MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

The Impact of Argumentation-Based Instruction on Academic Achievements and Scientific Process Skills of Primary School Students and Their Attitudes towards the Science Course

dc.authorid 0000-0003-3493-0620
dc.authorscopusid 60104501
dc.authorwosid HPH-3917-2023
dc.contributor.author Işıker, Yakub
dc.contributor.author Emre, İrfan
dc.contributor.author Işıker, Yakup
dc.contributor.other Department of Physical Education and Sports / Beden Eğitimi ve Spor Bölümü
dc.date.accessioned 2023-12-13T11:23:54Z
dc.date.available 2023-12-13T11:23:54Z
dc.date.issued 2021
dc.department MAÜ, Meslek Yüksekokulları, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü en_US
dc.description.abstract The present study aimed to investigate the effect of argumentation-based instruction on academic achievements, scientific process skills of primary school 4th grade students and their attitudes towards the science course. The study was designed as a quasi-experimental research, and the study group included 47 4th grade students during the 2016-2017 academic year. Academic achievement test, scientific process skills test and attitudes towards science course scale were used as pre-tests and post-tests in the study to collect data. Independent groups t-test, paired groups t-test, Mann Whitney U test and arithmetic mean, standard deviation, frequency and percentage analysis were employed to analyze the study data, and .05 confidence interval was accepted as significant. The study findings demonstrated that argumentation-based instruction had a positive impact on academic achievements and scientific process skills of 4th grade primary school students; and the instruction led to a significant difference that favored the experimental group in attitudes towards the science course. en_US
dc.description.abstract The Bu araştırmada argümantasyon tabanlı öğretimin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına ilişkin etkisi araştırılmıştır. Yarı deneysel model olarak tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında öğrenim gören 47 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; akademik başarı testi, bilimsel süreç becerileri testi ve fen dersine yönelik tutum testi ön test ve son testleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi için bağımsız gruplar t testi, eşleştirilmiş gruplar t testi, Mann Whitney U testi ile aritmetik ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde analizleri kullanılmış ve verilerin yorumlanmasında .05 anlamlılık düzeyi kabul edilmiştir. Araştırmanın bulguları incelendiğinde, argümantasyon tabanlı öğretimin ilkokul 4. sınıf seviyesinde öğrencilerin akademik başarıları ve bilimsel süreç becerilerine olumlu etki yaptığı bununla birlikte fen dersine yönelik tutumlarına ilişkin deney grubu lehine anlamlı düzeyde fark oluşturduğu görülmektedir. en_US
dc.description.citation Işıker, Y. & Emre, İ. (2021). The impact of argumentation-based instruction on academic achievements and scientific process skills of primary school students and their attitudes towards the science course. International Journal of Scholars in Education, 4(1). 1-14. doi:10.52134/ueader.840877 en_US
dc.identifier.doi 10.52134/ueader.840877
dc.identifier.endpage 14 en_US
dc.identifier.issn https://doi.org/10.52134/ueader.840877
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4639
dc.identifier.volume 4 en_US
dc.institutionauthor Işıker, Yakub
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Durmuş BURAK en_US
dc.relation.ispartof International Journal of Scholars in Education en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Uluslararası - Editör Denetimli Dergi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Academic achievement en_US
dc.subject argumentation-based instruction en_US
dc.subject attitudes towards science en_US
dc.subject scientific process skills en_US
dc.subject Akademik başarı en_US
dc.subject argümantasyon tabanlı öğrenme en_US
dc.subject bilimsel süreç becerileri en_US
dc.subject fen bilimlerine yönelik tutum en_US
dc.title The Impact of Argumentation-Based Instruction on Academic Achievements and Scientific Process Skills of Primary School Students and Their Attitudes towards the Science Course en_US
dc.title.alternative Argümantasyon Tabanlı Öğretimin İlkokul Öğrencilerinin Akademik Başarılarına, Bilimsel Süreç Becerilerine ve Fen Bilimlerine Yönelik Tutumlarına Etkisi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 82af8b1f-8734-408e-b2fa-1b0d7aeec800
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 82af8b1f-8734-408e-b2fa-1b0d7aeec800
relation.isOrgUnitOfPublication 4feb314a-7271-4390-b521-a3cd2efab58e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 4feb314a-7271-4390-b521-a3cd2efab58e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
isiker_The_Impact_of_Argumentation_Based_Inst..pdf
Size:
245.39 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Makale dosyası

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: