Browsing by Author "Recep Bindak"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Article Analyzing Teachers’ Attitudes towards Democracy in Terms of Some Variables(2014) Özdaş, Faysal; Ekinci, Abdurrahman; Bindak, Recep; Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri BölümüBu çalışmanın amacı, öğretmenlerin demokrasiye yönelik tutumlarını cinsiyetlerine, kıdem yılına, mezun oldukları bölüme ve eğitim durumlarına göre incelemektir. Çalışmanın örneklemini, 2010-2011 öğretim yılında Diyarbakır merkezdeki genel liselerde görev yap an 234 öğretmen oluşturmuştur. Veri top lama aracı olarak Demokrasiye Yönelik Tutum Ölçeği ve kişisel bilgi f ormu kullanılmıştır. Elde edilen bulgular bir bütün olarak değerlendirildiğinde, öğretmenlerin genel olarak demokratik tutumlarının yüksek olduğunu söylemek mümkündür. Ayrıca bayan öğretmenlerin ve mesleki kıdemi yüksek olan öğretmenlerin demokrasiye yönelik daha olumlu tutuma sahip oldukları görülmüştür.Article Lise son sınıf öğrencilerinin depresyon düzeylerini yordayan sosyo-demografik değiskenlerin belirlenmesi(2011) Bindak, Recep; Mehmet Murat; Recep BindakBu çalısmanın amacı lise son sınıf öğrencilerinin depresyon düzeyini etkileyen sosyo-demografik değiskenleri belirlemektir. Arastırma grubunu Gaziantep İsmetpasa lisesine devam eden 146 (%46kız, %54 erkek) lise son sınıf öğrencisi olusturmustur. Veri toplama aracı olarak Beck depresyon Ölçeği ve anket kullanılmıstır. Veriler asamalı (stepwise) çoklu lineer regresyon ile analiz edilmistir. Arastırmanın bulgularına göre, öğrencilerin kendi algısına göre sosyo ekonomik durumu, uyku sorunu olup olmama, kendi sağlık durumunu nasıl algıladığı, kardes sayısı ve cinsiyet değiskenleri lise son sınıf öğrencilerinin depresyon düzeyini anlamlı sekilde yordamaktadır. Öğrencilerde baska ne tür psikolojik ve/veya psikiyatrik bozuklukların bulunduğunun incelenmesi, bu bozuklukların bu çalısmada ele alınmayan değiskenlerle iliskisinin ortaya konulması, arastırmaya değer bir konu olarak önerilebilir.Article Öğretmen adaylarının doğal afetler konusuna yönelik “ etkili öğrenme biçimleri”nin belirlenmesi(2011) Bindak, Recep; Ülkü Ünaldı Eser; Recep BindakBu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının doğal afetler konusunu, etkili öğrenme biçimlerini saptamaktır. Her bireyin bilgiyi öğrenme biçimi farklı olduğu için bilgiye ulaşma, onu kavrama, öğrenme ve aktarma biçimi de farklı olacaktır. Buna göre, “bireysel, grupsal, kinetiksel, işitsel ve görsel” öğrenim biçimleri tercih envanterine uygun olarak “25” maddelik Likert tipi bir ölçek formu hazırlanmış ve örneklem olarak da 281 öğretmen adayının görüşüne başvurulmuştur. Ölçeğin Cronbach's Alpha güvenirlik katsayısı ,791 olarak hesaplanmıştır. Veriler yüzde frekans, tek yönlü varyans analizi ve bağımsız gruplar t-testi ile analiz edilmiştir. İstatistiksel analizlerde anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Analizler sonucunda, öğretmen adaylarının -çeşitli değişkenlere göre - “doğal afetler” konusunu çoğunlukla “görsel öğrenme” biçiminde tercih ettikleri, buna karşın “ bireysel öğrenme” biçiminin ise aday öğretmenler tarafından daha az tercih edilen öğrenme stili olduğu istatistiksel olarak tespit edilmiştir.