Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12514/1834
Browse
Browsing Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed by Author "Abdullah, Abdulhalim"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article Arap Şiirinde Ölüme Karşı Savunma -Kabirlere Yağmur Duası Ritüeli Örneğinde(2019) Abdullah, Abdulhalim; Department of Basic Islamic Sciences / Temel İslam Bilimleri BölümüÖlüm, insanoğlunu kadim asırlardan beri meşgul eden bir konu olup insan aklı reddetmeye çare bulamadığı bu olgu için açıklamalar araya durmuştur. insan için ondan daha tehlikeli bir şey yoktur. İnsan, mücadele edemediği bu olay karşısında güç yetirebildiği kadar hayata sarılır. Ölümü hatırlatan her şeyden ise uzaklaşmaya çalışır ve hayata tutunmak için her yolu dener. Bu çalışmada, her iki tarafı da ölüm ve hayata işaret eden düalizmi ele aldık. Bu düalizmin bir taraftı eski kalıntılarda (atlâl) ve kabirde kendini gösterirken bir taraftan buralar için yapılan yağmur duası ritüelinde canlılık, gelişme, iyilik ve ihsan gibi özelliklerde kendini göstermektedir. Şairlerin duası, sevdiklerinin kabrine yağmur yağmasını istemekle kalmamış bilakis kabirlere ve içinde yatanlara, yaşayanlara ve şehir halkına dua etmeye kadar gitmişlerdir. Tersi durumlarda yani öfke halinde ise tüm bu varlıklara yağmurun kesilmesi için beddua etmişlerdir. Bu çalışma, edebiyat kitaplarının ve şiir mecmualarınınkaydettiği şiirlerde kabirlere yapılan yağmur duası (istikyâ) ile ölüm olgusunu bilinçsizce reddetme hususu arasında irtibat kurmuştur.Article Citation - Scopus: 0The Effectiveness of Online Learning and Teaching of Arabic as a Foreign Language in Turkish Universities(İstanbul Üniversitesi, 2023) Abdullah, Abdulhalim; Jesry, M.; Ateek, M.; Heron, M.; Abdullah, A.; Ajam, S.; Department of Basic Islamic Sciences / Temel İslam Bilimleri BölümüSince (and particularly during) the Covid-19 pandemic, online teaching and learning methods have been adopted worldwide by educational institutions to meet the needs of students; Teaching Arabic as a foreign language is no exception. This study aims to investigate learners' and teachers' perceptions of learning and teaching Arabic as a foreign language online and the extent to which online learning supported the development of learner autonomy. This study was conducted at two Turkish universities that teach Arabic language as a foreign language. Data was collected through semi-structured online interviews with teachers and students of Arabic and diaries from teachers and students. Findings suggest that although online education promoted learner autonomy, it complements face-to-face education rather than replaces it. Findings also reveal that social media has a role in supporting online learning and that there is a need for more training for teachers in technology and curriculum. Based on the results, a set of pedagogical implications and recommendations for language teachers and policy makers are discussed. © 2023 Istanbul Universitesi. All rights reserved.