MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÇALIŞAN MATEMATİK ÖĞRETMENLERİN YENİ NESİL MATEMATİK SORULARINA KARŞI TUTUM VE DAVRANIŞLARI

dc.authorid 0000-0003-4304-0662
dc.authorid 0000-0002-9306-2707
dc.contributor.author İş, Engin
dc.contributor.author Akyol, Abdulcelil
dc.contributor.other Department of Child Development / Çocuk Gelişimi Bölümü
dc.date.accessioned 2023-12-12T13:15:41Z
dc.date.available 2023-12-12T13:15:41Z
dc.date.issued 2023
dc.department MAÜ, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü en_US
dc.description.abstract Bilginin ve becerinin çağdaşlaşmada çok önemli rol oynadığı bir zamanda ezber bilgi yerine daha çok araştıran, sorgulayan bireylerin sayısının artması matematik bilimine gereken önemin verilmesiyle mümkündür. Bu yüzden ülkemizde matematik öğretimi ile öğrenilenleri günlük yaşamında gerekli disiplinlerde ve alanlarda kullanabilen, uygulayabilen yenilikçi, çağa ayak uydurabilen bireyler yetiştirmek amacıyla matematik öğretim programı güncelleme ihtiyacı duyulmuştur. Yapılan çalışmada ilköğretim okullarındaki öğretmenlerin yeni nesil matematik sorularına karşı tutum ve davranışları hakkında öğretmen görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlanmıştır. Bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan betimleyici (descriptive) örnek olay deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu belirlemek için amaçlı örnekleme yöntemlerinden "maksimum çeşitlilik" örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışma farklı devlet okullarında görev yapan alanına hâkim 15 matematik öğretmeniyle sürdürülmüştür. Bu araştırmada verilerin toplanması olarak da yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yapılan görüşmeler neticesinde öğretmen ile birebir, aynı ortamda bulunan araştırmacı tarafından yüz yüze gerçekleştirilmiş. Bu çalışma ile öğretmenlerin LGS’ de çıkan yeni nesil sorularının okuduğunu anlama, analitik düşünme, yorumlama, uygulama gibi meta bilişsel becerileri gerektiren durumları nasıl kavratacaklarını, soruları çözerken, öğrencilere aktarırken izleyecekleri yolları öğrenmiş olacaklardır. en_US
dc.description.abstract At a time when knowledge and skill play a very important role in modernization, the increase in the number of individuals who research and question more instead of memorized knowledge is possible by giving the necessary importance to the science of mathematics. Therefore, there has been a need to update the mathematics curriculum in our country in order to raise innovative individuals who can use and apply what is learned through mathematics teaching in the necessary disciplines and fields in their daily life and keep up with the times. In this study, it was aimed to reveal the opinions of teachers about the attitudes and behaviors of primary school teachers towards new generation mathematics questions. In this study, descriptive case study design, which is one of the qualitative research methods, was used. The "maximum diversity" sampling method, one of the purposive sampling methods, was used to determine the study group of the research. This study was carried out with 15 mathematics teachers working in different public schools who are competent in their fields. In this study, a semi-structured interview form was used as data collection. As a result of the interviews, it was carried out face to face with the teacher and by the researcher in the same environment. With this study, teachers will learn how to teach the new generation questions in LGS, situations that require meta-cognitive skills such as reading comprehension, analytical thinking, interpretation, application, and the ways they will follow while solving the questions and transferring them to the students. en_US
dc.description.citation AKYOL, A., & İŞ, E. ATTITUDES AND BEHAVIORS OF MATHEMATICS TEACHERS WORKING IN PRIMARY SCHOOLS AGAINST NEW GENERATION MATHEMATICS QUESTIONS. en_US
dc.identifier.endpage 282 en_US
dc.identifier.issn 2148-5518
dc.identifier.issue 3 en_US
dc.identifier.startpage 265 en_US
dc.identifier.uri http://www.ressjournal.com/DergiTamDetay.aspx?ID=3368&Detay=Ozet
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4598
dc.identifier.volume 10 en_US
dc.institutionauthor İŞ, Engin
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Route Education and Social Science Journal en_US
dc.relation.ispartof Route Education and Social Science Journal en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Matematik problemleri, liselere geçiş̧ sınavı, ortaokul matematik öğretmenleri, yeni nesil sorular en_US
dc.subject Mathematics problems, high school entrance exam, secondary school mathematics teachers, new generation questions en_US
dc.title İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÇALIŞAN MATEMATİK ÖĞRETMENLERİN YENİ NESİL MATEMATİK SORULARINA KARŞI TUTUM VE DAVRANIŞLARI en_US
dc.title.alternative ATTITUDES AND BEHAVIORS OF MATHEMATICS TEACHERS WORKING IN PRIMARY SCHOOLS AGAINST NEW GENERATION MATHEMATICS QUESTIONS en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 2436a5dc-cf7e-4c23-9ecd-e19c5e3ce285
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 2436a5dc-cf7e-4c23-9ecd-e19c5e3ce285
relation.isOrgUnitOfPublication 454259aa-3d3a-41d2-9809-8efab7c80126
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 454259aa-3d3a-41d2-9809-8efab7c80126

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
İlköğretim Okullarında Çalışan Matematik Öğretmenlerin Yeni Nesil Matematik Sorularına Karşı Tutum Ve Davranışları 2023.pdf
Size:
355 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: