Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12514/104
Browse
Browsing Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü by Author "Aykol, Şehmus"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article The impact of social media use on restaurant choice(Anatolia, 2021) Yarış, Ahmet; Aykol, ŞehmusThis paper aims to examine the impact of social media use on consumers’ restaurant choices. It presents data from a questionnaire developed for examining social media use and restaurant choice on a trip and home. Exploratory factor analysis was performed to explore the underlying theoretical structure of the phenomena. Four social media use factors were extracted. Then the measurement model and the structural model were tested. Findings show that three social media use factors (searching for services, social interactions, and searching for products) influenced individuals’ restaurant choices on the trip (more) and at home. Based on the results, restaurants should appear more on social media. Restaurants are recommended to share the ambiance, foods, and menus on social media frequently.Article Toplu Yemek Hizmetlerinde Servis Şeklinin Algılanan Memnuniyet Düzeyine Etkisi(DİCLE ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2017) Yarış, Ahmet; Aykol, ŞehmusToplu yemek hizmeti çok sayıda insanın faydalandığı bir sektör olması nedeniyle araştırması gereken bir alandır. Üniversiteler de toplu yemek hizmetinin en fazla olduğu kurumlardandır. Bu araştırmanın amacı üniversite yemekhanelerinde verilen toplu yemek hizmeti servis şeklinin ve personel unvanının algılanan memnuniyet düzeyindeki etkisini ölçmektir. Bu nedenle servis şekli ve unvan kontrol edildiğinde algılanan memnuniyet düzeyinin hangi faktörlerden etkilendiği ve ne düzeyde etkilendiği araştırılmıştır. Bunun için tabak servisi hizmeti ve self-servis hizmeti veren iki farklı üniversite yemekhanesinde anket yolu ile veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerden memnuniyet düzeyi alt faktörlere ayrılmış ve bu faktörler iki yönlü ANOVA analizi ile test edilmiştir. Toplu yemek hizmetlerinde algılanan memnuniyet düzeyinin tüm alt faktörlerde personelin hem aldığı servis şekli hem de unvanından anlamlı derece etkilendiği belirlenmiş ve bu farklılıkları azaltmak için bazı önerilerde bulunulmuştur.