MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

DİJİTAL DÖNÜŞÜM BAĞLAMINDA BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ İLE EĞİTİM VE BÜYÜME İLİŞKİSİ: TÜRKİYE ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

dc.authorid 0000-0003-1278-7309
dc.contributor.author Bayar, İlyas
dc.contributor.author Arslan, İbrahim
dc.contributor.author Okumuş, Nuh
dc.contributor.other Department of Office Services and Secreteriat / Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü
dc.date.accessioned 2023-12-25T08:19:20Z
dc.date.available 2023-12-25T08:19:20Z
dc.date.issued 2021
dc.department MAÜ, Meslek Yüksekokulları, Ömerli Meslek Yüksekokulu, Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü en_US
dc.description.abstract Yapılan çalışmada, dijital dönüşümün bir göstergesi olarak üretilen/ihraç edilen bilgi ve teknoloji mallarının ekonomik büyüme üzerindeki etkisi eğitim faktörü ile irdelenmeye çalışılacaktır. Bu çalışmayla Türkiye için 2000-2018 dönemini kapsayan bilgi ve iletişim teknolojileri ihracatı, kamusal eğitim harcamaları ve ekonomik büyüme arasında nedensellik ilişkisi incelenmeye çalışılmıştır. Serilerin durağanlıkları Genişletilmiş Dickey- Fuller ve Phillips-Perron Test istatistiği ile test edildikten sonra söz konusu değişkenler arasındaki nedensellik ilişkisinde Hatemi-J (2012) Asimetrik Nedensellik testinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular pozitif şoklar açısından değerlendirildiğinde, pozitif ekonomik büyümeden pozitif bilgi ve iletişim ihracatına tek taraflı, pozitif kamusal eğitim harcamalarından pozitif büyümeye tek taraflı nedensellik ilişkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Negatif şoklar açısından ele alındığında ise negatif bilgi ve iletişim teknolojileri ihracatından negatif ekonomik büyümeye doğru tek yönlü nedensellik ilişkisi tespit edilmiştir. Hem pozitif hem de negatif şoklar açısından kamusal eğitim harcamaları ile bilgi ve iletişim teknolojileri ihracatı arasında herhangi bir nedensellik ilişkisine ulaşılamamıştır. Bu ilişkiyi sağlayacak unsurun standartları yükseltilmiş bir eğitim yapısının beşeri sermayeye pozitif etkisi ve AR-GE harcama payının artması şeklinde olacağı dikkate alınmalıdır. Türkiye özelinde dijital dünyanın “tüketimden” “üretmeye” doğru yeni bir değerler dizisi değişikliğine ihtiyaç duyduğu açıktır. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/5181
dc.institutionauthor Bayar, İlyas
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Ekin Yayınevi en_US
dc.relation.ispartof DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE EKONOMİ en_US
dc.relation.publicationcategory Kitap Bölümü - Uluslararası en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess en_US
dc.title DİJİTAL DÖNÜŞÜM BAĞLAMINDA BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ İLE EĞİTİM VE BÜYÜME İLİŞKİSİ: TÜRKİYE ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME en_US
dc.type Book Part en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 810e943f-7752-4ce3-8aad-00091cefdee1
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 810e943f-7752-4ce3-8aad-00091cefdee1
relation.isOrgUnitOfPublication d92ac851-dc4e-429a-8982-59b7c9440ad8
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery d92ac851-dc4e-429a-8982-59b7c9440ad8

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: