MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

İki Dilli Lise Öğrencilerinin Yabancı Dil Olarak İngilizceyi Öğrenmeye Yönelik Tutumları: Bir Karma Yöntem Çalışması

No Thumbnail Available

Date

2025

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Events

Abstract

Bu çalışma, iki dilli lise öğrencilerinin yabancı dil olarak İngilizceyi öğrenmeye yönelik tutumlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Küreselleşmenin İngilizce yeterliliğinin önemini artırdığı günümüzde, iki dilli öğrenicilerin perspektiflerini anlamak kritik bir öneme sahiptir. Nitel ve nicel verilerin toplanarak analiz edilmesi yoluyla gerçekleştirilen bu çalışma, kültürel arka plan, iki dilli lise öğrencilerinin İngilizce öğrenme süreçlerini ve öğrenmeye yönelik tutumlarını detaylı bir şekilde araştırmaktadır. Araştırma, öğrencilerin dil öğrenimine ilişkin tutum ve motivasyonlarını, algılarını ve karşılaştıkları zorluklar ya da kolaylıkları ortaya koymayı hedeflemektedir. Veri toplama sürecinde çevrim içi bir ölçek ve derinlemesine mülakatlar kullanılmıştır. Katılımcılar, Mardin'deki dört farklı lisede öğrenim gören toplam 502 öğrenci ve bu öğrencilerin derslerine giren beş İngilizce öğretmeninden oluşmaktadır. Katılımcılar, Türkçe-Kürtçe, Türkçe-Arapça ve Türkçe-Süryanice dillerini konuşabilen iki dilli öğrencilerden seçilmiştir. Veri toplamak için 502 öğrenciye 20 maddeden oluşan çevrim içi bir ölçek uygulanmıştır. Ayrıca, öğretmenlerle yapılan görüşmelerde 12 soruluk yarı yapılandırılmış bir görüşme formu uygulanmıştır. Nitel veriler tematik analiz yöntemiyle değerlendirilmiştir. Bulgular, iki dilli öğrencilerin genellikle İngilizce öğrenimine karşı olumlu bir tutum sergilediklerini ve bunu akademik ve mesleki fırsatlarını artıran değerli bir beceri olarak gördüklerini ortaya koymaktadır. Bununla birlikte, dilsel etkileşim ve değişen öz güven seviyeleri gibi zorlukların, öğrenim deneyimlerini etkileyebileceği tespit edilmiştir. Çalışma, iki dilli öğrencilerin güçlü yönlerini kullanarak daha etkili ve katılımcı bir İngilizce öğrenim ortamı oluşturacak pedagojik stratejilerin geliştirilmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Bu araştırma, dil edinimi ve iki dillilik eğitimi konusundaki daha geniş tartışmalara katkıda bulunarak, öğrencilerin çeşitli dilsel geçmişlerini dikkate alan özel yaklaşımların önemini ortaya koymaktadır.
This study aims to investigate the attitudes of bilingual high school students towards learning English as a foreign language. In today's world, where globalization has heightened the importance of English proficiency, understanding the perspectives of bilingual learners is of critical significance. Through qualitative and quantitative data collection and analyses, this research examines the effects of factors such as cultural background, previous language experiences, and motivation levels on students' attitudes. The study also seeks to reveal students' English learning processes, attitudes and motivations regarding language learning, their perceptions, and the challenges or advantages they encounter. The data collection process utilized online surveys and in-depth interviews. Participants included a total of 502 students from four different high schools in Mardin, as well as five English teachers instructing these students. The participants were selected from bilingual students who speak Turkish-Kurdish, Turkish-Arabic and Turkish-Syriac languages. A 20-item online survey was developed and administered to the 502 students. Additionally, semi-structured interview forms consisting of 12 questions were applied in discussions with the teachers. Qualitative data have been analysed using the thematic analysis method. The findings indicate that bilingual students generally exhibit a positive attitude towards learning English, perceiving it as a valuable skill that enhances their academic and professional opportunities. However, challenges such as linguistic interaction and varying levels of self-confidence have been identified as factors that may impact their learning experiences. The study emphasizes the necessity of developing pedagogical strategies that leverage the strengths of bilingual students to create a more effective and participatory English learning environment. Furthermore, this research contributes to broader discussions on language acquisition and bilingual education, highlighting the importance of tailored approaches that consider students' diverse linguistic backgrounds.

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, Education and Training

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

132