Browsing by Author "Demir, Fehmi"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article COVID-19 Salgın Sürecinin Eğitime Yansımaları: Fırsatlar ve Zorluklar(EĞİTİM VE İNSANİ BİLİMLER DERGİSİ: TEORİ VE UYGULAMA, 2022) Demir, Fehmi; Özdaş, Faysal; Özdaş, Faysal; Çakmak, Mürsel; 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü; 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu ÜniversitesiCovid-19 salgını eğitim ile büyük bir şok oldu. Eğitim ile ilgili bütün paydaşlar daha önce alışık olmadıkları bir durumla baş başa kaldılar. Acil uzaktan eğitim ile öğrencilerin öğrenmesine devam etmeleri sağlanmışsa da bu sürecin eğitim üzerinde önemli etkileri olduğu belirtilmektedir. Bu etkilerin neler olduğunun belirlenmesi gelecekteki eğitimler için önem araz etmektedir. Bu araştırmada, öğretmen görüşlerine göre Covid-19 salgın sürecinin eğitime yansımalarının incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada olgubilim deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu farklı branş ve kurumlarda çalışan 26 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler elektronik ortamda toplanmış olup toplanan veriler içerik analizi ve betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre Covid-19 pandemi sürecinin genel anlamda eğitime olumlu ve olumsuz yansımaları olduğu ortaya çıkmıştır. Olumlu yansımaların öğrenciye, öğretmene, uzaktan eğitime ve veliye yönelik olduğu; olumsuz yansımaların da eğitim öğretime, öğretmene, öğrenciye yönelik olduğu tespit edilmiştir. Öğrenciye yönelik olumsuz yansımaların da öğrencilerin sosyal ilişkileri, kişisel hayatları, psikolojik ve sağlık durumları ile ilgili olduğu ortaya çıkmıştır.Article Uzaktan Eğitim Sürecinde Okul Müdürlerinin Rollerinin İncelenmesi(2023) Demir, Fehmi; Özdaş, Faysal; Özdaş, Faysal; 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü; 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu ÜniversitesiBu araştırmanın amacı uzaktan eğitim sürecinde okul müdürlerinin rollerinin incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden olgubilim olarak tasarlanmıştır. Araştırmada ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 45 okul müdüründen oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışma grubundan elde edilen veriler araştırmanın alt amaçları çerçevesinde içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre okul müdürleri uzaktan eğitim sürecinde okullarında bilgilendirme ve hazırlık çalışmaları yürütmüşlerdir. Söz konusu süreçte öğretmenlere yönelik teşvik etme, iletişim, ortam sağlama, planlama ve yetiştirme; öğrencilere yönelik olarak süreci tanıtma ve eğitim faaliyetleri; velilere yönelik olarak da süreci tanıtma çalışmaları yapmışlardır. Ayrıca okul müdürlerinin Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitimi başarılı, başarısız ve yetersiz olmak üzere üç farklı şekilde değerlendirmektedirler.