MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde Çalışanların Empati ve Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişki

dc.contributor.authorKaçan, Havva
dc.contributor.authorSakız, Halis
dc.date.accessioned2025-02-15T19:43:51Z
dc.date.available2025-02-15T19:43:51Z
dc.date.issued2024
dc.departmentArtuklu Universityen_US
dc.department-tempKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ,MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışanların empati ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışma tanımlayıcı ve ilişki arayıcı desende yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2022-2023 eğitim öğretim yılında bir ilin merkezinde bulunan üç özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 120 çalışan oluşturmuştur. Verilerin toplanılmasında çalışanı tanıtıcı form, Empatik Eğilim Ölçeği ve Maslac Tükenmişlik Ölçeği kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmada çalışanların empatik eğilimleri eğitim durumu değişkeninden, Tükenmişlik düzeyleri ise yaş, gelir durumu, medeni durum, eğitim durumu ve çalışma yılı değişkenlerinden etkilenmektedir. Empatik eğilim duygusal tükenme düzeyini (ß=0.558) arttırmakta, duyarsızlaşma düzeyini (ß=0.516) arttırmakta ve kişisel başarı hissi düzeyini (ß=-0.655) azaltmaktadır. Çalışanların Empati Eğilim Ölçeği puanı ile Maslach Tükenmişlik envanteri duygusal tükenme ve duyarsızlaşma alt boyutları puanları arasında anlamlı düzeyde pozitif orta ilişki, kişisel başarı hissi alt boyutu arasında anlamlı düzeyde negatif orta bir ilişki bulunmaktadır. Sonuç: Çalışanlarda yüksek empati, özel gereksinimli öğrencilere sağlanan destek kalitesini artırabilirken, aynı zamanda duygusal tükenme ve kişisel başarıda azalma gibi zorlukları da beraberinde getirebilmektedir.en_US
dc.description.provenanceSubmitted by GCRIS Admin (gcris@artuklu.edu.tr) on 2025-02-15T19:43:50Z No. of bitstreams: 0en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2025-02-15T19:43:51Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2024en
dc.identifier.citationcount0
dc.identifier.doi10.18863/pgy.1406154
dc.identifier.endpage109en_US
dc.identifier.issn1309-0658
dc.identifier.issn1309-0674
dc.identifier.issueEk 1en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage98en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18863/pgy.1406154
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/6574
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofPsikiyatride Güncel Yaklaşımlaren_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖzel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde Çalışanların Empati ve Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişkien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files