Browsing by Author "Göktaş, Yüksel"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Book Review Citation - WoS: 3Citation - Scopus: 5Instructional Design Studies Between 1975 and 2019: A Bibliometric Analysis(International Journal of Online Pedagogy and Course Design, 2021) Göksu, İdris; Koçak, Ömer; Gündüz, Ali; Göktaş, Yüksel; Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri BölümüThis study aimed to examine the bibliometric results (co-authorship, citation, co-occurrence, bibliographic coupling, and co-citation) of publications in the field of instructional design. The study includes the publications in the database of the Web of Science in the period between 1975 and 2019. It was found through co-authorship analysis that 9,344 authors who had written in the field of instructional design functioned as co-authors and had links. There were studies on an instructional design from 103 different countries. It was also found that keywords such as e-learning and online learning were frequently used and that the studies published in recent years prioritized the keywords of the massive open online courses, mobile learning, flipped classroom, gamification, and augmented reality. While the most published authors were F. Paas and J. van Merrienboer in the field, the author who was the most cited was J. Sweller.Article Citation - WoS: 0Citation - Scopus: 0Tendencies of medical education researches in Turkey: Content analysis of 2000-2014 period(Marmara University, 2015) Göksu, İdris; Göksu, İdris; Küçük, Sevda; Göktaş, Yüksel; Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri BölümüAmaç: Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de tıp eğitimiyle ilgili yapılmış çalışmaları; çalışmaların yapıldığı öğretim basamakları, yöntemsel boyutları ve çalışmalarda uygulanan öğretimsel faaliyetler açısından inceleyerek araştırmalardaki eğilimleri ortaya koymaktır. Gereç ve Yöntem: Araştırmanın örneklemini 2000-2014 yılları arasında yayınlanmış ULAKBİM ulusal veri tabanında dizinlenen tıp bilimleri dergileri ile PubMed veri tabanı tarafından taranan uluslararası yabancı dergilerde yayınlanmış Türkiye adresli çalışmalar oluşturmaktadır. Bukapsamda 214 makaleye ulaşılmıştır. Çalışmalar Tıp Eğitimi Yayın Sınıflandırma Formu (TEYSF)’na göre incelenmiştir. Araştırmada içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Bulgular: Sonuçlara göre çalışmalar en çok mezuniyet öncesi öğretim basamağında gerçekleştirilmiştir. İncelenen çalışmalarda yaygın olarak nicel araştırma yönteminin uygulandığı, veri toplama aracı olarak genellikle anketlerden yararlanıldığı ve program geliştirme ve değerlendirme konulu öğretimsel faaliyetlerin sıklıkla tercih edildiği görülmüştür. Sonuç: Elde edilen sonuçların tıp eğitimindeki eğilimlerin görülmesine, araştırmacıların farklı açılardan tıp eğitimi alanını değerlendirmesine yardımcı olacağı düşünülmektedir.Article THEFACTORS AFFECTINGACADEMIC ACHIEVEMENT: A SYSTEMATIC REVIEW OF META ANALYSES(IOJET, 2021) Göksu, İdris; Göksu, İdris; Göktaş, Yüksel; Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri BölümüThe study aimedto identify the factors and to demonstrate their effectsonacademic achievement in various publications that utilized meta-analyses. For this purpose, the meta-analyses publications on the Web of Science-All Database till2018 were reviewed. In the study, thesystematic review methodwasadopted. Following a related review, 169 meta-analyses were included in the scope of the study. The effects of 254 variables on academic achievement were investigated, and consequently, 427 effect sizes were found in total. Variables obtained from meta-analyses with theeffect sizes between -.799 and 3.170 were examined in nine categories. The results revealed that the number of variables evaluated in the categories of psychological, socio-economic, socio-demographic and individual characteristics, learning theories and teaching strategies,and family was bigger than other categories.Article Türkiye'de Öğretim Tasarımı Modelleriyle İlgili Yapılmış Çalışmalar(2014) Göksu, İdris; Özcan, Kürşat Volkan; Çakır, Recep; Göktaş, Yüksel; Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri BölümüBu araştırmanın amacı, öğretim tasarımı modelleriyle ilgili yapılmış çalışmaları; tercih edilen öğretim tasarımı modeli, araştırma yöntemi, veri toplama aracı, veri analiz yöntemi, modellerin uygulama alanı ve modellerle ilgili üzerinde durulan değişkenler bakımından incelemektir. Araştırmanın örneklemini 2003 - 2012 yılları arasında SSCI kapsamındaki dergilerde ve ULAKBİM veri tabanlarında dizinlenen dergilerde yayınlanmış Türkiye adresli makaleler ile YÖK tez bankasında yayınlanmış tezler oluşturmaktadır. Bu kapsamda 43 makale ve 19 teze ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, Türkiye adresli araştırmalarda en fazla tercih edilen modeller sırasıyla "ADDIE", "ARCS", "Dick ve Carey", "Gagne ve Briggs" ve "ASSURE" olduğu görülmüştür. Elde edilen bulguların öğretim tasarımı çalışmalarının birçok boyutunu yansıtması açısından, bu alanda çalışan araştırmacıların ve eğitimcilerin öğretim tasarımıyla ilgili farklı bakış açılarıyla değerlendirme yapmalarına yardımcı olacağı düşünülmektedir.