MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının öğretmenlerin öznel iyi oluş ve iş doyumları üzerindeki etkisi

dc.authorid0000-0003-0855-3702
dc.authorid0000-0003-3512-6677
dc.authorid0000-0002-0042-7130
dc.authorwosidAEU-6040-2022
dc.contributor.authorKaradaş, Halil
dc.contributor.authorKatıtaş, Sevda
dc.contributor.authorÇoşkun, Başak
dc.date.accessioned2023-12-21T09:04:30Z
dc.date.available2023-12-21T09:04:30Z
dc.date.issued2022
dc.departmentMAÜ, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümüen_US
dc.description.abstractBu araştırmada okul yöneticilerinin sergiledikleri etik liderlik davranışlarının öğretmenlerin öznel iyi oluşu ve iş doyumu üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, Mardin ili kamu okullarında görev yapan ve basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile belirlenen 545 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri “Etik Liderlik Ölçeği”, “Öğretmen Öznel İyi Oluş Ölçeği” ve “İş Doyumu Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde betimleyici istatiksel analizler, Pearson Korelasyon Analizi ve Basit Doğrusal Regresyon Analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin etik liderlik davranışları sergileme düzeyleri ile öğretmenlerin öznel iyi oluş ve iş doyum düzeyleri yüksek çıkmıştır. Eğitim örgütlerinde okul yöneticilerinin etik liderlik davranışları ile öğretmenlerin öznel iyi oluşları ve iş doyumları arasında olumlu yönde ve anlamlı bir ilişkinin olduğu bulunmuştur. Ayrıca etik liderliğin öğretmenlerin öznel iyi oluşlarının ve iş doyumlarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları ilgili literatür ışığında tartışılmış ve sonrasında araştırmacılar ve uygulayıcılar için öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe effect of ethical leadership behaviors of school administrators on teachers' subjective well-being and job satisfaction was examined in this research. The sample of the research consisted of 545 teachers working in public schools in Mardin province, identified by the simple random sampling method. Correlational survey model, one of the quantitative research methods, was used in the research. The research data was collected using “Ethical Leadership Scale”, “Teacher Subjective Well-Being Scale”, and “Job Satisfaction Scale”. Descriptive statistical analyses, Pearson Correlation Analysis, and Simple Linear Regression Analysis were applied in the analysis of the data. As a result of the research, it was found out that according to the teacher perceptions, school administrators' levels of ethical leadership behaviors and teachers' subjective well-being and job satisfaction levels were high. Besides, it was observed that there was a positive and significant relationship between the ethical leadership behaviors of school administrators and the teachers' subjective wellbeing and job satisfaction in educational organizations. It was also concluded that ethical leadership was a significant predictor of teachers' subjective well-being and job satisfaction. The results of the research were discussed in the light of the relevant literature and then recommendations were developed for researchers and practitioners.en_US
dc.description.citationKatıtaş, S., Karadaş, H. ve Coşkun, B. (2022). Okul düzeninin etik yönetiminin bireysel bireysel iyi oluşumu ve iş doyumları üzerindeki etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (62), 182-207. https://doi.org/10.21764/maeuefd.949243en_US
dc.identifier.doi10.21764/maeuefd.949243
dc.identifier.endpage207en_US
dc.identifier.issue62en_US
dc.identifier.startpage182en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/5105
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.wosAEU-6040-2022
dc.institutionauthorKaradaş, Halil
dc.language.isotren_US
dc.publisherBurdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEtik Liderliken_US
dc.subjectÖznel iyi oluşen_US
dc.subjectİş doyumuen_US
dc.subjectRegresyon analizien_US
dc.titleOkul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının öğretmenlerin öznel iyi oluş ve iş doyumları üzerindeki etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of ethıcal leadershıp behavıors of school admınıstrators on teachers’ subjectıve well-beıng and job satısfactıonen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication88bd70b1-6f74-4a43-acc9-6b6060dbf2d2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery88bd70b1-6f74-4a43-acc9-6b6060dbf2d2

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
10.21764-maeuefd.949243-1811991.pdf
Size:
624.52 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: