MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Examination of Experiences of Elective Language Courses Teachers

dc.contributor.advisor Beltekin, Nurettin
dc.contributor.author Beltekin, Nurettin
dc.contributor.other Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.date.accessioned 2025-06-19T13:49:32Z
dc.date.available 2025-06-19T13:49:32Z
dc.date.issued 2025
dc.department Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Yönetimi Bilim Dalı
dc.description.abstract Kürtçe öğretim faaliyetlerine katılan öğretmenlerin deneyimlerinin incelenmesi, bundan sonra bu alanda yapılacak olan öğretmen yetiştirme ve program geliştirme faaliyetlerine ışık tutacağı için önem arz etmektedir. 2012 yılından itibaren devlet kurumlarında yapılmaya başlanan Kürtçe öğretim faaliyetlerinin analiz edilmesi ve başarı durumunun tespiti, bundan sonra bu alanda atılacak adımların ve geliştirilecek eğitim politikalarının tespiti için önemlidir. Türkiye ‟deki Kürtçe öğretim deneyimi daha çok şahıslar ve bağımsız kurumlar üzerinden ilerlemiştir. Bu deneyimin ne derece başarılı olduğunun ortaya çıkarılması bundan sonra yapılacak öğretim faaliyetlerinin başarısı için de önem arz etmektedir.
dc.description.abstract The examination of the experiences of teachers participating in Kurdish language teaching activities is important because it will shed light on the teacher training and program development activities that will be carried out in this field from now on. analyzing the Kurdish language teaching activities that have been started to be carried out in state institutions since 2012 and determining the success status is important for determining the steps to be taken in this area and the educational policies to be developed after that. The experience of teaching Kurdish in Turkey has progressed mostly through individuals and independent institutions. Revealing the degree to which this experience was successful is also important for the success of the teaching activities to be carried out after that. en_US
dc.identifier.endpage 75
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=htlyhJG97gjBTPjAeWRhPmtAtwa0Rum6MTUPEZucnyJlXmcbaFNSlmsPqaAiASjH
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/8990
dc.identifier.yoktezid 932237
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Eğitim Yönetimi
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Educational Administration en_US
dc.title Examination of Experiences of Elective Language Courses Teachers
dc.title Seçmeli Dil Dersleri Öğretmenlerinin Deneyimlerinin İncelenmesi en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 16a1a945-3dc9-47b6-8688-0c4de33020bf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 16a1a945-3dc9-47b6-8688-0c4de33020bf
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files