Gastronomik akış deneyiminin yeni gastronomik deneyim niyetine etkisi

dc.contributor.advisor Yarış, Ahmet
dc.contributor.author Kanik, Ergül
dc.contributor.other 11.01. Department of Gastronomy and Culinary Arts / Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü
dc.contributor.other 11. Faculty of Tourism / Turizm Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:03:07Z
dc.date.available 2023-09-02T12:03:07Z
dc.date.issued 2022
dc.description.abstract Tüketiciler, işletmeler tarafından sunulan mal ya da hizmetin değerinin yanı sıra, işletmelerin onların zihinlerinde yaratacakları eğlenceli ve unutulmayacak deneyimlerle de ilgilenmektedirler. İşletmeler sadece turistlerin eğlenmek, dinlenmek gezmek vb. ihtiyacına cevap vermekle kalmamakta, aynı zamanda hizmet ve deneyimle turistin tatillerine dair mutlu, keyifli zaman geçirme vb. birtakım olumlu duygular hissetmelerini sağlamaktadır. Bu tezin amacı, gastronomi etkinliklerine yönelik akış deneyiminin, yeniliğin algılanan özelliklerinin ve tutumun, turistlerin gastronomi etkinliklerine katılma niyetini ne derecede etkilediklerini araştırmaktır. Bu nedenle; akış kuramı, yeniliğin algılanan özellikleri ve davranışa yönelik tutum temel alınarak bir model test edilmiştir. Diyarbakır'ı ziyaret eden 499 yerli turist ile yüz yüze görüşülerek anket yoluyla veriler toplanmıştır. Veri toplamak için kullanılan ölçekler ayrı ayrı doğrulayıcı faktör analizine tabi tutulmuş ve araştırma modeli yapısal eşitlik modellemesi ile test edilmiştir. Araştırma sonucunda, gastronomi etkinliklerine katılma niyeti ile akış deneyimi arasında anlamlı bir ilişki bulunamazken, yeniliğin algılanan özellikleri ve tutum davranışı arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Akış deneyimi öz bilinç kaybı boyutunun turistlerin gastronomik akış deneyimi üzerinde etkisinin en yüksek faktör olduğu, en düşük faktörün ise ototelik boyutu olduğu ortaya konmuştur. Bu bulgulardan yola çıkarak, turistlerin gastronomi etkinliklerine katılmayı yeni olarak kabul ettiği ve olumlu tutum sergilemeye yatkın oldukları ifade edilebilir. en_US
dc.description.abstract In addition to the value of goods or services offered by businesses, consumers are also interested in the fun and unforgettable experiences that businesses will create in their minds. Businesses are just for tourists to have fun, relax, travel, etc. not only to meet the needs of the tourist, but also to have a happy, pleasant time, etc., about the holidays of the tourist with service and experience. It makes them feel some positive emotions. The aim of this thesis is to investigate to what extent the flow experience, perceived characteristics of innovation and attitude towards gastronomic events affect the intention of tourists to participate in gastronomy events. Because; A model was tested based on flow theory, perceived characteristics of innovation, and attitude towards behavior. Data were collected through face-to-face interviews with 499 domestic tourists visiting Diyarbakır. The scales used to collect data were subjected to confirmatory factor analysis separately and the research model was tested with structural equation modeling. As a result of the research, while there was no significant relationship between the intention to participate in gastronomy activities and the flow experience, it was concluded that there was a significant relationship between the perceived characteristics of innovation and attitude behavior. It has been revealed that the flow experience self-consciousness dimension has the highest effect on the gastronomic flow experience of tourists, while the lowest factor is the otothelic dimension. Based on these findings, it can be stated that tourists accept participating in gastronomy activities as new and tend to have a positive attitude. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7Yecf_IC9gnT4-Mmz_ZUbGSDoPZwMoMh2U0Ybry0zXUlfq74
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3727
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Gastronomi Deneyimi en_US
dc.subject Akış Deneyimi en_US
dc.subject Yeniliğin Yayılımı en_US
dc.subject Gastronomy Experience en_US
dc.subject Flow Experience en_US
dc.subject Diffusion of Innovation en_US
dc.subject Turizm en_US
dc.subject Tourism en_US
dc.title Gastronomik akış deneyiminin yeni gastronomik deneyim niyetine etkisi en_US
dc.title.alternative Impact of gastronomic flow experience on new gastronomic experience intent en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Kanik, Ergül
gdc.author.institutional Yarış, Ahmet
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Ana Bilim Dalı en_US
gdc.description.endpage 84 en_US
gdc.description.publicationcategory Tez en_US
gdc.description.startpage 1 en_US
gdc.identifier.yoktezid 725334 en_US
relation.isAuthorOfPublication befa5bb5-a53f-4f9c-9745-6e2df3a3934e
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery befa5bb5-a53f-4f9c-9745-6e2df3a3934e
relation.isOrgUnitOfPublication 04104501-035d-41be-8cd7-b78a83f2c69e
relation.isOrgUnitOfPublication 46d347b2-ca6c-437b-a25c-534fb8c461ba
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 04104501-035d-41be-8cd7-b78a83f2c69e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
725334.pdf
Size:
1.04 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text