Metafiziksel bir sorun olarak kötülük

dc.contributor.author Eyüp Aktürk
dc.contributor.author Aktürk, Eyüp
dc.contributor.other 05.02. Department of Philosophy and Religious Sciences / Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other 05. Faculty of Islamic Sciences / İslami İlimleri Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 14.07.201910:49:13
dc.date.accessioned 2019-07-16T20:45:41Z
dc.date.available 14.07.201910:49:13
dc.date.available 2019-07-16T20:45:41Z
dc.date.issued 2014
dc.description.abstract Tanrı teistik dinlerde her şeyi bilen, her şeye gücü yeten ve mutlak iyi olan bir varlıktır. Yani, Tanrı mutlak ve aşkın bir zattır. Fakat ateistik yakla- şımlara göre mutlak bilgi, güç ve iyilik gibi mükemmel niteliklerle/sıfatlarla tanımlanan bir Tanrı’nın varlığı ile kötülüğün varlığının birlikteliği düşünce açısından açık bir çelişkidir. Nitekim söz konusu niteliklere sahip bir Tanrı’nın evrendeki kötülüklere izin vermesi düşünülemez. Bu anlamda ateistik düşünceye göre kötülüğün ontolojik gerçekliği Tanrı’nın var olmadığına ilişkin iyi bir kanıt sayılmaktadır. Ancak teistik çerçeveden bakıldığında, kötülüğün kaynağına iliş kin bir takım çözüm arayışlarından bahsedilebilir. Buna rağmen burada bir görüş birliğinden bahsetmek pek olanaklı görünmemektedir. Sözgelimi, bu çözüm biçimlerinden bir kısmı ya kötülüğün temel referansı olarak fiziksel bileşenlere işaret etmekte ya da kötülüğü bir hiçlik, iyinin yokluğu olarak görmektedir. Fakat gerek maddeyi kötülüğün temeli gören gerekse kötülüğün ontolojik gerçekliğini inkâr eden bu düşünce biçimlerinin tatmin edici bir çözüm olmaları pek mümkün görünmemektedir. en_US
dc.description.abstract In the theistic religions, God is omniscient, omnipotent and wholly good. In other words, God is the absolute and transcendent person. However according to the atheistic approaches, the existence of a God that is omniscient, omnipotent and wholly good and the existence of evil has a clear contradiction in terms of thought. Hence, God who has such attributes that allow evil in the universe is unimaginable. In this sense, according to atheistic thoughts the ontological reality of evil is a strong evidence of non-existence of God. However, when viewed from a theistic framework, it can be mentioned that there is a lot of search for solutions on the source of evil. Nevertheless, a consensus is not seen possible here. For instance, some forms of these solutions either refers to the physical components as the main references of evil or see evil as a nonbeing, the absence of goodness. But, both approaches that assent the material as basis of evil, and denies the ontological reality of evil are far from a satisfactory solution. en_US
dc.identifier.issn 1301-0875
dc.identifier.uri https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjd016QTNOdz09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/1493
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Felsefe Dünyası en_US
dc.subject Felsefe en_US
dc.title Metafiziksel bir sorun olarak kötülük en_US
dc.title.alternative Evil as a metaphysical problem en_US
dc.type Other en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.coar.type other
gdc.description.department [Belirlenecek] en_US
gdc.description.departmenttemp Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
gdc.description.endpage 167 en_US
gdc.description.issue 59 en_US
gdc.description.publicationcategory Dergi en_US]
gdc.description.startpage 150 en_US
gdc.description.volume 0 en_US
relation.isAuthorOfPublication 42998b6f-bcab-4941-acb4-c1fffecad9ce
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 42998b6f-bcab-4941-acb4-c1fffecad9ce
relation.isOrgUnitOfPublication d1e8f985-2830-43a5-91d6-0e053e80b6ce
relation.isOrgUnitOfPublication 9f1a4257-4ed1-43b6-be28-188b97f1ba9d
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery d1e8f985-2830-43a5-91d6-0e053e80b6ce

Files