Tendencies of medical education researches in Turkey: Content analysis of 2000-2014 period

Loading...
Thumbnail Image

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Marmara University

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Bilimleri Bölümü, eğitim ve öğretim hizmetleri bağlamında lisansüstü eğitim programları yoluyla bilim uzmanlığı derecesi sunmakta, uzmanlık adayları bu dereceye tezli, tezsiz, birinci öğretim ve ikinci öğretim gibi çeşitli öğretim seçeneklerini kullanarak erişebilmektedirler. Bölümümüz ayrıca çok sayıda lisans mezununu Pedagojik Formasyon Sertifika Programı dahilinde eğiterek mezunlara ‘öğretmen adayı’ yetkisi, bilgisi ve becerisi kazandırmıştır. Bölümümüzün zengin kadrosu, söz konusu sertifikasyona dair Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurumu tarafından yakın gelecekte öngörülmesi beklenen yeni öğretmen adayı yetiştirme yöntemlerini uygulayabilecek niteliğe sahiptir. Eğitim Bilimleri Bölümümüz, bugüne kadar gerçekleştirdiği çok sayıda bilimsel ve akademik çalışma yoluyla bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda eğitim süreçlerinin niteliğinin artırılmasına katkıda bulunmuştur. Avrupa Birliği, Millî Eğitim Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı gibi paydaşlar ile personel eğitimi, beceri kazandırma eğitimi, okullarda katılım ve niteliğin artırılması gibi başlıklarda proje faaliyetleri yürütülmüş, ulusal ve uluslararası kapsamda çok sayıda bilimsel eser üretilmiş ve eğitim sorunlarının araştırılması ve bu sorunlara çözüm bulunması adına çok sayıda bilimsel toplantıya katılım sağlanmıştır. Bölümümüzün güçlü akademik yapısı, söz konusu çalışmaların gelecekte nitelik düzeyi daha da artırılarak gerçekleşeceği yönünde önemli bir fırsat tanımaktadır. Bölümümüzde eğitim görmek isteyen öğrencileri ve bölümümüz ile işbirliği kurmak isteyen tüm paydaşları nitelikli, kurumsal, saygın, akademik ve bilimsel süreçlerin önemli bir paydaşı olmaya davet ediyoruz.

Journal Issue

Abstract

Amaç: Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de tıp eğitimiyle ilgili yapılmış çalışmaları; çalışmaların yapıldığı öğretim basamakları, yöntemsel boyutları ve çalışmalarda uygulanan öğretimsel faaliyetler açısından inceleyerek araştırmalardaki eğilimleri ortaya koymaktır. Gereç ve Yöntem: Araştırmanın örneklemini 2000-2014 yılları arasında yayınlanmış ULAKBİM ulusal veri tabanında dizinlenen tıp bilimleri dergileri ile PubMed veri tabanı tarafından taranan uluslararası yabancı dergilerde yayınlanmış Türkiye adresli çalışmalar oluşturmaktadır. Bukapsamda 214 makaleye ulaşılmıştır. Çalışmalar Tıp Eğitimi Yayın Sınıflandırma Formu (TEYSF)’na göre incelenmiştir. Araştırmada içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Bulgular: Sonuçlara göre çalışmalar en çok mezuniyet öncesi öğretim basamağında gerçekleştirilmiştir. İncelenen çalışmalarda yaygın olarak nicel araştırma yönteminin uygulandığı, veri toplama aracı olarak genellikle anketlerden yararlanıldığı ve program geliştirme ve değerlendirme konulu öğretimsel faaliyetlerin sıklıkla tercih edildiği görülmüştür. Sonuç: Elde edilen sonuçların tıp eğitimindeki eğilimlerin görülmesine, araştırmacıların farklı açılardan tıp eğitimi alanını değerlendirmesine yardımcı olacağı düşünülmektedir.
Objectives: The aim of this study is to reveal the tendencies of the researches on the medical education in Turkey in terms of the instruction levels that the researches took place, methodological dimensions and instructional activities conducted in the researches. Materials and Methods: The sample of the study was composed of researches published in medical journals indexed in ULAKBIM National Database and in PubMed Database between 2000 and 2014. Within this context, the total number of papers was 214. These papers were examined through Medical Education Publication Classification Form (MEPCF) conducting content analysis. Results: As for the results, the participants of most of the studies were the students who were about to graduate. It was observed in the researches that quantitative research method was used most; questionnaires were the most used data collection tool; and instructional activities related to curriculum development and evaluation were used frequently. Conclusion: The results are considered to help the researchers see the trends and tendencies in medical education and assess the field of medical education from different perspectives.

Description

Keywords

Medical education, Research trends, Content analysis

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Q4

Source

MARMARA MEDICAL JOURNAL

Volume

28

Issue

3

Start Page

142

End Page

150
Page Views

1

checked on Aug 12, 2025

Downloads

36

checked on Aug 12, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

3

GOOD HEALTH AND WELL-BEING
GOOD HEALTH AND WELL-BEING Logo