Browsing by Author "Demirkaya, Neriman"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin e-öğrenmeye tutum ve kaygılarının incelenmesi(Mardin Artuklu Üniversitesi, 2021) Demirkaya, Neriman; Geri, Serdar; Geri, Serdar; 13.01. Department of Sports Magement / Spor Yöneticiliği Bölümü; 13. School of Physical Education and Sports / Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu ÜniversitesiBu araştırmanın amacı, üniversitelerde spor eğitimi alan öğrencilerinin e-öğrenmeye tutum düzeyleri ile e öğrenme kaygı düzeylerinin tespit edilerek bu düzeylerin farklı demografik değişkenlerle karşılaştırılmasıdır. Araştırmanın evrenini Güneydoğu Anadolu bölgesindeki Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu ile Spor Bilimleri Fakültelerinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise araştırma evreninden rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen 279 erkek, 203 kadın toplam 482 üniversite öğrencisidir. Araştırmada, Haznedar'ın, 2012 yılında geliştirdiği "E- Öğrenmeye Yönelik Tutum" ölçeği ile Etlioğlu (2019) tarafından üniversite öğrencilerine uyarlanan "Online Öğrenmede Anksiyete ve Kaygı Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 20 programı kullanılmıştır. Analiz yapılırken frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, Bağımsız Örneklem t-testi, Pearson Korelasyon testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ile Tek Yönlü Varyans Analizinde gruplar arası farkın tespiti için post-hoc testlerinden Tukey testleri kullanılmıştır. Araştırmada, e-öğrenmeden kaçınma ve e-öğrenmeye kaygı boyut puan ortalamaları kadınların lehine farklılık göstermektedir. 25 yaş üstü öğrencilerin kendilerinden yaşça küçük öğrencilere göre e-öğrenmeye yatkınlıklarının daha yüksek, e-öğrenmeden kaçınma ve kaygı boyutlarının ise daha düşük olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin sınıflarına göre e-öğrenmeye kaygı boyutunda alt sınıfların 4. Sınıflara göre daha yüksek e-öğrenmeye kaygı gösterdiği ortaya konmuştur. E-öğrenmeye yatkınlık, e-öğrenemeden kaçınma ve kaygı boyutları öğrencilerin öğrenim gördükleri bölümler ile bireysel veya takım sporu yapma durumlarına göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Araştırma sonucunda, e- öğrenmeye yatkınlık ile e-öğrenmeden kaçınma arasında yüksek düzeyde negatif yönlü ilişki, e- öğrenmeye yatkınlık ile e-öğrenmeye kaygı arasında orta düzeyde negatif yönlü ilişki, e-öğrenmeden kaçınma ile e-öğrenmeye kaygı arasında orta düzeyde pozitif yönlü ilişki ortaya konmuştur.