici ve 10 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın nicel boyutunun verileri Yılmaz (2006) tarafından geliştirilen “Değerlere Göre Yönetim Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Nitel boyutunun verilerini toplamak için ise araştırmacı tarafından geliştirilen ve altı sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Cinsiyet, görev türü, okul bölgesi ve okul türü değişkenleri için T-testi; yaş, kıdem ve çalıştıkları okul kademesi değişkenleri için ise ANOVA kullanılmıştır. Aralarında anlamlı fark olan değerlerin kaynağını tespit etmek için Tukey Testi yapılmıştır. Nitel veriler için ise içerik analizi yapılmıştır. Bulgular: Hem nitel hem de nicel verilerin analizi sonucunda katılımcıların okulların değerlere göre yönetilme durumlarına ilişkin olumlu algılara sahip olduğu bulgulanmıştır. Bununla birlikte cinsiyet, yaş, okul kademesi, okul türü, okul bölgesi ve görev türü değişkenlerine göre gruplar arasında anlamlı fark tespit edilmemiştir. Kıdem değişkeninin 1-5 yıl ile 11-15 yıl çalışma deneyimine sahip grupları arasında anlamlı fark bulunmuştur. Önemli Vurgular: Araştırmadan elde edilen verilere ve ayrıca literatür taramasına göre öğretmen ve yöneticilerin okulların değerlere göre yönetildiğiyle ilgili olumlu algıları olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmaya dayanarak önemli bir ihtiyaç olmasından dolayı yöneticilerin yetiştirilmesi için programlar düzenlenmelidir.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Kastamonu Eğitim Dergisi

Volume

32

Issue

4

Start Page

630

End Page

651