Browsing by Author "Gülmez, Yavuz Selim"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Article Determination of Factors Affecting Consumers’ Bulgur Consumption Preferences(Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2022) Kayaoğlu, Ahmet; Gülmez, Yavuz SelimThis research aims to determine the factors affecting the bulgur consumption preferences of consumers. The research data were obtained by using a face-to-face survey technique from 401 individuals living in the city center of Mardin by convenience sampling. In the analysis of the data, explanatory factor analysis and descriptive statistics were used. According to the research findings, the participants consider food quality, marketing activities, physical properties, and taste-price factors in their bulgur consumption preferences. According to the demographic characteristics of the participants, bulgur consumption preferences differ significantly. These; Taste-price according to a different gender, occupation, and the number of individuals in the household, food quality according to different marital status groups, food quality and marketing activities according to different education levels, marketing activities according to different household income groups. There was no significant difference between the groups according to the age variable.Article Evidence From Turkish and Syrian People for the Measurement Invariance of the Cbbe Scale and Clues for the Distribution Strategies of the Brands(Kodisa Foundation, 2023) Kayaoğlu, Ahmet; Gülmez, Yavuz Selim; Kayaoglu, Ahmet; Gulmez, Yavuz SelimPurpose: This research aims to test the measurement invariance of the consumer-based brand equity scale on Turkish and Syrian university students who live together but are from different cultural groups. Research design, data, and methodology: The consumer- based brand equity scale developed by Buil et al. (2008) is applied to the participants. In testing the consumer-based brand equity scale, the Netflix brand, which is considered well-known by both cultural groups, is preferred. It is thought that choosing an internationally recognized brand would facilitate the conduct of this research. Structural invariance and measurement invariance are tested using structural equation modeling. Results: The consumer-based brand equity scale has measurement invariance on Turkish and Syrian university students. Therefore, it has been revealed that the responses of participants from both cultures regarding the Netflix brand are comparable. Conclusion: The findings of the study provide clues for practitioners to review their distribution strategies. As a matter of fact, cultural studies conducted in different countries are common. Still, the originality of this study is ensured by the profile of participants who live in the same country but come from different countries.Master Thesis İşletmelerin Coğrafi İşaretli Ürünlerini Markalama Bariyerlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma(2024) Yeşilyurt, Hanife; Gülmez, Yavuz Selim; Gülmez, Yavuz SelimCoğrafi işaretler, kırsal kalkınmada ekonomik kalkınmayı destekleyerek, turizmi teşvik etmekte; kültürel, yöresel ve bölgesel değerlere dikkat çekerek birçok katma değer yaratmaktadır. Markalama ise ürünleri son tüketiciler nezdinde güvenilir kılmaktadır. Piyasada markasız ürünler karşısında üstünlük sağlayan marka kavramı bir şirketin pazarlama ağında itibar görmesine ve uluslararası piyasalara açılmasına imkan tanımaktadır. Coğrafi sınır ile özellikleri tescillenen coğrafi işaretli ürünler Avrupa Birliği Coğrafi İşareti alarak ihracat potansiyeli yüksek ürünlere dönüşmekte uluslararası pazarlarda ülkeleri öne çıkarmaktadır. Ülkemizde Malatya Kayısısı 2014 yılında Avrupa Birliği Coğrafi İşareti alarak tescillenmiştir. Bu noktada ihracat potansiyeli yüksek olan Malatya Kayısısını üreten işletmelerin markalamaya bakışları ve ihracat noktasında coğrafi işaret amblemini kullanmaları ürünün katma değerini artırmakta yerel ve ulusal ekonomiye ciddi katkılar sağlamaktadır. Nitekim çalışmada Coğrafi İşaretli Malatya Kayısısını üreten ve Malatya'da faaliyet gösteren işletmelerin markalama bariyerlerini ve algılarını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma ölçeği işletme ve yöneticilerin demografik özellikleri ile çevrimiçi uygulanmış veriler temin edilmiştir. Çalışmanın evreni içerisinde yer alan 59 fabrikanın 50 tanesine ulaşılmıştır. Veriler güvenilirliğin belirlenmesi için Cronbach Alfa Güvenilirlik testine tabi tutulmuştur. Akabinde verilerin kapsam ve yapı geçerliliği incelenmiştir. Veri setinin uygunluğu Kaiser- Mayer- Olkin (KMO) testi ile, açıklayıcı faktör analizine uygunluğu ise Barlett testi yapılarak belirlenmiştir. Otuzbeş maddeden oluşan ölçek dokuz faktör altında gruplandırılarak incelenmiş ve marka engelleri belirlenmiştir. Faktörlerin Kümülatif Açıklanan Varyansı 60,956 bulunmuştur. Faktörler ile demografik veriler arasındaki farklar Man Whitney U ve Kruskal-Wallis Testi ile belirlenmiştir. Sonuca göre demografik veriler ile faktörler arasında birçok fark bulunmuştur (p<0.05).Article Sağlık Hizmetleri Tüketicisi Olarak Hastaların Özel Hastane Tercihini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Diyarbakır Örneği(2020) Kayaoğlu, Ahmet; Gülmez, Yavuz SelimBu araştırmanın amacı, sağlık hizmetleri tüketicisi olarak hastaların özel hastanetercihini etkileyen faktörleri belirlemektir. Veriler kolayda örnekleme yoluyla Diyarbakır ilmerkezinde yaşayan 390 bireyden yüz yüze anket tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Verilerinanalizinde açıklayıcı faktör analizi ve tanımlayıcı istatistik tekniklerinden faydalanılmıştır.Araştırma sonuçları, katılımcıların özel hastane tercihinde bulunurken; hizmet kalitesi, tecrübe vebaşarı, maliyet, itibar, memnuniyet, erişim/ulaşım kolaylığı faktörlerini dikkate aldığınıgöstermekte, katılımcıların demografik değişkenlerine göre tercihleri arasında ise anlamlıdüzeyde farklılıklar tespit edilmiştir. Katılımcıların farklı yaş gruplarına göre hizmet kalitesi veitibar faktörlerine; farklı medeni durum ve eğitim seviyelerine göre itibar faktörüne; farklı gelirgruplarına göre hizmet kalitesi, maliyet ve itibar faktörlerine; farklı sosyal güvence gruplarınagöre ise hizmet kalitesi ve itibar faktörlerine ait puanlarının anlamlı düzeyde farklılaştığıgörülmektedir. Cinsiyet değişkenine göre ise gruplar arasında anlamlı bir farklılık tespitedilmemiştir. Araştırma sonuçlarına göre katılımcılar en fazla hastanenin hizmet kalitesi ve itibarıfaktörlerini göz önünde bulundurarak özel hastane tercihinde bulunmaktadır.