MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin e-öğrenmeye tutum ve kaygılarının incelenmesi

Thumbnail Image

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Mardin Artuklu Üniversitesi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Events

Abstract

Bu araştırmanın amacı, üniversitelerde spor eğitimi alan öğrencilerinin e-öğrenmeye tutum düzeyleri ile e öğrenme kaygı düzeylerinin tespit edilerek bu düzeylerin farklı demografik değişkenlerle karşılaştırılmasıdır. Araştırmanın evrenini Güneydoğu Anadolu bölgesindeki Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu ile Spor Bilimleri Fakültelerinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise araştırma evreninden rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen 279 erkek, 203 kadın toplam 482 üniversite öğrencisidir. Araştırmada, Haznedar'ın, 2012 yılında geliştirdiği "E- Öğrenmeye Yönelik Tutum" ölçeği ile Etlioğlu (2019) tarafından üniversite öğrencilerine uyarlanan "Online Öğrenmede Anksiyete ve Kaygı Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 20 programı kullanılmıştır. Analiz yapılırken frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, Bağımsız Örneklem t-testi, Pearson Korelasyon testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ile Tek Yönlü Varyans Analizinde gruplar arası farkın tespiti için post-hoc testlerinden Tukey testleri kullanılmıştır. Araştırmada, e-öğrenmeden kaçınma ve e-öğrenmeye kaygı boyut puan ortalamaları kadınların lehine farklılık göstermektedir. 25 yaş üstü öğrencilerin kendilerinden yaşça küçük öğrencilere göre e-öğrenmeye yatkınlıklarının daha yüksek, e-öğrenmeden kaçınma ve kaygı boyutlarının ise daha düşük olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin sınıflarına göre e-öğrenmeye kaygı boyutunda alt sınıfların 4. Sınıflara göre daha yüksek e-öğrenmeye kaygı gösterdiği ortaya konmuştur. E-öğrenmeye yatkınlık, e-öğrenemeden kaçınma ve kaygı boyutları öğrencilerin öğrenim gördükleri bölümler ile bireysel veya takım sporu yapma durumlarına göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Araştırma sonucunda, e- öğrenmeye yatkınlık ile e-öğrenmeden kaçınma arasında yüksek düzeyde negatif yönlü ilişki, e- öğrenmeye yatkınlık ile e-öğrenmeye kaygı arasında orta düzeyde negatif yönlü ilişki, e-öğrenmeden kaçınma ile e-öğrenmeye kaygı arasında orta düzeyde pozitif yönlü ilişki ortaya konmuştur.
The aim of this research is to determine the e-learning attitude levels of students studying sports in universities and compare these levels with different demographic variables. The universe of the research is made up of students studying at the School of Physical Education and Sports and the Faculties of Sports Sciences in southeastern Anatolia. A total of 482 university students, 279 men and 203 women, were selected by random sample from the research universe. In the study, the attitude towards E-learning' scale developed by Haznedar in 2012 and the 'Anxiety and Concern Scale in Online learning' adapted by Etlioğlu (2019) to university students were used. The SPSS 20 program was used to analyze the data obtained. The analysis given frequency, percentage, average, standard deviation, independent sample t-Tests, Pearson correlation test, one way analysis of variance one way analysis of variance to determine differences between groups, post-hoc tests Tukey tests were used. In the study, the size score averages for e-learning avoidance and e-learning anxiety differ in favor of women. It was found that students over the age of 25 are more prone to e-learning than students younger than them, and the size of avoidance and anxiety from e-learning is lower. Students are more concerned about elearning by class than in the 4th grade of the lower classes. It has been shown to show higher elearning anxiety than classes. The dimensions of predisposition to E-learning, avoidance of e-learning and anxiety do not differ significantly depending on the departments in which students study and their individual or team sports. As a result of the research, a high level of negative-sided relationship between e-learning predisposition and e-learning avoidance, moderate negative relationship between e-learning predisposition and e-learning anxiety, moderate positive relationship between elearning avoidance and e-learning anxiety were revealed.

Description

Keywords

Spor, Sports, Anksiyete, Anxiety, Elektronik öğrenme, Electronic learning, Spor, Sports, Spor eğitimi, Sport education, Tutumlar, Attitudes, Üniversite öğrencileri, University students

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

1

End Page

73