Şehir markalaşması: Diyarbakır örneği

dc.contributor.advisor Çakar, Kadir
dc.contributor.author Boğra, Pelşin
dc.contributor.other 11.03. Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
dc.contributor.other 11. Faculty of Tourism / Turizm Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:04:13Z
dc.date.available 2023-09-02T12:04:13Z
dc.date.issued 2022
dc.description.abstract Küreselleşen dünyada ürünler, ülkeler, şehirler birbirleri ile rekabet halindedir. Bu rekabetle birlikte kendini diğer şehirlerden farklı kılabilen şehir güçlü olmakta ve seçilebilir cazibe merkezi haline gelebilmektedir. Bir şehrin diğer şehirlerden farklılaşması noktasında devreye şehir markalaşması kavramı girmektedir. Bu çalışmanın amacı, Diyarbakır şehrinin markalaşma sürecinde an itibariyle nerede konumlandığı ve mevcut durumuyla birlikte turizm potansiyelinin şehir markalaşmasında ne derece etkili ve yeterli olduğunu ortaya koymaktır. Bu nedenle çalışmanın ifade edilen amacı doğrultusunda nitel araştırma tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma verileri Diyarbakır'da bulunan turizm paydaşları ile yüz yüze görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Araştırma sonucunda Diyarbakır şehrinin markalaşma adına güçlü bir potansiyelinin olduğu fakat markalaşma seviyesinin henüz istenen düzeyde olmadığı sonucuna varılmıştır. en_US
dc.description.abstract In the globalizing world, products, countries and cities are in competition with each other. With this competition, the city that can differentiate itself from other cities becomes stronger and can become a selectable attraction center. At the point of differentiation of a city from other cities, the concept of city's branding comes into play. The aim of this study is to reveal where the city of Diyarbakir is located in the branding process and how effective and sufficient the tourism potential is in city branding with its current situation. For this reason, qualitative research technique was benefited in line with the stated purpose of the study. Research data were collected by face-to-face interview technique with tourism joint owners in Diyarbakır. As a result of the research, it was concluded that the city of Diyarbakır has a strong potential for branding, but the level of branding is not yet at the desired level. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kScA8XnrRb0WogX-qPGFkj8zwcTMlfrU-B-w86jWMRbz1iksTtoO23LANRcbpXPQ
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3976
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Turizm en_US
dc.subject Tourism en_US
dc.title Şehir markalaşması: Diyarbakır örneği en_US
dc.title.alternative A destination brand: Diyarbakır sample en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Boğra, Pelşin
gdc.author.institutional Çakar, Kadir
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı en_US
gdc.description.endpage 122 en_US
gdc.description.publicationcategory Tez en_US
gdc.description.startpage 1 en_US
gdc.identifier.yoktezid 735776 en_US
relation.isAuthorOfPublication 031199c1-6286-4233-99ff-a61b0734b0d2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 031199c1-6286-4233-99ff-a61b0734b0d2
relation.isOrgUnitOfPublication 8ed43942-fb43-4b18-b9a6-d4980c7d48e1
relation.isOrgUnitOfPublication 46d347b2-ca6c-437b-a25c-534fb8c461ba
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 8ed43942-fb43-4b18-b9a6-d4980c7d48e1

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
735776.pdf
Size:
1.89 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text