MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Thomas Campion’ın Yüzü Bir Gül Bahçesi’ne Biçembilimsel Bir Yaklaşım

dc.contributor.authorAlkan, Halit
dc.date.accessioned2025-03-15T19:50:49Z
dc.date.available2025-03-15T19:50:49Z
dc.date.issued2023
dc.departmentArtuklu Universityen_US
dc.department-tempMardi̇n Artuklu Üni̇versi̇tesi̇en_US
dc.description.abstractEdebi eserler, yazarların dilin birimlerini belirli bir biçimde kullanmalarıyla ortaya çıkar. Biçem, bir dildeki tüm olasılıklardan dilsel özelliklerin seçilmesi olarak görülür. Biçembilim, bir okuyucunun bir metni okurken onu nasıl anladığını açıklığa kavuşturmak için okuyucuların edebi bir metnin diliyle etkileşimini yaratmaya çalışır. Bu çalışma, Thomas Campion’ın Yüzü Bir Gül Bahçesi adlı şiirinde anlam üretmek amacıyla biçembilim etkiler oluşturmak için temel dilbilimsel özellikleri nasıl manipüle ettiğini inceler. Analiz, sözcüksel, anlamsal, dilbilgisel (sözdizimsel), grafolojik ve fonolojik (ses örüntüsü) düzeyleri içerir. Bu, şiir bağlamının açıklığa kavuşmasına yardım eder. Biçembilim analizi, şiirin çok dikkatli bir şekilde oluşturulduğunu gösterir. Şiirdeki üç kıta dilbilgisi açısından birbirine paraleldir ve yüzü, her türlü lezzetli meyvenin yetiştiği cennet bahçesine benzetilen bir kadının güzelliğini konu alır. Güzel bir kadının dudaklarını anlatan nakarat, şiirin bütünlüğünü sağlar. Grafolojik sapma, şiirde aşkı/tutkuyu ve masumiyeti/saflığı temsil eden “Güller” ve “beyaz Zambaklar” gibi önemli sözcükleri ön plana çıkarmak için büyük bir harf sistemini gösterir. Fonetik paralellik, ünsüz yinelemesi ve ünlü yinelemesi açısından paralel anlam sistemini pekiştirir. Şiir, bahçede yetişen çiçek ve meyvelerin tasvirini daha canlı kılmak için daha çok teşbih ve mecazlara dayanır. Bununla kadının fiziksel özellikleri tasvir edilir. Kiraz ismi, kutsal sıfatı ile birlikte kullanılarak kadının dudaklarına hiç kimsenin dokunmadığını veya öpmediğini tasvir eder. Her kıtanın sonunda tekrarlanan aynı mısra, bu güzel kadının, daha da değerli olma amacıyla tamamen olgunlaştığını söylemediği sürece ulaşılamaz olduğunu ön plana çıkarır. Burada kadın güzelliği, Elizabeth dönemi güzelliğinin ideallerine işaret eder: beyaz ten, al yanaklar ve kırmızı dudaklar. Bu çalışma, Campion’ın edebi bir eserin ayrılmaz bir parçası olan dili nasıl manipüle edebildiğini gösterir. Campion, mesajını okuyuculara iletmek için dizgesel bir dil kullanımı yoluyla değişiklikler meydana getirir. Bu çalışma, araştırmacıların Campion’ın çalışmalarında biçembilim araçlarını nasıl kullandığını anlamalarına yardımcı olabilir.en_US
dc.description.provenanceSubmitted by GCRIS Admin (gcris@artuklu.edu.tr) on 2025-03-15T19:50:49Z No. of bitstreams: 0en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2025-03-15T19:50:49Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2023en
dc.identifier.doi10.22559/folklor.2402
dc.identifier.endpage912en_US
dc.identifier.issn1300-7491
dc.identifier.issn2791-6057
dc.identifier.issue115en_US
dc.identifier.scopusqualityQ4
dc.identifier.startpage901en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.22559/folklor.2402
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/6714
dc.identifier.volume29en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.institutionauthorAlkan, Halit
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofFolklor/Edebiyaten_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleThomas Campion’ın Yüzü Bir Gül Bahçesi’ne Biçembilimsel Bir Yaklaşımen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files