MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

İki Dilli Lise Öğrencilerinin Yabancı Dil Olarak İngilizceyi Öğrenmeye Yönelik Tutumları: Bir Karma Yöntem Çalışması

No Thumbnail Available

Date

2025

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Bilimleri Bölümü, eğitim ve öğretim hizmetleri bağlamında lisansüstü eğitim programları yoluyla bilim uzmanlığı derecesi sunmakta, uzmanlık adayları bu dereceye tezli, tezsiz, birinci öğretim ve ikinci öğretim gibi çeşitli öğretim seçeneklerini kullanarak erişebilmektedirler. Bölümümüz ayrıca çok sayıda lisans mezununu Pedagojik Formasyon Sertifika Programı dahilinde eğiterek mezunlara ‘öğretmen adayı’ yetkisi, bilgisi ve becerisi kazandırmıştır. Bölümümüzün zengin kadrosu, söz konusu sertifikasyona dair Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurumu tarafından yakın gelecekte öngörülmesi beklenen yeni öğretmen adayı yetiştirme yöntemlerini uygulayabilecek niteliğe sahiptir. Eğitim Bilimleri Bölümümüz, bugüne kadar gerçekleştirdiği çok sayıda bilimsel ve akademik çalışma yoluyla bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda eğitim süreçlerinin niteliğinin artırılmasına katkıda bulunmuştur. Avrupa Birliği, Millî Eğitim Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı gibi paydaşlar ile personel eğitimi, beceri kazandırma eğitimi, okullarda katılım ve niteliğin artırılması gibi başlıklarda proje faaliyetleri yürütülmüş, ulusal ve uluslararası kapsamda çok sayıda bilimsel eser üretilmiş ve eğitim sorunlarının araştırılması ve bu sorunlara çözüm bulunması adına çok sayıda bilimsel toplantıya katılım sağlanmıştır. Bölümümüzün güçlü akademik yapısı, söz konusu çalışmaların gelecekte nitelik düzeyi daha da artırılarak gerçekleşeceği yönünde önemli bir fırsat tanımaktadır. Bölümümüzde eğitim görmek isteyen öğrencileri ve bölümümüz ile işbirliği kurmak isteyen tüm paydaşları nitelikli, kurumsal, saygın, akademik ve bilimsel süreçlerin önemli bir paydaşı olmaya davet ediyoruz.

Journal Issue

Events

Abstract

Bu çalışma, iki dilli lise öğrencilerinin yabancı dil olarak İngilizceyi öğrenmeye yönelik tutumlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Küreselleşmenin İngilizce yeterliliğinin önemini artırdığı günümüzde, iki dilli öğrenicilerin perspektiflerini anlamak kritik bir öneme sahiptir. Nitel ve nicel verilerin toplanarak analiz edilmesi yoluyla gerçekleştirilen bu çalışma, kültürel arka plan, iki dilli lise öğrencilerinin İngilizce öğrenme süreçlerini ve öğrenmeye yönelik tutumlarını detaylı bir şekilde araştırmaktadır. Araştırma, öğrencilerin dil öğrenimine ilişkin tutum ve motivasyonlarını, algılarını ve karşılaştıkları zorluklar ya da kolaylıkları ortaya koymayı hedeflemektedir. Veri toplama sürecinde çevrim içi bir ölçek ve derinlemesine mülakatlar kullanılmıştır. Katılımcılar, Mardin'deki dört farklı lisede öğrenim gören toplam 502 öğrenci ve bu öğrencilerin derslerine giren beş İngilizce öğretmeninden oluşmaktadır. Katılımcılar, Türkçe-Kürtçe, Türkçe-Arapça ve Türkçe-Süryanice dillerini konuşabilen iki dilli öğrencilerden seçilmiştir. Veri toplamak için 502 öğrenciye 20 maddeden oluşan çevrim içi bir ölçek uygulanmıştır. Ayrıca, öğretmenlerle yapılan görüşmelerde 12 soruluk yarı yapılandırılmış bir görüşme formu uygulanmıştır. Nitel veriler tematik analiz yöntemiyle değerlendirilmiştir. Bulgular, iki dilli öğrencilerin genellikle İngilizce öğrenimine karşı olumlu bir tutum sergilediklerini ve bunu akademik ve mesleki fırsatlarını artıran değerli bir beceri olarak gördüklerini ortaya koymaktadır. Bununla birlikte, dilsel etkileşim ve değişen öz güven seviyeleri gibi zorlukların, öğrenim deneyimlerini etkileyebileceği tespit edilmiştir. Çalışma, iki dilli öğrencilerin güçlü yönlerini kullanarak daha etkili ve katılımcı bir İngilizce öğrenim ortamı oluşturacak pedagojik stratejilerin geliştirilmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Bu araştırma, dil edinimi ve iki dillilik eğitimi konusundaki daha geniş tartışmalara katkıda bulunarak, öğrencilerin çeşitli dilsel geçmişlerini dikkate alan özel yaklaşımların önemini ortaya koymaktadır.
This study aims to investigate the attitudes of bilingual high school students towards learning English as a foreign language. In today's world, where globalization has heightened the importance of English proficiency, understanding the perspectives of bilingual learners is of critical significance. Through qualitative and quantitative data collection and analyses, this research examines the effects of factors such as cultural background, previous language experiences, and motivation levels on students' attitudes. The study also seeks to reveal students' English learning processes, attitudes and motivations regarding language learning, their perceptions, and the challenges or advantages they encounter. The data collection process utilized online surveys and in-depth interviews. Participants included a total of 502 students from four different high schools in Mardin, as well as five English teachers instructing these students. The participants were selected from bilingual students who speak Turkish-Kurdish, Turkish-Arabic and Turkish-Syriac languages. A 20-item online survey was developed and administered to the 502 students. Additionally, semi-structured interview forms consisting of 12 questions were applied in discussions with the teachers. Qualitative data have been analysed using the thematic analysis method. The findings indicate that bilingual students generally exhibit a positive attitude towards learning English, perceiving it as a valuable skill that enhances their academic and professional opportunities. However, challenges such as linguistic interaction and varying levels of self-confidence have been identified as factors that may impact their learning experiences. The study emphasizes the necessity of developing pedagogical strategies that leverage the strengths of bilingual students to create a more effective and participatory English learning environment. Furthermore, this research contributes to broader discussions on language acquisition and bilingual education, highlighting the importance of tailored approaches that consider students' diverse linguistic backgrounds.

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, Education and Training

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

132