MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Bilge Olgaç sinemasında erkeklik temsilleri

dc.contributor.advisor Çetin, Adnan
dc.contributor.author Çetin, Adnan
dc.contributor.other Department of Sociology / Sosyoloji Bölümü
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:03:26Z
dc.date.available 2023-09-02T12:03:26Z
dc.date.issued 2021
dc.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sosyoloji Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu tez çalışması, Bilge Olgaç sinemasına toplumsal cinsiyet, erkeklik ve feminizm kavramları çerçevesinde odaklanmaktadır. Bilge Olgaç, erkek baskın bir alan olan Türk sinemasında varlık gösterebilmiş ve çok sayıda film yapmış kadın bir yönetmendir. Türk sineması gibi erkek egemen bir alanda bir kadının erkeklik ile ilgili ortaya koyduğu temsil biçimleri önemlidir. Bu çalışmada söylem analizi yöntemi kullanılarak bu temsil biçimlerinin çözümlenmesi amaçlanmıştır. Bu çerçevede öncelikle cinsiyet, toplumsal cinsiyet ve erkeklik kavramlarının analizi yapılmış ve bu kavramların birer toplumsal pratik olarak inşa edildikleri vurgulanmıştır. Çalışma kuramsal olarak R.W.Connel'in hegemonik erkeklik kavramı ile Pierre Bourdieu'nün eril tahakküm kavramlarına dayanmaktadır. Tarihsel bir perspektifle bu kavramların, Hollywood ve Türk sinemasında izleri sürülmüştür. Feminist sinema kuramı bağlamında Bilge Olgaç sinemasını incelediğimizde karşımıza farklılaşmış iki dönem çıkmaktadır. 1960'tan 1980'e kadar olan dönemde Türk sinemasındaki eril dilin Olgaç'ın sinemasında da hâkim olduğunu söyleyebiliriz. 1980'den sonraki süreçte ise kadın yönetmen kimliği ön plana çıkmış olup, feminist sinema yaklaşımına daha uygun bir üslup geliştirmiştir. Söz konusu ikinci dönemde kadın ve erkeğin farklılaşan toplumsal konumlarını sorunsallaştırdığını görmekteyiz. Bu çerçevede Olgaç'ın farklı dönemlerde çekilmiş Üçünüzü de Mıhlarım (1965), Linç (1970), Gülüşan (1985), İpekçe (1987) isimli dört filmi analiz edilmiştir. en_US
dc.description.abstract In the study titled "Representations of Masculinity in Bilge Olgaç Cinema", firstly, the terms of sex and gender were analyzed and it was stated that these concepts were constructed with social institutions and cultural representations. In this context, the concept of masculinity is handled and explained. We can say that representations of masculinity are similarly constructed by the social structure in a historical context. R. W. Connel's concept of Hegemonic Masculinity and Pierre Bourdieu's Masculine Domination concepts are used to refer to the representations of masculinity in Turkish society. The historical development of cinema is examined, and the representations of masculinity in Hollywood Cinema and Turkish Cinema are discussed from a feminist perspective. In this context, it is aimed to examine the representations of masculinity in Bilge Olgaç cinema within the scope of Feminist cinema theory. Bilge Olgaç has been able to make a presence in Turkish cinema, which is a male-dominated field, and is referred to as the female director who directs the most films. In this context, Bilge Olgaç's female director identity has gained importance. The fact that she brought masculinity practices to the screen as a female director in a male-dominated field has made her cinema important. From this point of view, 4 films directed by her were analyzed. Üçünüzü de Mıhlarım (1965), Linç (1970), Gülüşan (1985), İpekçe (1987) were evaluated in the context of feminist cinema theory. We can divide Bilge Olgaç's cinema into two periods. From 1960 to 1980, he directed his films in the context of the masculine camera in general. In the period after 1980, the identity of a female director came to the forefront and we can say that she directed films more in line with the feminist cinema approach. en_US
dc.identifier.endpage 162 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5Sgvlgg2TpSLVndo-T0PfgnQlx68QO6j4yeEQiMD27OOlXplRJ
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3818
dc.identifier.yoktezid 700012 en_US
dc.institutionauthor Yigit, Ayşe
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Toplumsal cinsiyet en_US
dc.subject Sinema en_US
dc.subject Erkeklik en_US
dc.subject Hegemonik Erkeklik en_US
dc.subject Bilge Olgaç en_US
dc.subject Gender en_US
dc.subject Cinema en_US
dc.subject Masculinity en_US
dc.subject Bilge Olgaç en_US
dc.subject Sosyoloji en_US
dc.subject Sociology en_US
dc.title Bilge Olgaç sinemasında erkeklik temsilleri en_US
dc.title.alternative Repressentation of masculinity in Bilge Olgac cinema en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication ecbd8d48-bb04-4156-8036-194a64d246e1
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery ecbd8d48-bb04-4156-8036-194a64d246e1
relation.isOrgUnitOfPublication 574dc826-f9cf-4e37-b80f-bf202c0b5c16
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 574dc826-f9cf-4e37-b80f-bf202c0b5c16

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
700012.pdf
Size:
1.15 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text