İcralık Malların Pazarlaması ve Buna Yönelik Bir Uygulama

dc.contributor.author Ahmet, Kayaoğlu
dc.contributor.author Kayaoğlu, Ahmet
dc.contributor.author Ahmet, Kayaoğlu
dc.contributor.other 04.02. Department of Management / İşletme Bölümü
dc.contributor.other 04. Faculty of Economics and Administrative Sciences / İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2019-05-24T09:07:28Z
dc.date.available 2019-05-24T09:07:28Z
dc.date.issued 2017
dc.description.abstract Bu çalışmada icralık mal satış sürecine yönelik tanımlayıcı bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada Diyarbakır, Mardin ve Siirt icra dairelerinde 2010-2015 yılları arasında 6 yıllık gerçekleşmiş satış dosyaları incelenmiştir. Elde edilen verilerle icra dairesi, ihale tarihi, satılan malın türü, kaçıncı ihalede satışın yapıldığı, piyasa fiyatı (muhammen bedel) ve satış fiyatı açılarından çeşitli istatistikî analizler uygulanmıştır. Araştırmada 5-Ocak-2013 tarihinde başlayan, açık artırmanın on gün önce internet üzerinden başlaması ve fiziki açık artırmadan bir gün önce sona ermesi ile bu sanal artırmadaki oluşan son fiyatın, fiziki açık artırmada taban fiyat olarak kabul edilmesi uygulamasının, satış süreci sonucunda oluşan fiyat üzerindeki etkisi analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda internette açık artırmanın başlaması uygulamasının, satış fiyatlarını piyasa fiyatlarına (muhammen bedele) yaklaştırdığı görülmüştür. Bu da satışı iyileştirmek için yapılan düzenlemelerin, ürünün değerine (satış fiyatına) katkı yaptığına yönelik önemli bir ipucu vermektedir. Yapılan bir pazarlama faaliyetinin ürünün piyasadaki satış değerini istatistiki olarak anlamlı bir şekilde artırdığı sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.identifier.citation Kayaoğlu, A. (2017) “İcralık Malların Pazarlaması ve Buna Yönelik Bir Uygulama” Journal of Current Researches on Social Sciences, V. 7 (4). en_US
dc.identifier.issn 2547-9644
dc.identifier.issn 2547-9644
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/692
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Journal of Current Researches on Social Sciences en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Makro pazarlama, icralık malların pazarlaması, icralık malların satışı. en_US
dc.title İcralık Malların Pazarlaması ve Buna Yönelik Bir Uygulama en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department MAÜ, Fakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü en_US
gdc.description.publicationcategory Kategorisiz en_US
relation.isAuthorOfPublication d714a7dc-78a3-438c-ad3b-39b45a7f24cd
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery d714a7dc-78a3-438c-ad3b-39b45a7f24cd
relation.isOrgUnitOfPublication 6734bfde-68ad-4d0b-9652-37a492c2eff0
relation.isOrgUnitOfPublication 1e271d99-bd89-41e0-9666-771c86fbcdd8
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6734bfde-68ad-4d0b-9652-37a492c2eff0

Files